vraag

mail komt niet meer aan bij ontvanger: TLS not available: connect failed

• Starter
  • 3 reacties
Goedemorgen,
Mail die ik vanuit mn mailprogramma verstuur komt niet meer aan op het aikebah.net domein. Vanuit de webmail komt deze wel aan, maar die gebruikt een andere smtp server. Voorheen kwam de mail wel aan en mail naar andere domeinen gaat wel goed.
Na twee dagen komt er van MAILER-DAEMON@smtp1.versatel.nl (of van ...smtp3...) een failure notice met de melding: " TLS not available: connect failed".
De beheerder van het domein gaf aan dat TLS beschikbaar is.
Ik heb als smtp server deze ingesteld staan: smtp.versatel.nl
Lijkt erop dat deze smtp server iets niet goed doorgeeft. Kunnen jullie hier naar kijken?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
smtp.versatel.nl zou moeten werken. Let wel op dat deze poort 25 gebruikt zonder ssl of andere wachtwoord verificatie. Aangezien je wel via webmail kan sturen lijkt het wel goed te werken. Komen de mails wel aan bij andere partij-en als je ze via je mailprogramma stuurt?
mailtjes naar anderen gaan goed en de smtp.versatel.nl staat op 25 zonder ssl of andere security zaken. Volgens mij gaat de webmail via een andere smtp server. In de header kom ik geen duidelijk smtp adres tegen, wel staat er op die plek dit: http://filter01nm-vif3.se.isp-net/
terwijl daar bij mail vanuit mn mailprogramma smtp1.versatel.nl staat.
Vandaar mn idee dat de smtp.versatel.nl iets niet goed doorgeeft waardoor de mails naar het betreffende adres niet aankomen, waar de webmail smtp geen last van heeft.
Reputatie 4
Badge +3
Mijn excuses voor de late reactie maar ik dacht dat ik het goed gestuurd had. Blijkbaar niet. Maar ik heb het nog eens nagekeken en alles zou goed moeten werken en daarom werkt het ook in de webmail je zou de headers van de mail kunnen bekijken waarom het niet lukt.
Geen probleem, ik heb nog een mail gestuurd, maar ik krijg na twee dagen weer een melding dat het niet gelukt is. In die melding staat enigszins geanonimiseerd deze info van de originele mail:

--------------------------
Return-Path:
Received: (qmail 7796 invoked by uid 0); 10 Jun 2018 12:45:41 -0000
Received: from unknown (HELO [192.168.xxx.xxx]) ([87.214.xxx.xxx])
(envelope-sender )
by smtp4.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 10 Jun 2018 12:45:41 -0000
From: abc@zonnet.nl
To: def
Date: Sun, 10 Jun 2018 14:47:27 +0200
MIME-Version: 1.0
Subject: even kijken of het smtp probleem verholpen is
Message-ID:
Priority: normal
-----------------
Maar daar haal ik niet zoveel uit. Hieronder wat ik aan header heb bij een cc naar mn yahoo adres waar de mail wel aankomt.

------------------
Return-Path:
X-YahooFilteredBulk: 62.58.50.91
Received-SPF: none (domain of zonnet.nl does not designate permitted sender hosts)
X-YMailISG:
X-Originating-IP: [62.58.50.91]
Authentication-Results: mta4077.mail.gq1.yahoo.com from=zonnet.nl; domainkeys=neutral (no sig); from=zonnet.nl; dkim=neutral (no sig)
Received: from 127.0.0.1 (EHLO smtp4.versatel.nl) (62.58.50.91)
by mta4077.mail.gq1.yahoo.com with SMTPS; Tue, 12 Jun 2018 17:24:48 +0000
Received: (qmail 8906 invoked by uid 0); 12 Jun 2018 17:16:18 -0000
Received: from unknown (HELO [192.168.xxx.xxx]) ([87.214.xxx.xxx])
(envelope-sender )
by smtp4.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 12 Jun 2018 17:16:18 -0000
From: abc@zonnet.nl
To: def
Date: Tue, 12 Jun 2018 19:18:03 +0200
MIME-Version: 1.0
Subject: Re: even kijken of het smtp probleem verholpen is
CC: abc@yahoo.com
Message-ID:
Priority: normal
X-mailer: Pegasus Mail for Windows (4.63)
Content-type: text/plain; charset=US-ASCII
Content-transfer-encoding: 7BIT
Content-description: Mail message body
X-Antivirus: AVG (VPS 180612-2, 12-06-2018), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Length: 297
-----------------------------
Reputatie 4
Badge +3
Zou je kunnen laten weten of inmiddels het probleem opgelost is? Indien niet hoor ik het uiteraard graag.
Reputatie 4
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper