beantwoord

problemen met e-mail van Mozilla thunderbird

Gebruik al jaren de e-mail van Mozilla thunderbird , sinds gisteren krijg ik de melding verbinding met de server is mislukt weet u wat ik hieraan kan doen.

icon Beste antwoord door richard tijssen 26 mei 2016, 20:04

Jeroen alle problemen zijn opgelost ik heb een nieuw account aangemaakt en de thunderbird werkt nu 100%.
Voor alle mensen met e-mail problemen wil ik dit zeggen heb vertrouwen en geduld in de technische dienst van tele 2 met name mark.
Hij doet echt zijn best om elk individueel probleem op te lossen.
Blijkbaar heeft maar een kleine specifieke groep problemen met server en e-mail.
Daar hoorde ik bij en ben blij dat via dit forum zo respectvol met elkaar overlegt word.

Dank alle daarvoor, met name Mark.

Vriendelijke groet allemaal.

Richard.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 Reacties

Reputatie 3
Hoi Richard,

Stel de inkomende server in op: pop.tele2.nl (poort 110 voor pop of 143 voor imap)
de uitgaande server: smtp.tele2.nl (poort 587, authenticatie aan)

Je gebruikersnaam is zonder "@tele2.nl" (en geen "eu" of "cxu" gebruikersnaam)

Groeten,
Mark
Hallo mark, Alles staat en stond zo al ingesteld daar is niks mis mee. Het moet iets anders zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Er is toch echt nog maar sinds heel kort (gisteren) iets veranderd.
Alleen de gebruikersnaam is veranderd, dat was eerst het volledige
e-mail adres. Nu dus zonder @tele2.nl
Dat zou toch echt het enige moeten zijn. Dan zou het weer horen te werken.

Ik heb bij 'Mail voor Windows 10' eerst het account moeten verwijderen
en weer opnieuw aanmaken, kon niet alleen de gebruikersnaam aanpassen.
Hoi jeroen Ja het probleem is sinds gisteren , de webmail van tele 2 werkt wel maar thunderbird e-mail kan geen verbinding met de server maken zegt dat nog iets.
Reputatie 6
Badge +5
Nou? Dat zegt op zich dat het e-mail gedeelte dus wel werkt.
Je hebt nu wel in Thunderbird de gebruikersnaam aangepast?

Dit is wel gewoon thuis op je eigen (Tele2) netwerk toch?
In thunderbird kan ik bij instellingen de gebruikersnaam niet aanpassen. thuis op mijn eigen pc werkt de webmail van tele 2 wel.
Reputatie 6
Badge +5
Dat probleem had ik ook, maar dan met Mail voor Windows 10.
Alleen tijdens het aanmaken kon ik daar de gebruikersnaam opgeven.
Die kon later niet meer ge-edit worden. Daarom moest ik hem
opnieuw aanmaken. Niet erg handig......
Dus jou advies account verwijderen en gebruikersnaam thuiskapper zonder tele2.nl opnieuw invullen.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat zal het dan wel moeten worden denk ik. Het e-mail adres blijft dus
wel hetzelfde, alleen die gebruikersnaam moet inderdaad zonder @tele2.nl

En ik moest daarna nog instellen van welke termijn ie de mail binnen haalt.
Anders haalt ie eerst maar van de laatste 3 maanden binnen. Toen dacht ik,
'waar is de rest?' Daar moest ik de optie 'van elk moment' selecteren.

Als je maar niet eigen mappen hebt aangemaakt in Thunderbird.
Want ik denk wel dat je die dan kwijt bent.

En misschien eerst even bij de webmail checken dat alle mails daar nog wel staan?
Vind het best ingewikkeld , Ik heb het nog eens nagekeken bij thunderbird e-mail instellingen
Daar staat details van server,
server naam smtp.tele2.nl poort 587 met gebruikersnaam thuiskapper.
Dus gebruikersnaam staat al zonder tele2.nl erachter.
Dan hoef ik dat toch niet te veranderen en opnieuw aan te maken toch?!
Reputatie 3
1. Welke foutmelding krijg je?
2. Kan je wel mail ophalen maar niet versturen? Mensen vergeten dat dit 2 verschillende dingen zijn en veelal wordt dit niet vermeld bij het melden van een probleem. Dus gaat het fout bij het ophalen of versturen van email?
Ik krijg de melding server kan geen verbinding maken met thuiskapper@tele2.nl ,dit is dus mijn e-mail adres, ik kan niet ophalen en niet versturen.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Richard,

Heb je de tip van jeroendemuzikant nog opgevolgd? Als je niet kan ontvangen of verzenden, lijkt me dat de beste optie.

Groetjes,
Jolien
Hoi jolien,

Ja account verwijderen en op nieuw aanvragen.

Kijk als ik logisch blijf denken is het zo dat ik thunderbird e-mail al 10 jaar gebruik met tele 2 als provider.
De instellingen hebben altijd goed gestaan, dus bij nieuwe aanvraag vul ik weer hetzelfde in waarom zou ik dan wel in een keer weer normaal server verbinding hebben.
Ik denk dat de technische dienst van tele 2 hand in eigen boezem moet steken dat er daar iets mis is tussen servers thunderbird en tele 2.
Als je alle klachten van e-mail problemen bij de nieuwe overgang leest ga je dat helemaal denken.
Voor dat de verandering van de webmail plaatsvond moet je preventief alles voor zijn van alle problemen zodat de klanten daar niet zo,n hinderlijke last van hebben.
Hoop na dit alles dat er van jullie technische dienst deskundig hulp zal worden geboden .
Ik kan na de dag van de verandering van de webmail bij jullie vta mozilla thunderbird e-mail niks meer ontvangen en versturen en krijg het bericht verbinding met server is mislukt.!
Hoop voor jullie en voor mij dat er een oplossing voor komt .

