beantwoord

smtp. zonnet.nl werkt niet in Outlook vanM$ Office

• 19 april 2019
  • 6 reacties
  • 279 x bekeken

Ik heb nog een Zonnet account uit de vorige eeuw.
Zolang ben ik al klant.
Maar mooi geen horloge met inscriptie vanwege die jarenlange trouw.
Ik heb meerdere mail accounts in Thunderbird en daar werkt smtp.zonnet.nl wel.
Maar smtp in Outlook van M$ Office werkt nog steeds niet naar behoren.
En dat blijkt al jaren zo te zijn, gezien de ontelbare klachten op het internet. Maar er wordt niets aan gedaan.
Als ik 1 mail verstuur, dan staat die 40 seconden in postvak uit voordat die weggezonden wordt.
Meerdere mails tegelijk gaat niet, want dan worden er foutmeldingen gegeven.
Ja, dan moet u maar een andere client gebruiken, wordt er door de helpdesk aangegeven
Dat is totale onzin, want zo jaagt Tele2 alle zakelijke klanten weg, voor zover ze die nog hebben.
Mail Merge (bulk brieven en mail) om relaties uit te nodigen en/of te informeren werkt alleen in combinatie met Outlook van Office.
Kom niet aan met poorten ssl of tls want alle mogelijke en onmogelijke combinaties zijn al geprobeerd.
Ik ben de initiator van Komp u ter hulp die in 2-3 maanden elke digibeet naar ICT-Beheer-MBO-5 niveau weet te tillen of direct naar werk.
Dus daar ligt het niet aan.
Heeft iemand een werkbare oplossing, behalve de meest voor de hand liggende suggestie een andere provider te nemen?
icon

Beste antwoord door eric 19 april 2019, 22:28

Smtp van google gebruiken. De Tele2 problemen met email kunnen nog een paar weken aanhouden: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Smtp van google gebruiken. De Tele2 problemen met email kunnen nog een paar weken aanhouden: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203
@eric
Het probleem is niet van gisteren maar speelt al vanaf 2015 gezien de klachten op internet.
MailMerge, bulk mail, om een totaal bestand van relaties te mailen en dat alleen met Outlook van Office werkt, kan geen mail versturen.
En ze nemen er nog rustig een maand de tijd voor.
Ze zijn net zo vlug als hun server.
Klantenbinding blijkt niet hun sterkste punt te zijn om het maar eens eufemistisch uit te drukken.
In gewoon Nederlands:
Ze moeten zich kapot schamen dat ze hun klanten met die ellende opschepen.
Het is gewoon wanprestatie van een stel nitwits die geen flauwe notie blijken te hebben waar ze mee bezig zijn. Of beter gezegd: niet mee bezig zijn. Totale desinteresse.

Je kan alle instellingen proberen maar het werkt niet.
Poort 465, 587 TLS, SSL helemaal nada.

Om als niet zakelijke gebruiker te mailen kan je wel de smtp server van google gebruiken.
Je kan dan smtp.gmail.com gebruiken maar met mailmerge werkt het nog steeds niet.
https://support.google.com/a/answer/176600?hl=en
Reputatie 7
Badge +4
Als mailmerge niet bij Tele2 en ook niet bij Google werkt moet je misschien een betaalde email dienst/server gaan afnemen met ondersteuning of een eigen server inrichten.
@Eric
Bedankt voor het meedenken.
Maar ik zou niet weten waarom ik een betaalde dienst moet nemen, als het bij Ziggo wel probleemloos werkt. Switchen naar andere provider zoals Ziggo, die de zaken wel op orde heeft, ligt meer voor de hand.
Het contract met Tele 2 kan zo opgezegd worden wegens het leveren van een aantoonbare wanprestatie.
Aan de helpdesk heb je niks want die zeggen ook doodleuk dat je een andere client moet nemen.
Het komt er op dat Tele 2, vanwege het disfunctioneren van hun smtp server, geen zakelijke dienstverlening kan bieden. Bedrijven en ZZPers moeten daar dan ook geen relatie mee aangaan.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 levert een internet access aansluiting. Email/smtp is geen onderdeel van de overeenkomst, dus opzeggen omdat het vanaf 2015 al niet functioneerd zal geen stand houden. Zakelijk leveren ze internet diensten (anders dan access) via internlnet.nl .
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper