vraag

Mails in spamfolder

• 25 mei 2016
  • 26 reacties
  • 2770 x bekeken

Hoe kan ik berichten/afzenders die onterecht in mijn SPAM zijn geplaatst markeren als VEILIG (dus GEEN SPAM), zodat de berichten van deze afzenders een volgende keer NIET in mijn SPAM terecht komen?
En hoe kan ik berichten/afzenders juist wel als SPAM markeren, zodat ze in het vervolg automatisch in de SPAM worden geplaatst?
vriendelijke groet, Floor

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Zelfde probleem!

In de nieuwe webmail worden (belangrijke) mails van afzenders waar ik al jaren mee mail in de spambox geplaatst.

Waar is de knop?????

Alweer een misser tele2, ik ben het langzaam zat!!!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Floor en Cleosimons,
Ik heb dit even intern uitgevraagd, omdat ik niet weet hoe het kan dat mails niet geselecteerd kunnen worden als spam. En waarom gewenste mails in de spambak komen en ongewenste mails in de normale inbox.
Zodra ik een reactie heb, kom ik bij jullie terug.
Groetjes Kiko
Hoi Floor en Cleosimons,
Ik heb dit even intern uitgevraagd, omdat ik niet weet hoe het kan dat mails niet geselecteerd kunnen worden als spam. En waarom gewenste mails in de spambak komen en ongewenste mails in de normale inbox.
Groetjes Kiko

Is er al meer hierover bekend. Ben bijna hele belangrijke mail misgelopen. Heb deze op de webmail gelezen in de spam-box, maar deze werd ook niet geïmporteerd in Outlook op mijn thuiscomputer.
Reputatie 3
Hoi Allen,

De webmail client zal NOOIT zelf emails in de spambox plaatsen. Dit gaat AL-TIJD naar de Inbox.

Let op dat als je naast je webmail client ook nog een mail client als outlook/thunderbird/mobiele client/windows live mail etc gebruikt er WEL mail in de spamfolder kan komen, want deze applicaties doen dat WEL. Roundcube (de gebruikte webmail client) doet dat NIET. Het enige wat roundcube doet is inhoud van mappen weergeven, en de gebruiker mailtjes laten versturen, niet meer, niet minder.

Groeten,
Mark
Hoi Allen,

De webmail client zal NOOIT zelf emails in de spambox plaatsen. Dit gaat AL-TIJD naar de Inbox.

Let op dat als je naast je webmail client ook nog een mail client als outlook/thunderbird/mobiele client/windows live mail etc gebruikt er WEL mail in de spamfolder kan komen, want deze applicaties doen dat WEL. Roundcube (de gebruikte webmail client) doet dat NIET. Het enige wat roundcube doet is inhoud van mappen weergeven, en de gebruiker mailtjes laten versturen, niet meer, niet minder.

Groeten,
Mark

Hallo Mark,
bedankt voor je reactie. Sinds tele2 een nieuwe look heeft, ontvang ook ik mails in mijn spam directory die vroeger in de inbox bleven staan.
Zoals Floor al vroeg, hoe kun je het email adres dat als spam wordt gezien weer "normaal" maken, oftewel ontspammen? :-)

Groetjes, Wullem
Reputatie 3
Dat gaat helaas niet Wullem.

De enige die kan bepalen of een mail in de spam folder moet komen is je eigen mailclient (Outlook, Thunderbird oid). Als er dus mail in je spam folder staat (in je webmail client). Dan gebruik je IMAP en heeft je lokale mail client besloten deze mail naar de spam folder te verplaatsen. Dit gedrag kan je niet veranderen in de webmail client. Dit kan alleen lokaal in je eigen mail programma. Dit staat helemaal los van de nieuwe webmail client, want die maakt geen onderscheid uit wel of geen spam.

Groeten,
Mark
Dat gaat helaas niet Wullem.

De enige die kan bepalen of een mail in de spam folder moet komen is je eigen mailclient (Outlook, Thunderbird oid). Als er dus mail in je spam folder staat (in je webmail client). Dan gebruik je IMAP en heeft je lokale mail client besloten deze mail naar de spam folder te verplaatsen. Dit gedrag kan je niet veranderen in de webmail client. Dit kan alleen lokaal in je eigen mail programma. Dit staat helemaal los van de nieuwe webmail client, want die maakt geen onderscheid uit wel of geen spam.

Groeten,
Mark

Hallo Mark,

toch blijft het vreemd. Ik heb het over de spam folder van mijn Tele2 account. Dus nog voor ik de mail ophaal d.m.v. Outlook, Thunderbird oid. Ik hoop dat Kiko met een oplossing of workaround kan komen. :-)
Ik heb inmiddels de email adressen van gewenste mail in mijn adressenlijst opgenomen, in de hoop dat ze niet weer in de spambox verdwijnen...
Groetjes, Wullem
Reputatie 3

toch blijft het vreemd. Ik heb het over de spam folder van mijn Tele2 account. Dus nog voor ik de mail ophaal d.m.v. Outlook, Thunderbird oid. Ik hoop dat Kiko met een oplossing of workaround kan komen. :-)
Ik heb inmiddels de email adressen van gewenste mail in mijn adressenlijst opgenomen, in de hoop dat ze niet weer in de spambox verdwijnen...
Groetjes, Wullem

Niet vreemd hoor ;-)
Het blijft een feit: De webmail client heeft geen enkele vorm van 'slimmigheid' welke ervoor zorgt dat mail in de spamfolder komt, deze geeft 'domweg' alleen weer wat er in een map staat, niet meer, niet minder.

Als er dus mails in de spamfolder staan, dan kan dat alleen maar door je lokale mail client (outlook) gedaan zijn. Deze verplaatst de mail naar de spamfolder. Gezien je IMAP gebruikt, blijft de mail altijd op de server. Dus outlook verhuist de mail op de server naar de spamfolder. Dus in je webmail client zie je mail in je spamfolder staan.

Groeten,
Mark
Reputatie 3
Zelfde probleem!
Alweer een misser tele2, ik ben het langzaam zat!!!

Vrij jammer dat je Tele2 de schuld geeft van het functioneren van je mail client die je op je eigenlijk computer hebt geinstalleerd. Dat is hetzelfde als de weeman op tv de schuld gaan geven dat het gaat regenen.

Groetjes, Wullem

Niet vreemd hoor ;-)
Het blijft een feit: De webmail client heeft geen enkele vorm van 'slimmigheid' welke ervoor zorgt dat mail in de spamfolder komt, deze geeft 'domweg' alleen weer wat er in een map staat, niet meer, niet minder.

Als er dus mails in de spamfolder staan, dan kan dat alleen maar door je lokale mail client (outlook) gedaan zijn. Deze verplaatst de mail naar de spamfolder. Gezien je IMAP gebruikt, blijft de mail altijd op de server. Dus outlook verhuist de mail op de server naar de spamfolder. Dus in je webmail client zie je mail in je spamfolder staan.

Groeten,
Mark

Uh, maar volgens mij gebruik ik geen lokale mail client. Ik login op webmail.tele2.nl met mijn email en wachtwoord. Daar zit toch geen webmail client meer tussen, behalve die van tele2 zelf? :-)
Groeten Wim
Reputatie 3
Uh, maar volgens mij gebruik ik geen lokale mail client. Ik login op webmail.tele2.nl met mijn email en wachtwoord. Daar zit toch geen webmail client meer tussen, behalve die van tele2 zelf? :-)
Groeten Wim

Hoi Wullem61,

Ik stel de volgende test voor:
Sluit al je mail programma's (Outlook, Thundebird) geheel af. Gebruik nu een week lang puur en alleen maar de webmail. Start geen enkele keer je mail clients lokaal op. Je zult zien dat alle nieuwe mail gewoon in je inbox binnenkomt.

