vraag

Kan E-mail niet van de server laden


  • Blijvertje
  • 45 reacties
Ik heb op dit moment een e-mail in mijn inbox die wel in de inbox lijst staat, maar niet bekeken kan worden. Ik gebruik alleen maar de webmail, het betreft een zonnet adres. Alle mails ervoor en erna kunnen gewoon bekeken worden, maar deze ene mail geeft geen preview, en als ik er op klik krijg ik een pop-up met het bericht:

Er is een fout opgetreden!
Kan het bericht niet van de server laden.


Daarna verdwijnt de pop-up en veranderd de mail in de lijst weer in ongelezen status. (dikgedrukt)
Helaas betreft het net een belangrijke registratie mail voor een medisch apparaat dat ik thuis gebruik en op afstand door het ziekenhuis/specialist kan worden uitgelezen. Ik heb deze mail maandagochtend ontvangen. Is dit een gevolg van de recente storing bij zonnet mail, en kan dit euvel ook verholpen worden zodat ik de mail (inclusief bijvoegsel) alsnog kan bekijken?

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hé Shilka,

Bijzonder probleem, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt! Ik verwacht niet dat dit met de recente zonnet mail storing te maken heeft.

Ten eerste raad ik aan om je wachtwoord aan te passen, dit kan via mijntele2 wachtwoord veranderen. Hiermee wordt namelijk je webmail ook gereset en zou dit probleem kunnen oplossen.

Laat je weten of dit gewerkt heeft?
Ik heb twee maal het wachtwoord veranderd en het heeft niet geholpen, geen effect op die ene mail.

Overigens, als ik hier op de tele 2 website naar de webmail ga via de link bovenin het scherm ( https://www.tele2.nl/webmail/ ) en ik log in krijg ik de waarschuwing;

Er is een fout opgetreden!
Ongeldige aanvraag! Er zijn geen gegevens opgeslagen.


Er verschijnen dan helemaal geen mails in de inbox of waar dan ook, als ik dan de pagina opnieuw laat laden door bijv linksboven op het tele2 logo te klikken, of door naar opstellen te gaan, en dan te annuleren, dan verschijnen mijn mails wel in de inbox lijst. Die ene specifieke mail kan dan echter nog steeds niet van de server geladen worden.

Als ik gewoon via bookmark direct naar mijn webmail ga ( https://webmail.versatel.nl/?_task=mail )., dan krijg ik deze melding niet maar kan ik gewoon inloggen en worden de mails in de lijst gewoon geladen. Behalve de ene specifieke mail waar ik het over had, die kan nog steeds niet geladen worden van de server. (zie melding in mijn eerste post)
Reputatie 4
Badge +2
Jammer dat het nog niet gelukt is met die ene mail. Je zou nog kunnen proberen de e-mail aan te vinken en er boven te kiezen voor doorsturen maar ik ben bang dat je dan dezelfde foutmelding krijgt.

De andere foutmelding die je krijgt met de waarschuwing zal een andere oorzaak hebben, dit lijkt op een probleem in de browser of met cookies/tijdelijke bestanden. Daarvoor zou je met een andere browser (chrome/firefox/edge) kunnen testen of dat wel goed gaat.

Ik ga voor je kijken of er iets gedaan kan worden aan die ene mail die niet wil openen en zal het hier laten weten maar ik durf niet te zeggen hoe snel dat zal zijn.

Groet, Kevin
Doorsturen werkt inderdaad niet, dan krijg ik dit te zien:
Deze pagina werkt niet
webmail.versatel.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500


De ander foutmelding heb ik inderdaad niet in edge, kan het zijn dat die te maken heeft met het feit dat ik in chrome cookies van derden blokkeer? Is verder overigens geen prioriteit voor mij.

Ik wacht rustig af of je die mail nog toegankelijk kunt krijgen, bedankt voor je inzet in ieder geval! 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Hé Shilka,

Helaas heb ik nog niets te melden over een oplossing het probleem dat je ervaart maar omdat het al even geleden is wilde ik je laten weten dat ik je niet vergeten ben. Jammer dat het doorsturen ook niet heeft gewerkt!

Blokkeren van cookies kan inderdaad problemen opleveren, je zou kunnen testen wat er gebeurd als je de cookies van derden wel toelaat. Dat het wel werkt in Edge betekent in elk geval dat het iets met je browser te maken heeft.

Groet, Kevin
Reputatie 1
Je kan misschien nog proberen om het voorbeeldvenster uit te schakelen / te minimaliseren (pijltje naar beneden, helemaal rechts, in de grijze balk boven het voorbeeld) en daarna proberen de mail te selecteren en door te sturen. Dan hoeft 'ie niet eerst heel het bericht in te laden. 🙂
Kilgore Trout schreef:

Je kan misschien nog proberen om het voorbeeldvenster uit te schakelen / te minimaliseren (pijltje naar beneden, helemaal rechts, in de grijze balk boven het voorbeeld) en daarna proberen de mail te selecteren en door te sturen. Dan hoeft 'ie niet eerst heel het bericht in te laden. :)



Helaas ook dan error 500, echter bedankt voor het meedenken 🙂

Ik heb inmiddels ook gevraagd of de mail door de verzender opnieuw verzonden kan worden, helaas maakt het deel uit van een geautomatiseerd proces en kan dit niet. De verzender heeft nu echter ook in onderzoek of er een fout in het geautomatiseerd verzendproces aan hun kant zit waardoor de mail eventueel onleesbaar/onlaadbaar is geworden. Mocht dit zo zijn dan laat ik dat hier natuurlijk weten.
Ondertussen in ieder geval bedankt voor de inzet zover 🙂

Reageer