beantwoord

inloggen webmail versatel lukt niet

  • 3 september 2019
  • 10 reacties
  • 482 x bekeken

Ik heb een emailadres van versatel.nl. Ik kan momenteel niet inloggen in webmail.versatel.nl
Ik krijg steeds de opmerking dat er teveel mislukte inlogpogingen waren en dat ik later nogmaals moet proberen. Ik nu al 2 dagen met tussenposes aan het proberen. Heb zelfs mijn wachtwoord veranderd. Met dit veranderde wachtwoord kom ik wel bij m'n mails via mailprogramma's op PC en telefoon, maar niet via webmail. Is er een storing bij Tele2 of doe ik iets verkeerd. N.B ik heb het ook via www.tele2/webmail geprobeerd maar ook dat lukt niet. Vreemd is wel als ik inlog dan komt er onder inlogscherm webmail zonnet te staan, terwijl ik het toch via webmail.versatel probeer.

Binnenkort ga ik naar het buitenland en dan heb ik webmail echt nodig om mails te kunnen beantwoorden en mails op server op te schonen gezien geringe opslagruimte.
icon

Beste antwoord door bertvanvliet 6 september 2019, 16:03

Probleem is opgelost. Heb maar de telefonische helpdesk gebeld. Webmail stond geblokkeerd. Door Tele2 gedeblokkeerd. Door mij via MijnTele2 mijn wachtwoord veranderd en toe kom ik weer in mijn webmail. Nu goed geholpen, maar toch jammer dat je geen bericht van ze krijgt als ze je webmail blokkeren. Had een hoop tijd en frustratie gescheeld.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Bert,

Vervelend dat je niet kunt inloggen op je webmail, ik ga je proberen hierbij te helpen en hopelijk lukt dit nog voor je op vakantie gaat.

Krijg je, nu je via je PC en telefoon wel weer gebruik kan maken van je e-mail, nog steeds de foutmelding dat er teveel mislukte pogingen waren? Zo ja heb je ook geprobeerd of je via de mijntele2 omgeving kan inloggen? Zo niet welke melding krijg je daar?

Via welke link probeer je in te loggen? Vermoedelijk via https://webmail.versatel.nl/. Je zou ook kunnen proberen om te in loggen via https://www.tele2.nl/webmail/

Ik hoor graag van je!
Gisteren probeerde ik in webmail van versatel te komen. (even kijken voor de vakantie of dit nog werkte) Maar dat lukte niet en kreeg steeds de foutmelding van teveel mislukte pogingen. Ik gebruikte hierbij het wachtwoord dat ik ook gebruik om via outlook op mijn telefoon en op mij PC bij mijn mail te komen, wat gewoon lukt. Toen heb ik maar (via mijnTele2) mijn wachtwoord veranderd en ook aangepast in Outlook . (via 6 stappen met sms-code) Ik kom nu ook met het nieuwe wachtwoord gewoon bij mijn mails op de telefoon en de pc via outlook. Maar volg ik de door jou aangegeven linkjes dan lukt het me niet om via webmail en mijn nieuwe wachtwoord in mijn postbus te komen. Zover had ik het zelf al geprobeerd. Moet ik hiervoor soms een ander wachtwoord gebruiken en kan ik dat ergens ANDERS aanpassen?. Komt dat wellicht dat ik al lange tijd een versatel-email-adres heb. NB. Bij mijn wijziging van het wachtwoord kreeg ik een sms op mijn huidige (5 jaar oude) mobiel. Wil ik mijn gebruikersnaam opvragen dan wilt het systeem een sms sturen naar een oud, (niet meer bestaand) mobielnummer. Het lijkt wel of webmail geen integraal onderdeel uitmaakt van Tele2.
Reputatie 5
Badge +2
Het wachtwoord dat je voor je e-mail adres in outlook is hetzelfde als voor de webmail. Je gebruikersnaam is altijd hetgeen van je e-mail adres dat voor @versatel.nl staat.

Ik heb nog niet van je begepren of je wel kunt inloggen in de mijntele2 omgeving en zo niet welke foutmelding je hier en bij https://www.tele2.nl/webmail/ krijgt.

Graag hoor ik dit alsnog van je.
Hoi Kevin, In beide gevallen kom ik in dezelfde URL (https://www.tele2.nl/webmail/?_ga=2.264164296.555206643.1567532180-1128917530.1537094983) Als ik dan rechtsboven "webmail" aanklik dan kom ik bij een invulscherm waarin ik aangeef 1. gebruikersnaam 2. versatel.nl en 3. nieuwe wachtwoord. en dan krijg ik als reactie een zwart Tele2 invulscherm (voor gebruikersnaam en wachtwoord) met daaronder de opmerking "Te veel mislukte inlogpogingen. Probeer het later nogmaals." Vul ik dit toch in dan komt dezelfde opmerking terug.
Trouwens, dit invulscherm krijg ik ook als ik via webmail.versatel.nl bij mijn inbox wil komen.
Reputatie 5
Badge +2
Hé Bert,

Als je probeert in te loggen in de mijntele2 omgeving zou je niet uit moeten komen op een URL waar webmail in staat. Via deze link kies je Internet Bellen, TV en vervolgens probeer je in te loggen, welke melding krjig je daar?
Hoi Kevin
Als ik inlog via jouw link dan kom ik in URL

https://www.tele2.nl/mijn-tele2/?_ga=2.184697004.420393318.1567589006-417271614.1567589006

en uiteindelijk in URL

https://webmail.versatel.nl/?_ga=2.114920578.420393318.1567589006-417271614.1567589006 met de volgende afbeelding (getallen in beide linkjes lijken wel wat op elkaar)



Vul ik dit scherm in dan kom ik in URL

https://webmail.versatel.nl/?_task=login met volgende afbeelding



Maakt niet uit via welke route ik probeer in te loggen, maar uiteindelijk kom ik hier steeds (vanaf het eerste begin) hier uit.

Bert
Probleem is opgelost. Heb maar de telefonische helpdesk gebeld. Webmail stond geblokkeerd. Door Tele2 gedeblokkeerd. Door mij via MijnTele2 mijn wachtwoord veranderd en toe kom ik weer in mijn webmail. Nu goed geholpen, maar toch jammer dat je geen bericht van ze krijgt als ze je webmail blokkeren. Had een hoop tijd en frustratie gescheeld.
Reputatie 5
Badge +1
Goed dat het gelukt is!
Stuur eens een mail naar jouw mailadres, maar dan met zonnet in plaats van versatel. Bij mij werkt dat ook. Volgens mij is versatel een kopie van de zonnet server.
Goed dat het gelukt is!
Stuur eens een mail naar jouw mailadres, maar dan met zonnet in plaats van versatel. Bij mij werkt dat ook. Volgens mij is versatel een kopie van de zonnet server.

Theo, bedankt voor je reactie, maar het probleem is al opgelost iom Tele2
Reputatie 5
Badge +2
Hé Bert,

Mooi dat het weer werkt, bedankt voor je update!

Groet, Kevin