beantwoord

Mail niet afgeleverd : retour afzender en mail onbestelbaar retour

  • 24 March 2020
  • 6 reacties
  • 943 x bekeken

Mail niet afgeleverd overdrawn diskspace qouta

Sinds kort krijg ik vaak te horen dat mijn disk space quotum is overschreden maar als ik online kijk zie ik dat pas 35% van mijn diskcapaciteit is gebruikt. Na alle mails verwijderd te hebben duurt het enige tijd voordat ik weer mails ontvang maar al gauw na enkele mailtjes doet het probleem zich alweer voor. 

Deze melding wordt getoond:

This is the mail system at host deliver01.zonnet.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system <@zonnet.nl>: maildir delivery failed: "Sorry, the user's maildir has

overdrawn his diskspace quota"

Mail onbestelbaar retour naar afzender

Sinds vorige week ontvangen mensen die mij berichten sturen een nieuwe melding “Mail niet afgeleverd : retour afzender”. Nu ook weer mijn check ik online mijn gegevens en blijkt dat ik 36% van mijn disk capaciteit heb verbruikt en worden er geen mails meer geleverd naar mijn @zonnet mailadres. Soms als men nogmaals de mail verstuurd wilt deze na verescheidene pogingen wel eens bezorgd worden.

Dit is de melding die door personen wordt ontvangen:

host mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.3]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<@zonnet.nl>:

    550-5.1.1 <@zonnet.nl>: Recipient address rejected:

    550 User unknown in virtual mailbox table

Graag zou ik dit probleem opgelost zien en zie hulp hierbij graag tegemoet.

mvg Steven

icon

Beste antwoord door eric 1 April 2020, 11:33

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Hallo,

 

Wat voor een e-mail krijg je dan precies? Zijn dit e-mail met grote bijlages of ook normale e-mails? Maak je alleen gebruik van je webmail of heb je ook een ander e-mail programma? 

 

Groeten Anton

Hoi Anton,

Het gaat zowel om mails met en zonder bijlagen. De bijlagen zijn niet groot van enkele kb's tot 1 mb. In beide situaties is of de diskspace overdrawn of is de mail onbestelbaar. Tot voor enkele weken terug was dit nooit een probleem.

De programma's waar ik gebruik van maak is Outlook (MS Office prof. plus 2019) en een standaard android mailapp van LG G6. Deze problemen heb ik alleen met 1 zonnet account en niet met mijn andere zonnet accounts.

Webmail gebruik ik alleen indien er zich problemen voordoen of als ik mijn inbox moet opschonen.

Hopelijk kan je met deze informatie uit de voeten?

Gr. Steven

P.s. omdat ik niet weet of deze info voor iedereen op het forum beschikbaar is heb ik zekerheidshalve per returnmail desbetreffende accountgegevens toegestuurd waar ik problemen mee ondervind.

@Grandis

Hallo Steven,

Dit is een openbaar forum. Plaats hier geen persoonlijke gegevens.

Ja kunt je bericht aanpassen tot één uur na plaatsing via de drie puntjes rechtsonder en "Bewerk” 

Dit kan dus tot circa twaalf uur

 

EDIT: Je hebt het al aangepast :grinning:

Hallo,

 

Wat voor een e-mail krijg je dan precies? Zijn dit e-mail met grote bijlages of ook normale e-mails? Maak je alleen gebruik van je webmail of heb je ook een ander e-mail programma? 

 

Groeten Anton

Hallo Anton,

 

Ik krijg ook steeds dezelfde meldingen op mijn @versatel.nl adres.

Op dit moment heb ik (inclusief leegmaken van prullenbak en verzonden mails) minder dan 20 MB aan e-mails in mijn inbox staan. 

Vorige week had ik nog 86% en na het ontvangen van 3 kleine mails weer 100%. Nu bij het deleten (en leegmaken van de prullenbak) staat het nog steeds op 100%.

Hoeveel MB kan 1 account aan MB’s in de mailbox hebben?

Ik gebruik overigens alleen de webmailversie.

Remko

 

Reputatie 7
Badge +12

Alle mailboxen hebben een maximum van 30Mb. Dat is al jaren zo. Mocht je meer nodig hebben, maak dan een Gmail of Outlook email adres aan.

Reputatie 3
Badge +5

Wegens inactiviteit gesloten.

Reageer