beantwoord

Mail wordt gemarkeerd als SPAM

• 15 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 393 x bekeken

Ik kan bepaalde adressen niet mailen omdat de tele2 mailserver als een spam-server bekend staat.
Een duidelijk voorbeeld is dat mail via tele2 aan ' xxx@yahoo.com ' door yahoo wordt geweigerd. Maar ook andere mailservers weigeren de tele2 mails aan te nemen, omdat het als spam wordt gemarkeerd. Heel hinderlijk.

Ik krijg mails retour met de volgende mededeling.

"
This is the mail system at host smtp04.tele2.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

host out.se.isp-net.nl[82.215.18.3] said: 550
This message has been reported as spam by other users. (in reply to end of
DATA command)
"

Naar sommige adressen lukt het wel, maar blijkbaar staat Tele2 ergens op een zwarte lijst van spam-verspreiders. Kan Tele2 zorgen dat ik weer naar alle adressen kan mailen?

Ik zie dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt, maar het is zo te zien niet opgelost.
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mail-wordt-gezien-als-spam-63889
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 26 augustus 2017, 09:47

Hallo,

We hebben het nagekeken en zien dat de mail niet eens door onze server heen komt.Dit heeft te maken met de inhoud. Korte mailtjes kunnen makkelijk als spam gezien worden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Helaas hebben wij weinig effect op de spam lijsten van andere partijen.

Stuur je losse mailtjes of stuur je heel veel mailtjes tegelijkertijd?

Groeten,

Jeroen M
Dank voor je reactie.

Ik heb het idee dat het met name bij korte berichtjes gebeurt. Soms stuur ik naar iemand alleen een linkje ter informatie, maar ergens zit dan blijkbaar een 'spamdetector' die dan vindt dat het spam is. Langere berichten zonder linkjes krijg ik bijna nooit terug.

Jammer dat jullie er weinig tegen kunnen of willen doen. Bedoel je dat ik beter kan omkijken naar een service provider die dat wel kan?

Vriendelijke groet,
Weer krijg ik mailtjes terug met een 'spam'-markering.

De mailserver van Tele2 blijkt op een zwarte lijst te staan als een spam verspreider. Waarom pakken jullie dit probleem niet aan? Zie de melding die ik hieronder kreeg:

SMTP error from remote mail server after initial connection:
554-gmx.net (mxgmx012) Nemesis ESMTP Service not available
554-No SMTP service
554-IP address is black listed.
554 For explanation visit http://postmaster.gmx.com/en/error-messages?ip=82.215.18.102&c=bip

Voor zover ik kan zien is het IP adres 82.215.18.102 de mailserver van Tele2 zelf! Jullie staan op een zwarte lijst en zodoende kan ik hele gewone mailtjes niet versturen. Kunnen jullie dit oplossen?
Weer krijg ik mailtjes terug met een 'spam'-markering.

De mailserver van Tele2 blijkt op een zwarte lijst te staan als een spam verspreider. Waarom pakken jullie dit probleem niet aan? Zie de melding die ik hieronder kreeg:

SMTP error from remote mail server after initial connection:
554-gmx.net (mxgmx012) Nemesis ESMTP Service not available
554-No SMTP service
554-IP address is black listed.
554 For explanation visit http://postmaster.gmx.com/en/error-messages?ip=82.215.18.102&c=bip

Voor zover ik kan zien is het IP adres 82.215.18.102 de mailserver van Tele2 zelf! Jullie staan op een zwarte lijst en zodoende kan ik hele gewone mailtjes niet versturen. Kunnen jullie dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb via Tele2 smtp nog nooit een spam waarschuwing gezien. Maar jij gebruikt wellicht speciale adressen of inhoud. Misschien zelf een mailserver opzetten?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

We hebben het nagekeken en zien dat de mail niet eens door onze server heen komt.Dit heeft te maken met de inhoud. Korte mailtjes kunnen makkelijk als spam gezien worden.
Hallo,

Hallo Jeroen,

Ik heb hetzelfde aan de hand, maar gaat Tele2 ons nu vertellen en 'verplichten' om langere mail te moeten maken om het uberhaupt te kunnen versturen? Het moet niet gekker worden hoor, zet er eens iemand op van een ICT afdeling, dit is geen oplossing hoor, en te gek voor woorden.