Meerdere e-mails per dag van Mailer-Daemon van de Tele2 SMTP servers

• 1 september 2016
  • 2 reacties
  • 529 x bekeken

Probleem:
Ik kan e-mails succesvol sturen en verzenden (Webmail en andere systemen), maar krijg dagelijks dezelfde e-mail (zie hieronder). Het heeft meest waarschijnlijk te maken met mijn veiligheidssystemen die o.a. meerdere e-mails kort achter elkaar sturen aan meerdere adressen via het smtp server van Tele2 zodra er een bedreiging wordt gedetecteerd. Er zijn in de afgelopen week geen bedreigingen gedecteerd maar in de weken hiervoor wel door een bug die ik over het hoofd zag waardoor er een groot aantal e-mails gestuurd werd (± 30 per dag achter elkaar). Ik heb het idee dat de smtp server "denkt" dat dit spam is, al krijg ik hier geen melding van. Overigens lukt het wel om via de Webmail (en overigens via Outlook/Thunderbird/etc.) om dezelfde e-mail (zelfde signatures en identieke data) te sturen naar dezelfde adressen te sturen; dit heb ik gedaan om te kijken of het mogelijk de mail servers van gmail zijn die de berichten tegenhouden (alle 4 e-mail adressen waar e-mails naar gestuurd worden zijn gmail adressen). Het specifieke apparaat dat de e-mails stuurde heb ik sinds vanochtend losgekoppeld en heeft sinds gisteren geen e-mails meer gestuurd maar ik ontvang nog steeds dezelfde e-mails met de 550 foutmelding.

Voordat iemand vraagt of ik de foutmelding wel heb gelezen over To headers: Ik heb dit nogmaals allemaal getest via de webmail en e-mail client en krijg dan geen foutmelding.

Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik deze mails niet meer krijg?
Voorlopig denk ik dat de e-mails op een bepaald moment zullen stoppen gezien het buggy apparaat nu geen e-mails meer zal sturen, maar ik vraag me af hoe het zal zijn als ik het apparaat weer aansluit (ik denk dat ik dan wel een andere mailserver zal gebruiken).

Tele2 Klantenservice heeft mij vriendelijk doorverwezen naar het forum aangezien alle functies verder normaal werken (e-mail sturen en ontvangen, webmail, etc.)

Een van de vele berichten:
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender
This is the mail system at host smtp04.tele2.isp-net.nl.
The mail system

: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.4] said: 550 Messages
should have one or no To headers, not 4. (in reply to end of DATA command)

Reporting-MTA: dns; smtp04.tele2.isp-net.nl
X-Postfix-Queue-ID: 88DC013AE
X-Postfix-Sender: rfc822; ****@tele2.nl
Arrival-Date: Thu, 1 Sep 2016 08:34:50 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; ****@gmail.com
Original-Recipient: rfc822;****@gmail.com
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; out.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 Messages should have one or no To headers, not 4.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Slagathor,

Ik kan je hier niet bij helpen (iets te technisch verhaal ;)), maar misschien is er een handig forumlid die hier verstand van heeft. Ik zal je topic voorlopig open laten staan.

Groetjes Tom
Reputatie 3
4 "To" headers. Dan lijkt mij het probleem duidelijk. Heb je een EXACT kopie van de HEADERS van de verzonden mail die bounced? Je "buggy" apparaat verstuurd mail, met 4 "To" headers .. zal me niks verbazen als je 4 ontvangers hebt, maar het apparaat per ontvanger een "To" header aanmaakt, ipv deze achter elkaar zet in 1 "To" header, dan hang je al.

Als je het ergens kan debuggen.. sla de complete uitgaande mail (welke fout gaan) eens op en plaats deze eens hier zodat ik hem kan bekijken (haal de inhoud van de mail zelf ivm privacy er indien nodig even uit)