Mailserver SMTP geeft bij verzenden via Outlook GEEN bevestiging terug.

• 8 april 2019
  • 7 reacties
  • 297 x bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb vanaf gistermiddag het zelfde probleem als 2-maanden terug. (zie opm Kevin Tele2 hieronder) De smtp server van versatel geeft bij ontvangst van het te verzenden bericht GEEN bevestiging ontvangst terug waardoor het lijkt dat het bericht niet is verzonden. Het bericht is wel normaal ontvangen bij de smtp server.
Ik heb dit probleem gistermiddag en vanochtend gemeld bij tele2.
Verzend je vanuit MS-outlook het bericht via een ander account (bv gmail) dan werkt MS-outlook normaal.
Het is dus een probleem in de SMTP-server van Versatel/tele2. Dit blijkt wel daar het bericht gewoon wordt afgehandeld en doorgezonden naar de geadresseerde(n).

TIP -voor zo lang de storing er is-: zet in een te verzenden bericht je eigen emailadres onder BCC en verwijder na het ontvangen van de foutmelding het verzonden bericht. (Hierin staat dan ...niet verzonden..) Even later ontvang je je eigen verzonden bericht dan in de IN-box en kun je die bewaren zo je gewend bent.

groet,
Gerrit
-----------------
Beste antwoord door Kevin van Tele2 (februari 2019)
Hé Wim en Gerrit,
Sinds gistermiddag komen er meerdere meldingen binnen over problemen met het versturen via de e-mail cliënt Outlook. Het is op dit moment erkend als een bekende (kleine) algemene storing. De technische dienst heeft inmiddels genoeg voorbeelden en ze zijn hard bezig met het zoeken naar de oorzaak en de bijbehoren oplossing!
Heel erg bedankt voor het melden en voor jullie geduld.
Groet, Kevin

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Gerrit,

Op dit moment is er geen bekende storing met het probleem wat je ervaart. Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit getest hebt?

Groet, Kevin
Reputatie 2
Badge
Hé Gerrit,

Op dit moment is er geen bekende storing met het probleem wat je ervaart. Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit getest hebt?

Groet, Kevin

Beste Kevin,
Gisterochtend voor de tweede keer contact gehad met jullie klantenservice. Mij verteld dat deze storing in onderzoek is ! Ik zou door de techneut worden teruggebeld. Getest zoals omschreven bij mijn "tip" Ik ben helaas niet de enige die dit probleem heeft. (zie andere topics onder mail) groet, Gerrit 06-13711370
Reputatie 2
Badge
Toevoeging: zie opmerking van je collega !

Beste antwoord door Anton van Tele2
Het klopt inderdaad dat we op dit moment een storing hebben/ We zijn druk bezig om het op te lossen. Excuses voor het ongemak. Ik heb van de technische dienst te horen gekregen dat er geen problemen zijn wanneer de e-mails via de webmail worden verstuurd.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht: https://forum.tele2.nl/e-mail-314/geen-uitgaande-mail-76181
Reputatie 5
Badge +2
Hé Gerrit,

Wat ik uit je probleem omschrijving heb begrepen was dat het ging versturen/ontvangen van een ontvangstbevestiging, de opmerking van mijn collega is een antwoord op een probleem waarbij helemaal geen e-mail verstuurd kan worden. Dit zijn dus twee verschillende problemen.

Als het probleem is dat je helemaal geen e-mail via een e-mail cliënt kan versturen dan klopt het dat daar op dit moment een storing mee is!

Groet, Kevin
Reputatie 2
Badge
Kevin,

Het probleem is wel iets groter.... zie ook de opmerkingen van HTN en CVO in:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/geen-uitgaande-mail-76181
Zij hebben het zelfde probleem als ik.
Gerrit
Reputatie 5
Badge +2
We zijn inmiddels al een tijd verder, werkt het alweer zoals het hoort Gerrit?

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Topic vanwege inactiviteit gesloten