beantwoord

Oplossing voor @tele2.nl via outlook en Ipad

• 23 mei 2016
  • 14 reacties
  • 1398 x bekeken

Dag, vanmorgen deed mijn tele2 mailaccount het niet via IPad en Outlook. Oplossing: bij de accountinstellingen handmatig voor inkomende email instellen: pop.tele2.nl ipv voorheen mail.tele2.nl.
icon

Beste antwoord door MCP 23 mei 2016, 20:58

Op de I-pad net overal bij de gebruikersnaam @tele2.nl weg gehaald.
Instellingen
Mail
Gebruikersnaam server inkomende post @tele2.nl verwijderd.

Server uitgaande post
SMPT
Andere SMTP servers
smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam @tele2.nl verwijderd.
En bij geavanceerd, Identiteitscontrole, wachtwoord aangevinkt... (dit laatste weet ik niet of dit wat uit maakt)

Geen garantie....
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Hoi Wilstaal,

Mijn mail account doet het ook niet. Staat wel op pop.tele2.nl
Op op Imac (Thunderbird) niet verzenden wel ontvangen) Kan op IPhone niet ontvangen en versturen.
Je hebt gelijk Comicq, ik juichte te vroeg. Bij Outlook werkt het wel, maar niet op IPad of IPhone. Iemand een oplossing?
Je hebt gelijk Comicq, ik juichte te vroeg. Bij Outlook werkt het wel, maar niet op IPad of IPhone. Iemand een oplossing?

Hoi Wilstaal,

Ik heb op een andere post gelezen dat je op de telefoon en ipad het hele account moet weggooien en daarna weer opnieuw moet aanmaken met als inlog je emailadres zonder @tele2.nl.
en op de Imac (Thunderbird)?
Reputatie 3

Hoi Wilstaal,

Ik heb op een andere post gelezen dat je op de telefoon en ipad het hele account moet weggooien en daarna weer opnieuw moet aanmaken met als inlog je emailadres zonder @tele2.nl.

Hoi Martin1969,

Ik heb op een andere post gelezen dat je dit alleen moet doen als het om een IMAP account gaat omdat je in geval van een POP account mogelijk de lokale mails verwijderd gezien iedere client daar anders mee omgaat. Daarnaast heb ik ook nog ergens anders gelezen dat je nu met EN zonder "@tele2.nl" in de gebruikersnaam kan inloggen. :8
Op de I-pad net overal bij de gebruikersnaam @tele2.nl weg gehaald.
Instellingen
Mail
Gebruikersnaam server inkomende post @tele2.nl verwijderd.

Server uitgaande post
SMPT
Andere SMTP servers
smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam @tele2.nl verwijderd.
En bij geavanceerd, Identiteitscontrole, wachtwoord aangevinkt... (dit laatste weet ik niet of dit wat uit maakt)

Geen garantie....
Ja had ik inmiddels ook gevonden op de tele2 site. En het werkt goed, gelukkig. Dank je wel!
Het spijt me maar dit werkt bij mij niet. Account verwijderd van iPhone en opnieuw ingevoerd. Nog steeds foutmelding. Tel2 account aangemaakt op iPad van mijn vrouw, zelfde meldingen.

ook op IMac desktop kan ik nog steeds geen mail verzenden. Wel ontvangen.
Kijk bij Tele2 storingen.

Het betreft dan voornamelijk e-mail clients (zoals outlook etc.) waarbij er enkele instellingen moeten worden aangepast.

Let goed op bij je gebruikersnaam. Vul deze in zonder @tele2.nl erbij.

Log jij altijd in met een *******EU-nummer? **********

Dan moet je dat vanaf nu niet meer doen.

Voortaan log je in met je gebruikersnaam.

Het spijt me maar dit werkt bij mij niet. Account verwijderd van iPhone en opnieuw ingevoerd. Nog steeds foutmelding. Tel2 account aangemaakt op iPad van mijn vrouw, zelfde meldingen.

ook op IMac desktop kan ik nog steeds geen mail verzenden. Wel ontvangen.
Zojuist opnieuw geprobeerd op iPhone . Het werkt. Nu nog de iMac
Mijn vader had hier ook last van.
Waarom is ineens mail.tele2.nl veranderd in pop.tele2.nl . Waarom wordt dit niet gemeld?
Ik was te voorbarig. Kan wel weer ontvangen maar nog niet versturen. Ik heb mijn Googlemail maar weer geactiveerd.
Ik heb sinds gisterenochtend precies hetzelfde probleem. Zowel op m'n mobiel als op m'n PC. Wel ontvangen maar niet versturen. Accounts opnieuw aangemaakt, alle adviezen opgevolgd maar helpt allemaal niet. Ik gebruik Thunderbird, heeft altijd prima gewerkt.
Reputatie 5
Badge +2
Allen,

We hebben vandaag dit bericht geplaatst op het forum. Hierin noemen we tijdelijke oplossingen voor het versturen van e-mails. Er wordt hard gewerkt aan het oplossen van de problemen.

Groet,
Jolien