beantwoord

Mailtjes worden meer dan één keer verzonden

• 9 april 2019
  • 13 reacties
  • 464 x bekeken

Sinds enkele dagen heb ik er last van dat een mailtje lang blijft hangen in het postvak uit van outlook - kan soms uren duren - en als het dan eindelijk verzonden wordt, blijkt het bij de ontvanger 10 of meer keren te zijn binnengekomen. Dat maakt een vreemde indruk, sommige ontvangers raken zeer geïrriteerd...
Het gebeurt niet bij alle mailtjes, soms wordt een mailtje direct verzonden.
(Op aanraden van Tele 2 klantenservice verstuur ik nu alle mailtjes vanaf de website (webmail.versatel.nl); als dat geen problemen geeft ligt het aan het outlook programma - maar dit is natuurlijk niet erg handig)
Kent iemand dit probleem - en de oplossing?
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 24 april 2019, 09:52

Het is inderdaad ook nog niet opgelost. we zijn er nog steeds druk mee bezig. Tot die tijd is mijn advies om de webmail te gebruiken. Jullie kunnen updates over dit probleem lezen in dit topic. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat het snel is opgelost.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste Wim,

Ik heb vanaf gistermiddag het zelfde probleem. De smtp server van versatel geeft bij ontvangst van het te verzenden bericht GEEN bevestiging ontvangst terug waardoor het lijkt dat het bericht niet is verzonden. Het bericht is wel normaal ontvangen bij de smtp server.
Ik heb dit probleem gistermiddag en vanochtend gemeld bij tele2.
Verzend je vanuit MS-outlook het bericht via een ander account (bv gmail) dan werkt MS-outlook normaal.
Het is dus een probleem in de SMTP-server van Versatel/tele2. Dit blijkt wel daar het bericht gewoon wordt afgehandeld en doorgezonden naar de geadresseerde(n).

TIP -voor zo lang de storing er is-: zet in een te verzenden bericht je eigen emailadres onder BCC en verwijder na het ontvangen van de foutmelding het verzonden bericht. (Hierin staat dan ...niet verzonden..) Even later ontvang je je eigen verzonden bericht dan in de IN-box en kun je die bewaren zo je gewend bent.

groet,
Gerrit
Reputatie 1
Zeker ken ik dit probleem. Ook sinds enkele dagen. En ook dus via Outlook. Duurt inderdaad erg lang voordat iets verstuurd is. En de geadresseerde krijgt 10 keer hetzelfde bericht.
Zeer irritant.
En leuk dat men naar webmail verwijst. Maar 10 keer versturen zou basaal wel een Outlook-issue kunnen zijn, maar die wordt dan veroorzaakt door het feit dat de connectie met de smtp-server van Tele2 niet deugt. Omdat het bericht daar a.h.w. niet op tijd wordt opgepikt en verwerkt (en die server dus verkeerde signalen naar mijn Outlook stuurt) , zou het kunnen zijn dat Outlook elke 30 seconden bijv. een nieuwe aanbiedpoging doet.
Maar de oorzaak ligt dan nog steeds niet in mijn Outlook, maar aan de Tele2-kant.
@ Tele2: kom graag in actie!!
Reputatie 2
Badge
Net weer gebeld met helpdesk tele2. Tele2 heeft inmiddels deze smtp storing in onderzoek.
Reputatie 1
Het feit dat drie mensen op het zelfde moment dit probleem ervaren met Tele2 geeft toch al voldoende bewijs dat het niet aan onze kant ligt??? Ik heb voor alle zekerheid nog even bij de Microsoft updates voor de MS-Office-suite gekeken. Maar ook daar is recentelijk niks gebeurt op mijn computer. Ik werk gewoon op een desktop met Windows 10 trouwens.
Ik werk qua beveiliging met Bitdefender. Dat zou wat mij betreft de enige kier in de deur kunnen zijn dat het aan de klant kant ligt. Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Kortom nogmaals: @ Tele2: kom in actie!! Geef desnoods in elk geval een advies wat we zouden kunnen doen totdat jullie dit issue opgelost hebben.
Reputatie 1
O ja.... misschien ook van belang. Ik heb een .versatel-adres.
Reputatie 3
Badge +1
Sinds gistermiddag komen er meerdere meldingen binnen over problemen met het versturen via de e-mail cliënt Outlook. Het is op dit moment erkend als een bekende (kleine) algemene storing. De technische dienst heeft inmiddels genoeg voorbeelden en ze zijn hard bezig met het zoeken naar de oorzaak en de bijbehorende oplossing!. Via de webmail zouden er geen problemen moeten zijn.

Dit wordt ook behandeld in de volgende topics:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/geen-uitgaande-mail-76181/index1.html#post462356
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mailserver-smtp-geeft-bij-verzenden-via-outlook-geen-bevestiging-terug-76178

Groeten Anton
Ik heb er dus ook last van. Mijn baas heeft sinds gistermiddag al 35keer hetzelfde beantwoorde mailtje van mij gehad terwijl ik het gisterenmiddag na verzending gelijk verwijderd heb uit het postvak-out.
Dus klaarblijkelijk nog niet opgelost.
Het probleem van de mailtjes die meer dan één keer verzonden worden is kennelijk nog steeds niet opgelost. Ook vandaag (tweede paasdag, 22 april) krijg ik weer een klacht van iemand die mijn mailtje drie keer ontvangt, nadat het mailtje in outlook 3 à 4 minuten in Postvak Uit heeft gestaan. Ben maar weer met webmail begonnen. Hoe moeilijk is het om dit afdoende op te lossen? Waar zit het probleem?
Reputatie 3
Badge +1
Het is inderdaad ook nog niet opgelost. we zijn er nog steeds druk mee bezig. Tot die tijd is mijn advies om de webmail te gebruiken. Jullie kunnen updates over dit probleem lezen in dit topic. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat het snel is opgelost.

Groeten Anton
Reputatie 1
Toch maar even een formele afsluiting...; het lijkt er op dat jullie de zaak hebben opgelost. Dank!
Reputatie 3
Badge +1
Ik laat het topic nog heel even open staan, omdat er op de klantenservice nog wat problemen binnen kwamen en wat foutmeldingen.

Groeten Anton
Reputatie 2
Badge
Anton,
Kun je dit topic https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203 aanvullen/aanpassen. Het probleem bestaat nog steeds !
Reputatie 3
Badge +1
Vanwege inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten. Wanneer er nog geen oplossing is dan graag een nieuw topic aanmaken.

Groeten Anton