beantwoord

Instellingen uitgaande server voor zonnet account

• 22 juli 2018
  • 8 reacties
  • 2253 x bekeken

Mijn telefoon (Samsung Galaxy J3 2016) is vorige week gecrasht.Ik heb een internet account bij Tele2 en een sim-only abonnement bij Telfort (alleen belminutendus altijd via wifi). Voor die tijd kon ik gewoon via de app mails verzenden en ontvangen van mijn zonnet-account. Nu probeer ik de app opnieuw te installeren. De instellingen voor inkomende server is geen probleem, bij de instellingen voor de uitgaande server (SMTP-server: smtp.versatel.nl/Beveilingstype: geen/Poort: 25) krijg ik steeds de melding: "Installatie kan niet worden voltooid. Server ondersteunt geen verificatie". Ik heb al allerlei combinaties geprobeerd bijv. smtp:tele2.nl. Verschillende beveiligingstypen en verschillende poorten, maar geen enkele combinatie werkt. Bij Tele2 werd ik doorverwezen naar Telfort en bij Telfort werd me verteld dat mijn toestel te oud was. Leek me een bizar antwoord gezien het het moment voor de crash gewoon werkte. Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 23 juli 2018, 17:41

Hé Merel1,

Als je op je Tele2 thuisnetwerk zit dan zou het met de juiste instellingen moeten werken, op andere netwerken heb je grote kans dat het versturen niet werkt, sowieso niet met de smtp instellingen van zonnet/versatel.

Heb je al geprobeerd de e-mail app te verwijderen en opnieuw te installeren of een andere e-mail app te installeren?

Groet, Kevin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Formeel werkt de smtp server van Tele2 of zonnet email alleen via de dSL of glasvezel lijnen van Tele2. Voor toegang vanaf Tele2 mobiel of andere internet aansluitingen wordt geen toegang gegeven. Dat je blijkbaar een workaround had is mooi (vpn?) Maar hier is verder geen informatie over beschikbaar. Wij adviseren altijd om een mail adres met meer ondersteuning te gebruiken, zoals gmail of outlook. Of de smtp server van gmail.
Dus als ik het goed begrijp heb ik tot nu toe gewoon mazzel gehad dat het altijd heeft gewerkt en nu, nadat de telefoon is gecrasht en opnieuw ingesteld moet worden, dit niet meer gaat lukken?
Is toch bizar dat ik op mijn telefoon wel e-mail kan ontvangen maar niet mer kan versturen. Er zullen toch wel meer mensen zijn met een zonnet-account?
Reputatie 7
Badge +4
De standaard gegevens van Tele2 vind je hier. https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-tablet-of-mobiel/
Heb ik al geprobeerd. Heb alle mogelijke combinaties invuld, verschillende smtp, verschillende poorten etc, maar blijf steeds de melding krijgen dat de installatie niet kan worden voltooid
Reputatie 5
Badge +2
Hé Merel1,

Als je op je Tele2 thuisnetwerk zit dan zou het met de juiste instellingen moeten werken, op andere netwerken heb je grote kans dat het versturen niet werkt, sowieso niet met de smtp instellingen van zonnet/versatel.

Heb je al geprobeerd de e-mail app te verwijderen en opnieuw te installeren of een andere e-mail app te installeren?

Groet, Kevin
Hallo Kevin, het heeft altijd gewerkt, zowel op mijn thuisnetwerk als op een ander netwerk, totdat de telefoon vorige week is teruggezet naar de fabrieksinstelling. Ik gebruik de standaard app van samsung. Daar ik 2 email accounts heb, vond ik het altijd zo makkelijk dat ik in die app beide accounts kon bekijken. Ik heb ook een Samsung tablet en daar werkt het uitstekend. Heb de instellingen van de tablet overgenomen op de telefoon, ook dat werkt niet.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, als de zelfde instellingen op de tablet via wifi/Tele2 internet het wel doen en op je telefoon via wifi/tele2 internet niet, dan is dus blijkbaar niets mis met de informatie van de server. Waarom het dan nog niet werkt is dan meer een vraag aan een Samsung forum?
Is ook nog een optie. Ga ik proberen. Dank.