beantwoord

Mailbox op server vol

• 25 april 2019
  • 8 reacties
  • 298 x bekeken

*sinds enkele weken is mijn mailbox op de server voor 94% vol
terwijl alle mappen leeg zijn (spam/prullenbak etc.)

*ik lees dat Tele2 dan de mailbox kan resetten/synchroniseren

*echter wordt dit sinds kort niet meer uitgevoerd door Tele2 ivm. privacy-richtlijnen

*ondertussen zit ik met een mailcapaciteit van 1,2MB , dit is volstrekt onwerkbaar

*de Tele2-helpdesk adviseert mij een gmail-account te nemen, maar dat is ook onwerkbaar
zou hetzelfde zijn als Tele2 bij een netwerkstoring zou zeggen : "neemt u maar een ander tel.nr."

*ik betaal voor een mailbox en die werkt nu niet naar behoren
het argument vanuit Tele2 dat de mailservice een "gratis toevoeging" is , is kolder
de mailbox van 20MB staat gewoon als onderdeel van de "specificatie internet"-abonnement
dus niks "gratis" : mailbox is volwaardig onderdeel van het pakket

* Tele2 helpdesk stuurt mij van kastje naar de muur en met kluitje in het riet

*ik verwacht een oplossing van Tele2
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 3 mei 2019, 11:02

We hebben weer een mogelijkheid om te helpen bij problemen met mailbox percentage dat mogelijk niet klopt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met deze informatie?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- E-mail adres

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé c.bakkerflikweert,

Helaas kan ik je op dit moment ook niet helpen bij dit probleem, we hopen nog dat we in de toekomst je wel weer verder te kunnen helpen met dit probleem maar wanneer (en of) dat gaat gebeuren durf ik je niet te zeggen. Als je je factuur bekijkt dan zie je dat je niet betaald voor het e-mail adres. De verplichting die Tele2 heeft met betrekking tot het e-mail adres kun je ook vinden in de algemene voorwaarden, zie o.a. punt 9.7 en 9.8

Groet, Kevin
Reputatie 7
Badge +4
Ja, het advies om naar een email leverancier te gaan, en dat los van je internet access provider blijft het beste advies van de helpdesk. Ook het via POP3 beheren van dat nieuwe adres geeft je een extra download en dus veiligheid mogelijkheid.
beste Kevin,
het bepaalde in 9.7 en 9.8 vrijwaart Tele2 van aansprakelijkheid in incidentele gevallen.
aangezien een e-mailbox onderdeel is van het 'internet-pakket' is Tele2 verplicht dit te onderhouden tot een redelijk niveau.
hiervan is nu geen sprake.
==
bovenal is hier sprake van onbehoorlijke service, waarom werkt Tele2 hier niet met man en macht aan ?
ik zie meer mensen op dit forum die hier last van hebben.
en hoe moeilijk is dit op te lossen ?
zet procedure op en laat klanten bv. via formulier Tele2 toestemming geven omtrent privacy.
waar een wil is , is een weg !
Tele2 ontloopt nu haar verantwoordelijkheid, dit is kwalijk.
beste Kevin,
'gratis' bestaat niet.
dat Tele2 factureert tegen nul euro is gekunsteld.
een mailbox staat bij de specificatie van het 'internet-pakket' als je klant wordt en dus onderdeel van de overeenkomst die een klant met Tele2 aangaat.
een mailadres van de provider is bij alle providers onlosmakelijk verbonden met het abonnement.
als het gratis zou zijn dan moet Tele2 gratis mailboxen aanbieden, zónder abonnement. en dat is naar mijn weten niet het geval.
een rechter zal zoals bovenstaand redeneren.
dus draai er niet omheen Tele2 en los dit op.
m.vr.gr.
Reputatie 7
Badge +4

een mailadres van de provider is bij alle providers onlosmakelijk verbonden met het abonnement.
als het gratis zou zijn dan moet Tele2 gratis mailboxen aanbieden, zónder abonnement. en dat is naar mijn weten niet het geval.

Dat is wel het geval. Klanten die opzeggen bij Tele2 behouden hun emailadres en betalen daar ook niets voor.
Dat is wel het geval. Klanten die opzeggen bij Tele2 behouden hun emailadres en betalen daar ook niets voor.[/quote]

een nieuwe klant kan geen gratis mailbox krijgen.
dus de vlieger 'gratis' gaat gewoon niet op.
m.vr.gr.
Reputatie 5
Badge +2
We hebben weer een mogelijkheid om te helpen bij problemen met mailbox percentage dat mogelijk niet klopt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met deze informatie?

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- E-mail adres

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Via privéberichten is het probleem opgelost.

Topic wegens inactiviteit gesloten