beantwoord

Probleem met Zonnet mail via Thunderbird: kan geen mail versturen, wel ontvangen.

• 19 september 2016
  • 2 reacties
  • 630 x bekeken

Zoals geadviseerd op de website en op het forum de volgende instellingen gebruikt:
server voor uitgaande mail: smtp.versatel.nl, poort uitgaande mail 25, authenticatie: wachtwoord, onbeveiligd verzonden, geen beveiliging, gebruikersnaam is emailadres voor @zonnet.nl

Ook geprobeerd: poort 587, volledige emailadres als gebruikersnaam, wel authenticatie via STARTTLS (zoals voor de pop3 instellingen). Ook de instellingen met tele2 ipv versatel geprobeerd met zowel poort 587 als 25 en de hievoor genoemde varianten.

Verzenden lukt nog steeds niet, foutbericht is: "Verzenden van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.versatel.nl is verlopen. Probeer het opnieuw."
Ontvangen van mail lukt wel. Via het mailprogramma in Win10 lukte ook het ontvangen niet, vandaar poging met Thunderbird. Via webmail geen probleem.
Op forum meerdere dezelfde problemen gezien, echter allemaal van 2015 en opgelost door bovenstaande instellingen te gebruiken.
Kan ik nog wat anders proberen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Bas2577 20 september 2016, 12:36

Authenticatie moet UIT en dat is in thunderbird op Geen Authenticatie bij uitgaande server

poort is 25
server is smtp.zonnet.nl of smtp.versatel.nl (beide werken)

Zit je bij een andere provider? Dan werkt dit niet dan moet je de SMTP van je huidige provider gebruiken of een openbare zoals van Google.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Badge +5
Authenticatie moet UIT en dat is in thunderbird op Geen Authenticatie bij uitgaande server

poort is 25
server is smtp.zonnet.nl of smtp.versatel.nl (beide werken)

Zit je bij een andere provider? Dan werkt dit niet dan moet je de SMTP van je huidige provider gebruiken of een openbare zoals van Google.

Beste Bas,

Heel veel dank voor je reactie. Achteraf misschien logisch, maar ik zou er niet aan hebben gedacht om de smpt server van mijn huidige provider te gebruiken. Het is nu gelukt om Thunderbird werkend te krijgen.

Cobijn.