beantwoord

niet kunnen verzenden van email in outlook

  • 11 januari 2015
  • 19 reacties
  • 1452 x bekeken

hi ben net verhuist heb dus nieuw modem ,maar kan geen mail meer versturen kan wel
ontvangen heeft iemand evt een oplossing voor dit probleem
grt Bob
icon

Beste antwoord door Lotte van Tele2 20 januari 2015, 14:04

Hoi Bodyguard,

Wil je deze melding eens bekijken. Is dit op jou van toepassing?
Ik hoor het graag. Groetjes, Lotte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Ha Bob,

Welkom op het forum van Tele2, goed dat je hier je vraag stelt.

Gaat het om je Tele2 mail? Dan wil ik je aanraden om dit https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/mail-instellingen/de volgende instellingen[/url.
Wil je me laten weten of dit voor je werkt?
Groetjes, Lotte
Hi Lotte

gaat idd om tele2 mail werkt nog steeds niet ,via webmail verzenden en ontvangen geen probleem maar via outlook ontvang ik wel berichten maar kan niet verzenden krijg dan melding 0x800ccc0f moet nu noodgedwongen via tele2 webmail verzenden ,ik werk thuis via mijn pc

grt Bob
Badge +2
Met een beetje geluk hoef je alleen het poortnummer te veranderen in uitgaande mail: smtp 587
Hier staat standaard smtp 25 en dat werkt niet bij Tele2 is nummer dus 587.

Met een beetje geluk hoef je alleen het poortnummer te veranderen in uitgaande mail: smtp 587
Hier staat standaard smtp 25 en dat werkt niet bij Tele2 is nummer dus 587.

had beetje hoop ,tele2 zelf geeft poort 25 op , maar heb poort 587 geprobeerd met zelfde probleem helaas, met testen krijg ik het al niet goed ook niet met poort 25 ,bij verzenden komt rood kruisje ,
Reputatie 6
Badge +5
Uitgaand (SMTP) is poort 587. Inkomend (POP3) is poort 110.
En de uitgaande mailserver gebruikt dezelfde instelling als de ingaande. Let op het vinkje:

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Bodyguard,

Ik zie dat Gela en Jeroen je al een beetje op weg hebben geholpen (bedankt hiervoor!).
Werkt dit voor je?
Waarschijnlijk heeft het te maken met bovenstaande instellingen. Mocht het niet werken, laat het me weten!
Groetjes, Lotte
helaas nog steeds niets ,kan geen test mail verzenden met 25 "verbinding onderbroken" en met 587 "kan geen verbinding maken "
Reputatie 6
Badge +5
Gebruikt je wel dezelfde instelling als bij ingaande mail?
Voor uitgaande mail moet je ook aangemeld worden
met dezelfde login/ pasword als bij de ingaande.
Anders kan ie geen verbinding maken.
Er is bij uitgaande mail ergens een instelling
'gebruik dezelfde instelling als inkomende server' of zoiets.
op de site staat ook: Selecteer de optie ‘Voor de server voor
uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’.
O staat het er zo. ;)
Dat geld alleen voor @tele2.nl adressen. En SMTP op poort 587
Voor @versatel en @zonnet.nl adressen moet die optie juist uit.
En is het SMTP op poort 25
heb idd een zonnet.nl adres mssn optie als ik ander email aanvraag een tele2.nl mssn helpt dat
Reputatie 6
Badge +5
Aaah kijk, dan is het dus poort 25 en GEEN SMTP verificatie vereist.
Dat zou je kunnen doen trouwens. Je kunt meerdere e-mail adressen aanvragen.
ja heb ander email geprobeerd (tele2) die doet het wel ,maar zonnet nog steeds niet ook met hulp van ks
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Bodyguard,

Wil je deze melding eens bekijken. Is dit op jou van toepassing?
Ik hoor het graag. Groetjes, Lotte
ja dat is voor mij van toepassing, ik gebruik nu mijn andere email adres tele2.nl die doet het gewoon en anders webmail
thanks lotte
Reputatie 6
Badge +5
Aha, dus ook een nieuwe VDSL verbinding waarop versturen
met @zonnet.nl en @versatel.nl niet werkt.
Dat verklaard een hoop. 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Bodyguard,

Bedankt voor je reactie, onze excuses dat je hier nu last van hebt!
Gelukkig weten we wel waar het probleem nu ligt, zoals in de melding staat aangegeven raad ik je aan om in te loggen in de webmail omgeving.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Mocht je nog vragen hebben laat het me weten.
Groetjes, Lotte
Hoi Lotte,
Ik heb ook dit probleem.
Is het al opgelost?
Groeten, Marc
Reputatie 6
Badge +5
@koeveringe23: Dit probleem lijkt nu sinds kort opgelost te zijn. :)

Ik weet niet of Lotte je in dit topic wil helpen, maar anders kun je misschien beter
zelf een nieuwe vraag stellen. Dit doe je door bovenaan op 'stel een vraag' te drukken.
Als je dan onderwerp en vraag hebt ingevuld geef je bij 'waar gaat je vraag over'
waar dat geplaatst word, bijvoorbeeld 'Vast Internet'.
bedankt, zal ik doen.