vraag

Mailserver Tele2 op blacklist Microsoft

Sinds begin januari krijg ik van mensen te horen dat mijn mail steeds in de spam terechtkomt. Vandaag krijg ik zelfs een melding dat hotmail geen enkele mail van de Tele2 mailserver meer accepteert en wordt mail niet meer bezorgd.
Kan iemand bij Tele2 dat nu eens oplossen? Bellen helpt niet dus dan maar via dit forum....
Melding van hotmail is deze: sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.90] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [CY1NAM02FT060.eop-nam02.prod.protection.outlook.com]
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb hoofdkantoor op de hoogte gebracht dat de smtp server mogelijk op een blacklist staat en ze zijn dit aan het onderzoeken.
Reputatie 5
Badge +3
We hebben het nagekeken en het blijkt dat dat als je een mail stuurt het eerst in een soort filter komt. Deze stuurt het door naar 1 van onze smtp servers en die verstuurd het vervolgens naar de persoon voor wie de mail bestemd is. Nu blijkt echter dat onze smtp server # 3 problemen heeft. Dit zijn we nog verder aan het uitzoeken. Maar daarom lukt het soms wel een mail te sturen naar een persoon en later niet ook al is het dezelfde persoon.
Bedankt voor de informatie Jasper. Helaas is dat niet het hele verhaal. De mailserver is toch echt geblockt. Dit is al weken het geval, misschien toch goed om dit ook op de pagina met storingen te zetten.
Als je naar https://mxtoolbox.com/ surft en daar het nummer van de server invoert onder het tabje Blacklist, dan zie je dat de tele2 server op twee blacklisten staat: SORBS spam en WPBL.
Ik kan zelfs niet mailen naar jullie misbruik meldpunt omdat mijn mail dan ook in jullie eigen spamfilter blijft hangen vanwege deze blacklist. Kun je dit misschien dan ook doorgeven aan het hoofdkantoor?
De mailserver van zonnet en versatel staan ook weer een hele tijd op de backlist. Het gaat om 62.58.50.100 en 62.58.50.80. Respectievelijk zonnet en versatel. Wat kunnen we hier aan doen? Heel erg vervelend!
Ja hoor, daar gaan we weer, twee maanden verder en nog niets opgelost:
Connected to 104.47.36.33 but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.91] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [SN1NAM02FT055.eop-nam02.prod.protection.outlook.com]

Je zou haast gaan denken dat Tele2 van alle zonnet-accounthouders af wil....
Kan dit misschien opgelost worden?
Reputatie 5
Badge +3
We hebben het doorgegeven samen met andere ip adressen die mogelijk op een blacklist staan. De technische dienst is een onderzoek begonnen.
Ik krijg ook alle email van @outlook adressen terug.

Graag oplossen
Ik kan ook sinds een week geen mail meer versturen. Ontvangen geen probleem. Instellingen staan goed. Tele2 gebeld en daar werd gevraagd of ik wel op de webmail kon. Geprobeerd en daar kwam de melding dat account geblokkeerd was. Mogelijke oorzaak zou zijn dat ik spam zou hebben gestuurd en dat verzenden daarom geblokkeerd was. Ik ben me van geen kwaad bewust maar ook geen melding van tele2 gehad dat dit was gebeurd. Je kan gewoon ineens geen mail meer sturen dus dan moet jij gaan bellen. Maar goed, op mijn vraag of dit dan opgelost kon worden werd het vaag : nou daar zijn we mee bezig. Ben blijkbaar niet de enige. Ok en hoe lang dan al? Dat werd niet gezegd maar waarschijnlijk al wel een tijdje vrees ik. Of dat (de mogelijke spam) ook echt het probleem was kon hij niet zien (?). Niemand eigenlijk en ik kon m'n probleem ook niet ergens anders neerleggen bij tele2. Op mijn argument dat ik toch netjes elke maand een bedrag betaal voor een dienst en dat tele2 niet levert werd ook niet gereageerd. Ja het was wel vervelend maar ik moest het zelf maar een beetje in de gaten houden en nog eens bellen. Bizar als je zo met een klant omgaat. Hopelijk leest iemand van tele2 dit en komt met een oplossing want dit is te gek voor woorden.
Reputatie 7
Badge +4
Je betaald voor intwrnet access, de email dienst is een gratis toevoeging. Dat staat ook niet als dienst op de overeenkomst vermeld. Het blijft natuurlijk wel vervelend, maar het advies is om een ander gratis email adres te gaan gebruiken.
Ook hier zelfde probleem, kan mensen met hotmail-account niet meer mailen:

Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [SN1NAM04FT008.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]
eric schreef:

Je betaald voor intwrnet access, de email dienst is een gratis toevoeging. Dat staat ook niet als dienst op de overeenkomst vermeld. Het blijft natuurlijk wel vervelend, maar het advies is om een ander gratis email adres te gaan gebruiken.

Als ik een gratis e-mail adres gebruik hoe krijg ik dan mijn tele2 mail te zien? kan je dat koppelen of zo? graag tips.
Reputatie 7
Badge
Kers schreef:

eric schreef:

Als ik een gratis e-mail adres gebruik hoe krijg ik dan mijn tele2 mail te zien? kan je dat koppelen of zo? graag tips.

Je kunt in Outlook.com of in Gmail instellen dat mail van een ander account wordt opgehaald, zodat je gewoon je Tele2 mail kunt lezen. Je kunt dan zelf gewoon mailen vanuit je nieuwe Outlook.com of Gmail adres en gebruikmaken van professionele e-mail diensten en bijbehorende apps.

https://support.office.com/nl-nl/article/uw-andere-e-mailaccounts-toevoegen-aan-outlook-com-c5224df4-5885-4e79-91ba-523aa743f0ba
https://support.google.com/mail/answer/21289?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl
Wat eric schrijft is totaal niet relevant. Als je een overeenkomst hebt met Tele2, of die nu gratis is of niet, dan moet Tele2 ook doen wat is afgesproken.
Wel raar dat de technische dienst dit niet op kan lossen in drie maanden. Mijn oplossing zou zijn dat tele2-gebruikers voor het verzenden van mail ook een wachtwoord moeten invoeren, zodat niet elke spammer maar los kan gaan via de tele2-server en de server zo telkens op de zwarte lijst beland. Maar goed, dat zal wel weer te simpel geredeneerd zijn....
Ik heb een Versatel-account en al langere tijd hetzelfde probleem.
Bij mails richting accounts van live.nl en hotmail.com krijg ik failure notice met het bericht

"Connected to 104.47.10.33 but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.90] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [DB5EUR03FT052.eop-EUR03.prod.protection.outlook.com]"

Het gekke is dat een tweede mail-poging soms wel lukt.

Ook is het zo dat mijn verzonden mail vaak in de spambox van de geadresseerde belandt.

Hopelijk helpt deze informatie om het probleem te achterhalen en op te lossen.

Met vriendelijke groet, Wim
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper