beantwoord

Mail via relay naar hotmail komt (bijna) nooit aan

  • 28 april 2019
  • 7 reacties
  • 465 x bekeken

Ik gebruik al heel lang naar tevredenheid de mogelijkheid om via de relay smtp.tele2.nl:587 mails te versturen.
Echter sinds een aantal weken werkt het sturen naar hotmail adressen niet meer.
Zie de foutmelding hieronder.

Omdat versturen van mails via poort 25 geblokkeerd is moet ik wel via jullie smtp.tele2.nl server e-mails versturen, waardoor het des te belangrijker is om dit zsm op te lossen!

This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its
recipients after more than 72 hours on the queue on filter02nm.se.isp-net.nl.

The message identifier is: 1hJNXG-0002JH-Qu
The date of the message is: Wed, 24 Apr 2019 21:26:26 +0200
The subject of the message is: Nieuwe mail

The address to which the message has not yet been delivered is:

@hotmail.com
host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.32.33]
Delay reason: SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
451 4.7.650 The mail server [82.215.18.8] has been temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery information, see https://postmaster.live.com (S775) [SN1NAM01FT013.eop-nam01.prod.protection.outlook.com]

No action is required on your part. Delivery attempts will continue for
some time, and this warning may be repeated at intervals if the message
remains undelivered. Eventually the mail delivery software will give up,
and when that happens, the message will be returned to you.
Reporting-MTA: dns; filter02nm.se.isp-net.nl
icon

Beste antwoord door eric 28 april 2019, 13:41

Gebruik dus even een publieke smtp, zoals die van gmail om toch je mail te verzenden.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Vanwege de inactiviteit heb ik dit topic gesloten.

Groeten Anton
Er zijn al veel uitdagingen met normale email van Tele2. Ik vermoed dat ze dit soort gebruik al helemaal niet ondersteunen laat staan hoog op de prio lijst hebben om te fixen.

Nou dan heb ik een goede oplossing voor ze, want dan hoeven ze alleen maar port 25 open te zetten 😂
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn al veel uitdagingen met normale email van Tele2. Ik vermoed dat ze dit soort gebruik al helemaal niet ondersteunen laat staan hoog op de prio lijst hebben om te fixen.
Probleem zou opgelost moeten zijn. Hier werkt het weer normaal.
Is dat bij @dhannema ook zo?


Het is nog steeds niet opgelost hoor. Als je meerdere mails stuurt, dan komen er een maar heel weinig door.
Wat nog meer niet werkt zijn xxx@live.nl adressen. De xxx@outlook.com adressen werken overigens wel normaal.

Kan een Tele2 moderator svp ook even reageren?
Is er iemand mee bezig om dit op te lossen?

p.s. ik gebruik nu een workaround door smtp.live.com:587 via een filter te gebruiken voor alleen @hotmail en @live adressen, maar dan kan je max. 3 mails tegelijkertijd sturen, dus is ook niet echt een goede oplossing...
Badge +2
Probleem zou opgelost moeten zijn. Hier werkt het weer normaal.
Is dat bij @dhannema ook zo?
Reputatie 7
Badge +4
Gebruik dus even een publieke smtp, zoals die van gmail om toch je mail te verzenden.
Badge +2
Diverse testen gedaan en de smtp.tele2.nl:587 werkt hier ook niet meer naar Hotmail toe.

Vanuit Outlook zie ik helemaal niets in de inbox van Hotmail en vanuit webmail tele2 komt hij in de spambox terecht.

Het lijkt een server probleem te zijn. Dat wordt dus gewoon afwachten.