beantwoord

Nieuwe mailomgeving


"Heb jij een @tele2.nl e-mailadres? Dan zal jouw webmail-omgeving er binnenkort anders uitzien. Geen paniek! Het ziet er even anders uit, maar je kunt nog steeds dezelfde dingen doen. Om je hier zo goed mogelijk op voor te bereiden, zijn hier een aantal afbeeldingen van de oude en nieuwe omgeving"
Dit is de boodschap van tele2, 4 dagen geleden. Sinds hedenochtend is de interface van tele 2 webmail veranderd, echter kan ik geen mail meer ontvangen cq verzenden. Klantenservice vermeldt doodleuk dat dit probleem misschien over 4 (!) dagen is opgelost.
Heeft iemand ook deze problemen ondervonden? (mail plots niet meer kunnen ontvangen/verzenden na verandering interface Mail tele2?)
icon

Beste antwoord door Marksg 23 mei 2016, 14:52

Ik gebruik:

inkomende mail:
imap: pop.tele2.nl met starttls, poort 143
of
pop: pop.tele2.nl met starttls, poort 110

uitgaande mail:
smtp: smtp.tele2.nl met starttls, poort 587

Getest op: Thunderbird (linux), iPhone (iOS)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Update:
Plots wel toegang op mijn vaste account via webmail.tele2.nl, maar geen toegang op mijn mobiele apparatuur.
Update:
Ik kan u wel mijn mail ontvangen via webmail.tele2.nl, echter niet op mijn iPad en iPhone via de zg snelknop.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien
Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


Dus is de wijziging voor de gebruikers toch niet zonder zorgen? Fijn hoor!!
Al deze suggesties ingevoerd echter geen resultaat.
En nu?
Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


gegevens:

server uitgaande post:

Hostnaam: smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Gebruik SSL (staat uit)
identiteitscontrole: wachtwoord.
Serverpoort: 587

Inkomende instellingen:

Gebruik SSL: staat uit.
Identiteitscontrole: Geen
Serverpoort: 110

S/MIME: staat uit.

Dus is de wijziging voor de gebruikers toch niet zonder zorgen? Fijn hoor!!
Al deze suggesties ingevoerd echter geen resultaat.
En nu?
Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


Duidelijk dat ik hier met een "robot"communiceer.
De instellingen zoals aangegeven worden niet geaccepteerd.

gegevens:

server uitgaande post:

Hostnaam: smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Gebruik SSL (staat uit)
identiteitscontrole: wachtwoord.
Serverpoort: 587

Inkomende instellingen:

Gebruik SSL: staat uit.
Identiteitscontrole: Geen
Serverpoort: 110

S/MIME: staat uit.

Dus is de wijziging voor de gebruikers toch niet zonder zorgen? Fijn hoor!!
Al deze suggesties ingevoerd echter geen resultaat.
En nu?
Duidelijk dat ik hier met een "robot"communiceer.
De instellingen zoals aangegeven worden niet geaccepteerd.

Gegevens:

server uitgaande post:

Hostnaam: smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Gebruik SSL (staat uit)
identiteitscontrole: wachtwoord.
Serverpoort: 587

Inkomende instellingen:

Gebruik SSL: staat uit.
Identiteitscontrole: Geen
Serverpoort: 110

S/MIME: staat uit.
Reputatie 3
Ik gebruik:

inkomende mail:
imap: pop.tele2.nl met starttls, poort 143
of
pop: pop.tele2.nl met starttls, poort 110

uitgaande mail:
smtp: smtp.tele2.nl met starttls, poort 587

Getest op: Thunderbird (linux), iPhone (iOS)
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Tjeemig,

Noem je mij een robot? :)

Hebben de instellingen die Marksg noemt geholpen?
Let er ook op dat je bij gebruikersnaam alleen het gedeelte voor de @ invoert, dus @tele2.nl laat je weg.

