beantwoord

instellingen email zonnet voor office outlook 2019

• 12 november 2018
  • 11 reacties
  • 1616 x bekeken

In nieuwe outlook 2019 krijg ik mijn zonnet popmail niet ingesteld.
inkomende mail: pop3.versatel.nl poort 110
uitgaand : smtp.kpnmail.nl poort 587
(Ik heb thuis een kpn internetverbinging)
versleutelingsmethode SSL/TLS??

Hij zegt dat hij account niet kent vanwege de versleutelingsmethode maar ik heb ze allemaal al een keer gehad :-)
(in mijn vorige outlook kon ik aanvinken "aanmelden met leesbare tekstverificatie"". Hier niet
icon

Beste antwoord door Navid 18 april 2019, 16:36

Met @versatel heb ik het zelfde probleem.
TELE 2 heeft mij geholpen met:
Windows knop + r = Run
Tik outlook.exe /manageprofiles (let op de spatie)
Dan kan je meer instellingen doen

geprobeerd maar helaas ... tanx anyway

Hij zegt dat hij account niet kent vanwege de versleutelingsmethode maar ik heb ze allemaal al een keer gehad :-)
(in mijn vorige outlook kon ik aanvinken "aanmelden met leesbare tekstverificatie"". Hier niet

Uiteindelijk toch gelukt met de SMTP server van online. Dat was het probleem.
pop van versatel ( poorten 110 en 25 )
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Zoals ik het lees gebruik je een andere smtp namelijk die van KPN. Als je geen Tele2 verbinding meer hebt zul je inderdaad die van hun moeten gebruiken, echter kunnen we niet helpen dit in te stellen als verzenden via webmail wel werkt.
Ha Jasper en rvdb2018. Ik heb hetzelfde probleem als rvdb2018 en hetgeen Jasper zegt klopt niet (helemaal). Ik had vorig jaar ook KPN en toen werkte het prima. het is fout gegaan sinds ik een andere versie van windows heb geinstalleerd. het heeft dus volgens mij wel met instellingen te maken.
m vr gr
leendert kroon
Reputatie 5
Badge +3
Ha Jasper en rvdb2018. Ik heb hetzelfde probleem als rvdb2018 en hetgeen Jasper zegt klopt niet (helemaal). Ik had vorig jaar ook KPN en toen werkte het prima. het is fout gegaan sinds ik een andere versie van windows heb geinstalleerd. het heeft dus volgens mij wel met instellingen te maken.
m vr gr
leendert kroon

Als je een probleem hebt raad ik je aan je eigen topic aan te maken. Maar we geven hetzelfde aan het is een instelling in je mailprogramma. Als je een andere provider gebruikt en ons mailadres. Denk bijvoorbeeld aan Ziggo of in dit geval KPN. Dan zul je hun uitgaande server moeten gebruiken.

Als inkomende mail wel werkt maar je kan niet versturen zul je dan ook bij hun informatie moeten navragen.
OK ! thx !
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan
Windows knop + r = Run
Hallo, dank voor de berichten.

ik reageer namens mijn tante want zij kan ook niet meer haar mail ophalen in outlook 2019.
ook met outlook profiel / account instellingen werkt dit niet. Zowel inkomend als uitgaand.

wij hebben ook de webmail via de tele website geprobeerd maar daar zit een limiet van 30 MB op de mailbox.
We kunnen daar wel aanmelden.

kunnen we nog andere zaken proberen ?
Windows knop + r = Run

Windows knop + r = Run

Uiteindelijk toch gelukt met de SMTP server van online. Dat was het probleem.
pop van versatel ( poorten 110 en 25 )
Cypher heeft de beste suggestie gedaan:
Er is iets met de smtp server voor versatel adressen, zal daar wel mee te maken hebben.

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper