vraag

Meer mensen last van SPAM/Phisingbombardement (van Traction Media uit de USA) op Zonnet email account?

• 4 april 2018
  • 5 reacties
  • 596 x bekeken

Hallo lezer(s),

Sinds enkele dagen ontvangen wij hier werkelijk honderden SPAM /Phisingmails vanuit de USA op
één van onze zonnet mailadressen.
De mails zijn in het Nederlands geschreven en worden verzonden ''namens Nederlandse bedrijven''
zoals: Albert Heijn, Lidl, Primark, Ikea, MediaMarkt etc etc. Uiteraard klikken wij hier niet op door.
Een voorbeeld van een mailadres is: borrelomycetaceae@shabble.npassword.com
Ik hoef u niet te vertellen dat dit geen Albert Heijn mailadres is...
De mails komen van ''een bedrijf'' uit de USA:

You are receiving this email from Traction Media because you are subscribed to our distribution list. You can unsubscribe here or by sending a self-addressed letter to: 75 N Woodward Ave #85873 Tallahassee, FL 23213

Het ''unsubscriben'' heeft geen zin omdat je binnen 5-10 minuten weer een mail binnenkrijgt vanaf een ander mailadres. Dus niet klikken op knoppen of links in de mail en direct verwijderen!

We hebben inmiddels melding gedaan bij de klantenservice van Tele2 en dit wordt verder intern opgepakt.
Verder is Fraudehelpdesk.nl ook ingelicht.

Hopen dat dit snel de kop in wordt gedrukt.
Tot zover.

Groet, Erik

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Hier hetzelfde probleem!☹

Hoi Walapa, Na de melding bij Tele2 en Fraudedesk.nl lijkt het na 15.20u opeens oorverdovend rustig te zijn geworden! We wachten deze nacht nog even af. Vanochtend stonden er namelijk bijna 250 van die phisingmails in onze mailbox. En de uren er na volgden er nog eens 100...

Grt, Erik-Jan S
Hoi,
Ik heb dit ook heb nu vanaf vanochtend tot nu (20:45 uur) meer dan 700 honderd spam mailtjes gehad van bovengenoemde bedrijven. Wordt er gek van. Doe er iets aan Tele2. Dit heft ook gevolgen voor jullie eigen server.
Gr, Re

Hoi Walapa, Na de melding bij Tele2 en Fraudedesk.nl lijkt het na 15.20u opeens oorverdovend rustig te zijn geworden! We wachten deze nacht nog even af. Vanochtend stonden er namelijk bijna 250 van die phisingmails in onze mailbox. En de uren er na volgden er nog eens 100...

Grt, Erik-Jan S

Hoi Erik-Jan, dank voor de update. Ik zal ook een melding plaatsen want ik heb er helaas nog steeds last van.
Reputatie 4
Badge +1
Bij deze sluit ik je topic. Algemene storing is opgelost 🙂 geen voorbeelden meer nodig.