Groetjes,
Jolien
Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


hallo Jolien,

Die instellingen heb al allemaal ingesteld staan, maar daar werkt het ook niet mee helaas.
Reputatie 5
Badge +2
Tjeemig en Brian,

Wat jullie nog kunnen proberen, is het mailaccount helemaal verwijderen van de smartphone of tablet en het opnieuw instellen.
Als je wel kunt ontvangen, maar niet versturen, dan wordt daar nog aan gewerkt. Ik hou jullie daarover op de hoogte.

Groetjes,
Jolien
Dag

Marksg heeft misschien geholpen. (poort 110) Bedankt.
Maar ik heb ook op account verwijderen gedrukt. Echter account bleef gehandhaafd. (gelukkig!)
Ik ben hier nu bijna een hele ochtend mee bezig geweest. Heel veel kostbare minuten verspeeld, omdat Tele 2 om zeer onduidelijke redenen een account van een gebruiker op een of andere duistere wijze heeft weten te verknallen. De onderste steen zal ik nooit boven krijgen, maar ben hier (weer) flink ziek van. Geen aanrader
Dit zijn exact dezelfde instellingen zoals altijd het geval geweest is.

Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien
Dit zijn exact dezelfde instellingen zoals altijd het geval geweest is.

Nieuw e-mail account aangemaakt (zelfde instelling, maar goed), geen effect.

Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien
Dit zijn exact dezelfde instellingen zoals altijd het geval geweest is.

Nieuw e-mail account aangemaakt (zelfde instelling, maar goed), geen effect.

Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


Hallo MCP,

Maar wat is jouw probleem? je klaagt dat het niet werkt, maar geeft verder geen informatie zodat iemand je kan helpen. Dus geef ons wat input, zodat we kunnen reageren.

Groeten, M
Ik bevestig de vorige post(s)

Verzenden en ontvangen, nee.
Gebruikers naam, geen @tele2.nl er achter

pop.tele2.nl / 110
smtp.tele2.nl / 587
Server uitgaande e-mail verificatie, aangevinkt.

Kortom, de instellingen zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Dit zijn exact dezelfde instellingen zoals altijd het geval geweest is.

Nieuw e-mail account aangemaakt (zelfde instelling, maar goed), geen effect.

Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


Hallo MCP,

Maar wat is jouw probleem? je klaagt dat het niet werkt, maar geeft verder geen informatie zodat iemand je kan helpen. Dus geef ons wat input, zodat we kunnen reageren.

Groeten, M
Oh, en een nieuwe account aanmaken.... Zelfde resultaat.

Ik bevestig de vorige post(s)

Verzenden en ontvangen, nee.
Gebruikers naam, geen @tele2.nl er achter

pop.tele2.nl / 110
smtp.tele2.nl / 587
Server uitgaande e-mail verificatie, aangevinkt.

Kortom, de instellingen zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Dit zijn exact dezelfde instellingen zoals altijd het geval geweest is.

Nieuw e-mail account aangemaakt (zelfde instelling, maar goed), geen effect.

Hoi Tjeemig,

Er moeten wat wijzigingen worden gedaan in de instellingen van je e-mail op je apparaten. De juiste instellingen kun je hier vinden.

Groetjes,
Jolien


Hallo MCP,

Maar wat is jouw probleem? je klaagt dat het niet werkt, maar geeft verder geen informatie zodat iemand je kan helpen. Dus geef ons wat input, zodat we kunnen reageren.

Groeten, M
Reputatie 5
Badge +2
Hoi MCP,

Als je niet kunt verzenden of ontvangen, dan ontvang ik graag jouw e-mailadres, naw-gegevens en telefoonnummer in een privébericht. Die stuur je door op mijn naam te klikken en dan op de paarse knop 'bericht'.
Als je inmiddels wel e-mail kunt ontvangen, dan hoor ik het ook graag.

Groetjes,
Jolien
Reputatie 5
Badge +2
Hoi MCP,

Ik heb niks meer van je vernomen. Ik hoop dat alles weer als vanouds werkt. zo niet, dan help ik je graag verder in een nieuw topic.

Groetjes,
Jolien