beantwoord

outlook

  • 9 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 291 x bekeken

sinds een week krijg ik geen e-mails binnen van tele2, ik heb de instructies gevolgd op de klantenservice site en nu werkt het gedeeltelijk. Ook zijn al mijn contact personen verdwenen omdat ik deze instructies opvolgde, een bron van frustratie. Het certificaat is nu niet legitiem en ik moet telkens bevestigen dat ik met de betreffende server wil verbinden. Ik heb klantenservice gebeld en het simpele antwoord is dat de nieuwste versie van outlook niet ondersteund wordt en dat het erg druk is bij de klantenservice en dat er niemand beschikbaar is.
icon

Beste antwoord door Malamute 10 oktober 2019, 20:44

Omdat zoals je merkt het certificaat niet klopt.
Blijkbaar gebruik je nu imap en het certificaat wat aan die server hangt is van de pop server.
Aangezien de Tele2 mailbox vrij klein is kan je beter via pop de mail ophalen, dat kan wel via een beveiligde verbinding.
Vind je de kleine mailbox geen probleem en wil je toch imap gebruiken dan zou je kunnen proberen om als server pop.tele2.nl i.p.v. imap.tele2.nl in te vullen, die namen wijzen toch naar dezelfde server, dan zou de certificaatnaam dus wel goed moeten zijn en kan je imap via een beveiligde verbinding gebruiken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wegens inactiviteit gesloten. 


Omdat zoals je merkt het certificaat niet klopt.
Blijkbaar gebruik je nu imap en het certificaat wat aan die server hangt is van de pop server.
Aangezien de Tele2 mailbox vrij klein is kan je beter via pop de mail ophalen, dat kan wel via een beveiligde verbinding.
Vind je de kleine mailbox geen probleem en wil je toch imap gebruiken dan zou je kunnen proberen om als server pop.tele2.nl i.p.v. imap.tele2.nl in te vullen, die namen wijzen toch naar dezelfde server, dan zou de certificaatnaam dus wel goed moeten zijn en kan je imap via een beveiligde verbinding gebruiken.


😁 het werkt, ik heb pop ingevuld en nu pakt outlook het wel, geen gezeur over een certificaat. Bedankt Malamute voor het advies!
Omdat zoals je merkt het certificaat niet klopt.
Blijkbaar gebruik je nu imap en het certificaat wat aan die server hangt is van de pop server.
Aangezien de Tele2 mailbox vrij klein is kan je beter via pop de mail ophalen, dat kan wel via een beveiligde verbinding.
Vind je de kleine mailbox geen probleem en wil je toch imap gebruiken dan zou je kunnen proberen om als server pop.tele2.nl i.p.v. imap.tele2.nl in te vullen, die namen wijzen toch naar dezelfde server, dan zou de certificaatnaam dus wel goed moeten zijn en kan je imap via een beveiligde verbinding gebruiken.
Reputatie 4
Badge +2
Omdat zoals je merkt het certificaat niet klopt.
Blijkbaar gebruik je nu imap en het certificaat wat aan die server hangt is van de pop server.
Aangezien de Tele2 mailbox vrij klein is kan je beter via pop de mail ophalen, dat kan wel via een beveiligde verbinding.
Vind je de kleine mailbox geen probleem en wil je toch imap gebruiken dan zou je kunnen proberen om als server pop.tele2.nl i.p.v. imap.tele2.nl in te vullen, die namen wijzen toch naar dezelfde server, dan zou de certificaatnaam dus wel goed moeten zijn en kan je imap via een beveiligde verbinding gebruiken.
Hallo p.vyncke,

Welke instellingen heb je dan gebruikt, als je die instructie volgt wordt er geen certificaat gebruikt, heb je bij versleutelde verbinding wel Geen staan? Dat kan je vinden in het tabblad waar je ook de poorten wijzigt.


Waarom mag ik geen veilige versleutelde verbinding gebruiken?



sinds een week krijg ik geen e-mails binnen van tele2, ik heb de instructies gevolgd op de klantenservice site en nu werkt het gedeeltelijk. Ook zijn al mijn contact personen verdwenen omdat ik deze instructies opvolgde, een bron van frustratie. Het certificaat is nu niet legitiem en ik moet telkens bevestigen dat ik met de betreffende server wil verbinden. Ik heb klantenservice gebeld en het simpele antwoord is dat de nieuwste versie van outlook niet ondersteund wordt en dat het erg druk is bij de klantenservice en dat er niemand beschikbaar is.Komen deze e-mails wel binnen op de webmail? Kun je daar eens op kijken. Welke instructies heb je precies gevolgd. Vanuit Tele2 kan ik ook alleen maar de instellingen doorgeven die op deze pagina staan. Ik hoor het graag,

Groeten Anton
de e-mails komen binnen op de webmail en ik heb de beperkte instructies opgevolgd van Tele2 zoals jij aangeeft.

Reputatie 4
Badge +2
Hallo p.vyncke,

Welke instellingen heb je dan gebruikt, als je die instructie volgt wordt er geen certificaat gebruikt, heb je bij versleutelde verbinding wel Geen staan? Dat kan je vinden in het tabblad waar je ook de poorten wijzigt.

sinds een week krijg ik geen e-mails binnen van tele2, ik heb de instructies gevolgd op de klantenservice site en nu werkt het gedeeltelijk. Ook zijn al mijn contact personen verdwenen omdat ik deze instructies opvolgde, een bron van frustratie. Het certificaat is nu niet legitiem en ik moet telkens bevestigen dat ik met de betreffende server wil verbinden. Ik heb klantenservice gebeld en het simpele antwoord is dat de nieuwste versie van outlook niet ondersteund wordt en dat het erg druk is bij de klantenservice en dat er niemand beschikbaar is.
Komen deze e-mails wel binnen op de webmail? Kun je daar eens op kijken. Welke instructies heb je precies gevolgd. Vanuit Tele2 kan ik ook alleen maar de instellingen doorgeven die op deze pagina staan. Ik hoor het graag,

Groeten Anton


de e-mails komen binnen op de webmail en ik heb de beperkte instructies opgevolgd van Tele2 zoals jij aangeeft.
Reputatie 3
Badge +1
sinds een week krijg ik geen e-mails binnen van tele2, ik heb de instructies gevolgd op de klantenservice site en nu werkt het gedeeltelijk. Ook zijn al mijn contact personen verdwenen omdat ik deze instructies opvolgde, een bron van frustratie. Het certificaat is nu niet legitiem en ik moet telkens bevestigen dat ik met de betreffende server wil verbinden. Ik heb klantenservice gebeld en het simpele antwoord is dat de nieuwste versie van outlook niet ondersteund wordt en dat het erg druk is bij de klantenservice en dat er niemand beschikbaar is.


Komen deze e-mails wel binnen op de webmail? Kun je daar eens op kijken. Welke instructies heb je precies gevolgd. Vanuit Tele2 kan ik ook alleen maar de instellingen doorgeven die op deze pagina staan. Ik hoor het graag,

Groeten Anton