beantwoord

Problemen met IP adres


Opnieuw een probleem en ik ga van kastje naar de muur.

Ik beheer een tiental mailadressen die gaan allemaal via de uitgaande server smpt.versatel.nl

1 mailadres kan ik amper meer verzenden en daar komen foutmeldingen op, dat ik op een blocklist sta.

De host van dat mailadres geeft aan dat dit opgelost moet worden met Versatel/tele2 want:
Op http://multirbl.valli.org/dnsbl-lookup/62.58.50.91.html kun je controleren op welke blacklist het IP-adres staat.
In dit geval krijgen wij te zien dat deze op 19 lijsten staat.

En het IP-adres heeft als hostnaam:

91.50.58.62.in-addr.arpa domain name pointer smtp4.versatel.nl

En als wij een WHOIS op het IP-adres (62.58.50.91) doen dan krijgen wij de volgende informatie:

inetnum: 62.58.50.0 - 62.58.50.127
netname: TELE2-CUST-ZONNET
descr: Zonnet - Servers
descr: Zonnet internet is one of the largest ISP in the Netherlands
country: NL
admin-c: ZA134-RIPE
tech-c: ZA134-RIPE
tech-c: VT1029-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AS13127-MNT
created: 2002-01-07T15:34:15Z
last-modified: 2009-10-07T07:40:57Z
source: RIPE # Filtered

Tele 2 zegt dat moet met die host opgelost worden, kunnen wij niks aan doen.

Waar kom ik in vredesnaam bij een oplossing?

Zelf ben ik niet zo handig

Nella

icon Beste antwoord door Kevin van Tele2 21 januari 2019, 10:58

Hé Nella,

Er was een storing met het versturen van e-mail via outook, deze is weer opgelost dus hopelijk ook voor jou!

Als het bij jou nog niet dan moeten we verder kijken wat er aan de hand is, laat het dan even weten!

Groet, Kevin

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +2
Hé Nella,

Er was een storing met het versturen van e-mail via outook, deze is weer opgelost dus hopelijk ook voor jou!

Als het bij jou nog niet dan moeten we verder kijken wat er aan de hand is, laat het dan even weten!

Groet, Kevin