Groet,
Richard.
Reputatie 7
Badge +4
Gebruik je wel een computer die via een (a)dsl lijn van tele2 is aangesloten? Tele2 levert namelijk geen gratis email dienst. Daarvoor is gmail en outlook de oplossing.
Ja eric ik ben al 15 jaar aangesloten bij tele 2. tot tevredenheid , er is iets misgegaan een paar dagen terug met de e-mail verandering bij tele 2.
Ik hoop dat ze dat goed uitzoeken ik ben echt niet de enige.
Reputatie 3
richard tijssen schreef:

Ja eric ik ben al 15 jaar aangesloten bij tele 2. tot tevredenheid , er is iets misgegaan een paar dagen terug met de e-mail verandering bij tele 2.
Ik hoop dat ze dat goed uitzoeken ik ben echt niet de enige.

Richard, ik heb je 2 prive berichten gestuurd, zou je daar eens naar willen kijken en reageren? alvast bedankt!
Bij ons werkt de mail ook niet meer goed alle instellingen nagekeken in de accounts en alles staat goed "technische dienst zet de oude configuratie maar weer terug" want dit gaat niet werken zo.
ook ik heb sinds maandag klachten met mijn aple computers alleen berichten ontvangen met vertraging emails versturen gaat niet kreeg na 40 minuten te hebben gewacht, de accounts te verwijderen en die opnieuw weer aan te
maken, heeft niets geholpen
zag alleen dat al mijn mails t/m 14 mei waren verdwenen. Nog steeds geen mail verzending ook mijn vrouw heeft hetzelfde probleem
Als ik nu in webmail wil inloggen komt er ook weer een storing dat ik geen toestemming hebt om naar webmail te gaan en maar contact moet opnemen met de provider
Er is hier meer aan de hand dan de tele2.nl er af te laten Met mijn apple computer al 8 jaar geen problemen met de mail gehad, sinds maandag doet er niets meer
Ik wordt behoorlijk pissig dat er niets meer werkt en ook geen vooraankondiging is geweest, mijn abonnement loopt nog tot augustus, Hoewel ik best tevreden was over Tele2 ben ik me toch aan het orieenteren om nu te vertrekken
als dit niet gauw wordt opgelost

Ad van Andel
Zo denk ik er ook over Ad en vele met mij die deze conversatie krijgen te zien.

Vriendelijke groet,

Richard.
Reputatie 6
Badge +5
Kom jij ook niet op de webmail dan Richard?
Als dat nog wel werkt kom je in ieder geval wel bij je mail.
Nu nog in je e-mail cliënt.

Misschien dat je in Thunderbird kunt kijken of SSL aanstaat voor zenden en ontvangen?
Want dat moest ik bij beide wel uitzetten om het werkend te krijgen.
Word ergens op een instelpagina van Tele2 ook als tip gegeven. 🙂

Tenminste, als je 100% overtuigt bent van de andere instellingen.
Ik heb alleen op maandag (maar dan wel bij een nieuw aangemaakte account) iets aan
hoeven passen en daarna werkte het weer gewoon. Dus het moet echt wel kunnen. 😃

(Aparte is wel dat ik geen poortnummers heb opgegeven maar dat het wel werkt.)
Reputatie 6
Badge +5
Nou gebruik ik dat e-mail adres ook niet heel erg veel dus heel veel
mails zitten er niet in. En gaat maar terug tot 2013, toen kwam ik bij Tele2.
Dus alles in mijn mail programma staat ook nog op de server.

Maar als je meer mails in Thunderbird hebt die niet meer op de Tele2 server
staan dan kun je niet zomaar je oude account gaan verwijderen.
Dan zou je eerst die mails moeten back-uppen.
Goedemorgen Jeroen;

De web server van tele 2 werkt wel.
Het is zelfs zo dat met dezelfde instellingen de e-mail via thunderbird en tele 2 wel werkt op mijn tablet.
Dit is wifi verbinding,
Mijn pc loopt via vast thuisinternet en modem en daar heb ik zomaar ineens bij de veranderingen van tele 2 geen e-mailverkeer meer.
De server kan daar niet het bereik krijgen.
Dit weet tele 2 ook en ik hoop voor beide partijen dat het goed komt.

Groet,

Richard.
Jeroen alle problemen zijn opgelost ik heb een nieuw account aangemaakt en de thunderbird werkt nu 100%.
Voor alle mensen met e-mail problemen wil ik dit zeggen heb vertrouwen en geduld in de technische dienst van tele 2 met name mark.
Blijkbaar heeft maar een kleine specifieke groep problemen met server en e-mail.
Daar hoorde ik bij en ben blij dat via dit forum zo respectvol met elkaar overlegt word.

Richard.
richard tijssen schreef:

Richard.

Goed dat je probleem is opgelost!!