beantwoord

Mail naar Ziggo mailadressen wordt geweigerd

• 14 februari 2015
  • 8 reacties
  • 1886 x bekeken

Ik kan niemand mail versturen met een @quicknet.nl mailadres. Alle andere mailadressen lukt wel. Ik gebruikt de uitgaande mailserver van Tele2.
Ik krijg de volgende melding:

Failed to deliver to '*@quicknet.nl'
SMTP module(domain @212.247.155.14|quicknet.nl) reports:
host mx.ziggo.nl says:
550 Please see http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup?212.247.155.14

Als je dan naar die abuse site toegaat dan kun je bij trend-Micro reputation Service
Blijkbaar een of andere vage dienst die Ziggo gebruikt om spam tegen te gaan.
De tele2 smtp server is 212.247.156.14 als ik hem ping.

Paar keer gebeld met de helpdesk, die snappen het allemaal niet.
Vreemd genoeg wordt 212.247.155.14 geblokkeerd, die zit wel in hetzelfde subnet. Het lijkt er dus op dat een groot deel van dit subnet wordt geblokkeerd omdat een bepaald ip ooit spam heeft verstuurd volgens Trend Micro.

De helpdesk kan mij niet helpen zeggen ze, ik moet bij Ziggo zijn. Lekker dan, die helpdesk kan ik niet bereiken zonder hier klant te zijn. Ik heb nu zelf maar een request gedaan bij Trend Micro om dit ip te whitelisten, Tele2 kan/wil dit niet voor mij doen en blijkbaar zijn er ook geen 2e of 3e lijns support medewerkers beschikbaar om mij te woord te staan.

Wat gaat Tele2 doen om mijn probleem op te lossen? Helaas is de wereld vergeven van de Quicknet adressen. Ik ben niet tevreden op dit moment.

Jeroen
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 17 februari 2015, 16:12

Hoi g.beheerbv,

We hebben even naar de situatie gekeken en er staat nu bij reputatie: unlisted in the spam sender list. Dit zou betekenen dat het nu weer zou moeten lukken. Wil je dat even uitproberen en ons hier op de hoogte houden?

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Mjah....ping smtp.tele2.nl is 212.247.156.14
En als ik een whois van ip 212.247.155.14 doe blijkt die ook
aan Tele2 te behoren.....Dus blijkbaar moet het toch bij Tele2
opgelost worden als een van hun servers gebanned is.
Dank je wel Jeroen,

Hieronder een update van mijn probleem, Trend Micro heeft keurig een bericht aan mij gestuurd waarin ze bevestigen dat er een probleem is of was met dit IP adres.
Tele2, kunnen jullie dit nu verder oppakken? Blijkbaar hebben ze dit aan jullie al eens gemeld.

Hello,

Thank you for contacting us about this IP address on RBL.

212.247.155.14 was listed because we received spam coming from this IP address and because no action was taken when we reported this to your ISP.

It may be a spam source, a spam support service, a multi-hop (multiple IP) open relay, or a compromised host.

Please contact your ISP or mail administrator, and have them contact us for removal as we need those who have a direct access to the netblock to fix the problem. Again, if you are end-users using a shared IP address you will need to contact your administrator and if you have further questions, you may contact them directly regarding the status of this IP address. Thank you.

Kind regards,
Spam Investigations Team
Trend Micro Inc.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi g.beheerbv,

Bedankt voor je informatieve berichten. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Zou je ter identificatie even je naam, adres en klantnummer naar mij willen sturen via een privébericht? Je stuurt een privébericht door op mijn naam Leonie van Tele2 te klikken en te kiezen voor 'bericht'. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen!

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi g.beheerbv,

Ik heb je gegevens ontvangen, bedankt! Ik ga kijken wat ik kan betekenen en kom snel bij je terug.

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi g.beheerbv,

We hebben even naar de situatie gekeken en er staat nu bij reputatie: unlisted in the spam sender list. Dit zou betekenen dat het nu weer zou moeten lukken. Wil je dat even uitproberen en ons hier op de hoogte houden?

Groetjes, Leonie
Reputatie 6
Badge +5
Waar staat dat precies? Als ik dit IP adres invul is ie nog steeds 'bad'.

Heeft er daadwerkelijk een beheerder van dat IP blok contact gehad dan?
'We hebben even gekeken' betekend dus alleen dat?
Het gaat niet om smtp.tele2.nl maar om mailfe09.tele2.nl
Die IP adressen lijken wel op elkaar maar zijn echt verschillend. :)
212.247.156.14 = smtp.tele2.nl
212.247.155.14 = mailfe09.tele2.nl
Reputatie 3
Badge +5
Hoi jeroendemuzikant,

Ik heb de informatie doorgezet naar onze technische afdeling. Ik weet niet concreet precies wat zij daar doen maar ik kreeg de terugkoppeling dat het probleem gefixt zou moeten zijn. Wellicht dat het even duurt voor de aanpassing actief wordt. Ik hoor graag van topic starter of het hem nu wel lukt.

Groetjes, Leonie
Reputatie 6
Badge +5
Ooooowkeeeej, neem me niet kwalijk.
Het duurde waarschijnlijk iets langer, maar hij is nu inderdaad unlisted.
Ja, dan zou het nu wel weer gewoon moeten werken.
Goeie dag verder. 🙂