kan geen zonnet account instellen op outlook 2016

• 17 december 2017
  • 19 reacties
  • 3755 x bekeken

Na diverse verwoede pogingen lukt het maar niet om mijn zonnet account te activeren op outlook 2016. Ik heb al diverse variaties van instellingen geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
De ene keer krijg ik uiteindelijk de melding:
Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode en probeer het opnieuw.
En de andere keer krijg ik de melding:
Er is geen verbinding gemaakt met de inkomende server (POP). Er is een time out voor de verbinding opgetreden.
Wat zijn de juiste instellingen zodat ik eindelijk via outlook mijn mail kan gebruiken?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Astrid.pascal,

Welkom op het forum! 🙂

Voor de juiste instellingen kun je de onderstaande pagina raadplegen:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/

Hou er wel rekening mee dat als je op dit moment internet hebt van een andere provider, dan moet je hun uitgaande mailserver gebruiken. De inkomende server blijft altijd die van Tele2.
Beste BaardDraakje,

Mijn provider is ook tele2, dus dat zou geen probleem moeten zijn, zou je zeggen, maar het tegendeel is helaas waar......
Ik heb de instellingen van die pagina gebruikt zoals je hebt aangegeven. Ik krijg helaas weer dezelfde melding: Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode en probeer het opnieuw.
Reputatie 7
Badge +4
Welke smtp gebruik je nu en is je pc/laptop op het moment van verzenden met de (a)dsl van Tele2 verbonden?
ik gebruik smtp.versatel.nl poort 25. ik heb wel verbinding, maar die is af en toe wel zwak. (Dat gebeurd vaker, soms helemaal geen bereik op de 1e verdieping van mijn woning)
ik heb ook een mijndomein account toegevoegd zonder problemen.
Reputatie 7
Badge +4
ik gebruik smtp.versatel.nl poort 25. ik heb wel verbinding, maar die is af en toe wel zwak. (Dat gebeurd vaker, soms helemaal geen bereik op de 1e verdieping van mijn woning)

Als het op de begane grond wel werkt en alleen op de 1e verdieping niet heeft het niets met instellingen te maken. Koop dan een extra wifi access point of een wifi repeater.
Ok wat zou een goeie zijn? Ik heb er al diverse WiFi repeaters gehad, maar krijg die ook met geen mogelijkheid aan de praat..... op zolder doen die het dan wel weer....

De verbinding valt af en toe ook beneden weg, de tv hapert of stopt er opeens mee. (Heb alles van Tele2)

Maar goed, daarmee is mijn outlook probleem natuurlijk nog niet opgelost 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Als je een versatel smtp gebruikt dan ga ik er even stiekem van uit dat het om een @zonnet.nl adres gaat. Je geeft dus ook aan dat je een melding krijgt dat hij het niet doet met " met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode "

Voor de versatel smtp moet de wachtwoord verificatie uitstaan. Ik weet even niet zo 100% zeker uit mijn hoofd hoe deze optie heet bij Outlook 2016
Klopt een zonnet acoount. Ik heb het nogmaals geprobeerd nu ook zonder wachtwoordverificatie. De gebruikersnaam heb ik zonder @zonnet.nl gedaan. Krijg nu de volgende melding.

Reputatie 5
Badge +2
Zou je ook even een foto / screenshot kunnen plaatsen van het scherm met de instellingen? Dat is even wat makkelijker meekijken 🙂
Doe ik! Maar pas vanmiddag ? Ben nu naar m'n werk. Bedankt iig!
hierbij een screenshot van de instellingen

Wij hebben precies hetzelfde probleem met ons versatel account en zijn er al dagen mee bezig en hebben van alles geprobeerd.
Bij een volgende stap bij de installatie deugde het wachtwoord telkens niet terwijl dit bij webmail wel goed gaat.
We hebben gebeld naar tele2, daar werd verteld dat dit een probleem van de instellingen van outlook 2016 is.
Heel vreemd want onze andere mailadressen bij andere providers waren zeer snel en gemakkelijk in te stellen.

Wij hebben precies hetzelfde probleem met ons versatel account en zijn er al dagen mee bezig en hebben van alles geprobeerd.
Bij een volgende stap bij de installatie deugde het wachtwoord telkens niet terwijl dit bij webmail wel goed gaat.
We hebben gebeld naar tele2, daar werd verteld dat dit een probleem van de instellingen van outlook 2016 is.
Heel vreemd want onze andere mailadressen bij andere providers waren zeer snel en gemakkelijk in te stellen.

Echt irritant hè! Het mailadres van mijn domein ging ook zonder problemen.
Reputatie 5
Badge +2
Probeer even bij versleutelingsmethode van de SMTP, deze op geen te zetten. SSL moet officieel uitstaan namelijk
geprobeerd! Ik krijg nu de volgende melding:

Reputatie 5
Badge +2
Dan weet ik het helaas ook even niet meer 😰

Misschien is het handiger om over te stappen op een Gmail account bijvoorbeeld. Gelukkig kun je bij een Zonnet en Versatel adres een instelling activeren zodat iedere mail die binnenkomt op het zonnet adres ook automatisch weer wordt doorgestuurd naar het nieuwe mail adres.
Na diverse verwoede pogingen lukt het maar niet om mijn zonnet account te activeren op outlook 2016. Ik heb al diverse variaties van instellingen geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
De ene keer krijg ik uiteindelijk de melding:
Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode en probeer het opnieuw.
En de andere keer krijg ik de melding:
Er is geen verbinding gemaakt met de inkomende server (POP). Er is een time out voor de verbinding opgetreden.
Wat zijn de juiste instellingen zodat ik eindelijk via outlook mijn mail kan gebruiken?

Het duurde even voordat het lukte om dit probleem op te lossen, maar de volgende procedure werkt voor het instellen van een zonnet account in Outlook 2016:
1. Start Outlook 2016
2. Klik achtereenvolgens op Bestand, Accountinstellingen en Profielen beheren
3. Klik op E-mailaccounts
4. Klik op Nieuw
5. Klik achtereenvolgens op Handmatige instelling of extra servertypen en Volgende
6. Klik achtereenvolgens op POP of IMAP en Volgende
7. Definieer de serverinstellingen in het Account toevoegen dialoog
Servergegevens
Type account POP3
Server account voor inkomende e-mail: pop3.versatel.nl
Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: (je account zonder "@zonnet.nl")
8. Test de accountinstellingen
9. Verplaats de nieuwe account naar de gewenste plek

Met deze achterdeur procedure moet het lukken. Aanvankelijk liep ik tegen dezelfde problemen aan.
Ja! Bedankt M.C. Dijkstra het is gelukt!! Super, ze zouden deze info gewoon op de site moeten zetten. Als ik al zie hoeveel mensen deze vraag hebben gesteld en maar niet verder kwamen!
Gr, Astrid