Groeten,
Mark
Hoi Marksg,

Ook ik blijf het vreemd vinden dat er toch mail verdwijnt naar de spammap. In mijn Outlook staan de zogenaamde spammails als vertrouwd en veilig aangegeven. Ik lees heel af en toe mijn mail via de webmail in Safari op mijn iPad. Hierop staat geen mailclient geïnstalleerd met mijn tele2-account. Op dat moment staat vertrouwde mail al in de spambox. Als ik dan thuis de mail via Outlook open, wordt alle mail geïmporteerd, behalve de spam (die in Outlook vertrouwd staat). Hoe is dit dan mogelijk?
Hier exact hetzelfde.

Sinds de nieuwe webclient komt normale mail van mijn 2de mailadres in de SPAM folder terecht van Tele2. Het hoofdaccount heeft hier overigens geen last van en vangt wel SPAM af maar is dan ook daadwerkelijk SPAM.

Heeft dan ook niks te maken met een Outlook client want deze leest alleen maar wat de mailserver aanbiedt en de Tele2 mailserver plaatst dit zelf in deze folder. Ik benader de mail via de webclient, die rechtstreeks de mail op de Tele2 server benaderd. Daar heb je als gebruiker geen invloed op en dat zou ik wel graag willen om te zorgen dat de mail die géén SPAM is gewoon in de inbox terecht komt. Nu krijg ik op mijn mailclient op mijn iPhone/iPad deze mail niet binnen omdat het al wordt afgevangen door Tele2 mailserver.

Tele2, graag reactie (& actie) want is erg vervelend. :@

BVD
Hoi Floor en Cleosimons,
Groetjes Kiko

Is er al iets bekend hierover? Ik heb het probleem namelijk ook (zie mijn post) en is heel erg vervelend.

BVD
Reputatie 5
Badge +4
Hoi,
Ik heb het voor jullie uitgezet bij de mensen die hierover gaan.
Zodra ik meer weet kom ik bij jullie terug,
Groetjes Kiko
Wat een onzin reacties hierboven:
De nieuwe tele2 webmail gooit mails in de spamfolder en ik kan ze niet meer aanmerken als geen spam.
Dat heeft niks met mijn overige mail clients te maken, want daar komt dan niks meer op binnen.

Nooit een probleem geweest nu wel.

Dus.

duurt trouwens wel lang, zo'n knop plaatsen!
Reputatie 3
Wat een onzin reacties hierboven:
De nieuwe tele2 webmail gooit mails in de spamfolder en ik kan ze niet meer aanmerken als geen spam.
Dat heeft niks met mijn overige mail clients te maken, want daar komt dan niks meer op binnen.

Nooit een probleem geweest nu wel.

Dus.

duurt trouwens wel lang, zo'n knop plaatsen!

De oude mail omgeving deed wel wat met inkomende mail, de nieuwe niet.

Dus.
Als er geen knop is om "geen spam" te markeren, kan je altijd nog de mail uit de spam-map verplaatsen naar "postvak in". Is maar iets omslachtiger.
Als er geen knop is om "geen spam" te markeren, kan je altijd nog de mail uit de spam-map verplaatsen naar "postvak in". Is maar iets omslachtiger.

Hiermee los je het probleem niet op aangezien de mail die nu in de SPAM komt op de Tele2 mailserver niet binnenkomt op je eigen mailclient. Je moet dus steeds gaan controleren via je webmail of er mails zijn binnengekomen die niet bedoeld in de SPAM folder terecht zijn gekomen.
Hoi,
Ik heb het voor jullie uitgezet bij de mensen die hierover gaan.
Zodra ik meer weet kom ik bij jullie terug,
Groetjes Kiko

Goedemorgen Kiko,

Kun je me vertellen wat de status is en of/hoe ik dit probleem (tijdelijk) kan omzeilen?

BVD
Reputatie 5
Badge +4
Hoi H_a_g_a_r,
Ik heb een reactie gekregen.
Het kan zijn dat het aan je eigen spamfiler ligt. Je zou even kunnen kijken bij de spamfilter van je mailprogramma. Dus die van outlook, thunderbird of een ander mailprogramma. Hier moet je de spamfolder uitzetten en kijken of het dan nog steeds zo is.
Groetjes Kiko
Hoi H_a_g_a_r,
Het kan zijn dat het aan je eigen spamfiler ligt. Je zou even kunnen kijken bij de spamfilter van je mailprogramma. Dus die van outlook, thunderbird of een ander mailprogramma. Hier moet je de spamfolder uitzetten en kijken of het dan nog steeds zo is.
Groetjes Kiko

Goedemorgen Kiko,

Zoals ik eerder meldde in mijn eerste reactie;

"Sinds de nieuwe webclient komt normale mail van mijn 2de mailadres in de SPAM folder terecht van Tele2. Het hoofdaccount heeft hier overigens geen last van en vangt wel SPAM af maar is dan ook daadwerkelijk SPAM.

Heeft mijn inziens dan ook niks te maken met een Outlook client want deze leest alleen maar wat de mailserver aanbiedt en de Tele2 mailserver plaatst dit zelf in deze folder. Ik benader de mail via de webclient, die rechtstreeks de mail op de Tele2 server benaderd. Daar heb je als gebruiker geen invloed op en dat zou ik wel graag willen om te zorgen dat de mail die géén SPAM is gewoon in de inbox terecht komt. Nu krijg ik op mijn mailclient op mijn iPhone/iPad deze mail niet binnen omdat het al wordt afgevangen door Tele2 mailserver."

Maw, er is dus mail dat binnenkomt op de mailserver van Tele2, die daar beoordeeld wordt en als SPAM wordt gekenmerkt waardoor deze in de SPAM folder. Mijn mailclient komt hier niet aan te pas en gaat de mail zelf pas beoordelen zodra deze wordt ingelezen van mijn INBOX van Tele2 mailserver. de mail in de SPAM folder wordt daarbij niet gelezen waardoor je geen weet hebt van deze mail mits je de mail via webmail gaat benaderen.

Bij mijn eigen (primaire) mailadres worden overigens daadwerkelijk SPAM mailtjes afgevangen op de mailserver die ik terugvind in de SPAM folder van Tele2 maar op het account van mijn vrouw (2de mailadres) worden ook mailtjes afgevangen die géén SPAM zijn (zie afbeelding van een mailtje wat ik toevallig heb doorgestuurd aan haar).

Ik kan deze SPAM folder zelf niet configureren en bepalen wat hier al dan niet in geplaatst worden. Deze folder is een folder die standaard door Tele2 is aangemaakt en op basis van de SPAM filter van Tele2 zal worden bepaald welke mail hierin terecht komt.

Daar lijkt naar mijn idee het probleem te liggen. Het zou mooi zijn als je als gebruiker of die SPAM filter helemaal zou kunnen deactiveren op de mailserver of dat je zou kunnen aangeven als mail géén SPAM is, net zoals je kunt doen aan de client-kant (bv Outlook).

Hopelijk draagt deze informatie bij aan het vinden van een oplossing.

BVD
Hoi H_a_g_a_r,
Groetjes Kiko

Hoi Kiko, hierbij nog even een voorbeeld (kreeg ik net binnen) hoe Google mail dit bv oplost;
Reputatie 5
Badge +4
Ik ga dit weer even voor je navragen.
Ik kom bij je terug zodra ik een reactie heb.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi H_a_g_a_r,
Ervaar je dit nog steeds?
Als dit weer gebeurt, wil je dan nergens aankomen en mij een seintje geven. Dan gaan mijn collega's direct in het systeem kijken of ze het kunnen achterhalen. En geef dan aan welk mailtje in de spam terecht is gekomen.
Groetjes Kiko