beantwoord

Identiteit pop3.zonnet kan niet gecontroleerd worden op iPhone

• 13 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 5397 x bekeken

Goedemiddag, ik heb al jaren een zonnet mailadres en sinds vanmiddag krijg ik op mijn iPhone steeds de melding dat de identiteit van pop3.zonnet.nl niet gecontroleerd kan worden. Kunnen jullie aangeven hoe dit ineens kan zonder dat ik iets veranderd heb?? Hebben meer mensen hier last van?
icon

Beste antwoord door Marksg 17 oktober 2016, 15:08

Voor zover ik weet is het probleem opgelost. Je krijgt wel eenmalig een melding, deze kan je accepteren.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Femkeroos,
Ik ga dit na het weekend, als mijn collega's van de juiste afdeling aanwezig zijn, even navragen.
En alle instellingen zijn wel zoals het hier wordt aangegeven?
Groetjes Kiko
Goedemiddag, heb idd al alle instellingen nagekeken en zoals ik het kan zien klopt het. Heb geprobeerd om pop3.zonnet.nl te veranderen in pop3.versatel.nl, maar ook dat werkt niet. Hoop dat jullie kunnen helpen. Groetjes, Femke
Reputatie 5
Badge +4
Ik kom hier maandag op terug.
Dan wens ik je voor nu alvast een heel fijn weekend. :)
En we keep in touch! Groetjes Kiko
Hoi,
Ik heb hier ook sinds kort last van. Volgens de details van de melding is het certificaat verlopen.
Groet, Anneke
Hoi,
Ik heb hier ook sinds kort last van. Volgens de details van de melding is het certificaat verlopen.
Groet, Anneke

Ja idd krijg precies dezelfde meldingen. Heel raar heb helemaal niks veranderd... Is het bij jou al opgelost?
Hoi,
Groet, Anneke

Ja idd krijg precies dezelfde meldingen. Heel raar heb helemaal niks veranderd... Is het bij jou al opgelost?

Nee, ik heb er ook nog last van.
ik heb hier sinds vanochtend ook last van geeft aan dat het serienummer niet geldig is voor 17-10-16 22:26 uur
Wie kan me verder helpen?
Reputatie 5
Badge +4
Hee Beempje en Jva,
Zouden jullie allebei een eigen topic willen aanmaken?
Dan help ik of een van mijn collega's jullie daar verder. 🙂
Groetjes Kiko
Reputatie 3
Voor zover ik weet is het probleem opgelost. Je krijgt wel eenmalig een melding, deze kan je accepteren.
ik heb hier sinds vanochtend ook last van geeft aan dat het serienummer niet geldig is voor 17-10-16 22:26 uur

Ik had vanochtend hetzelfde probleem met de mail op mijn iPad. In de instellingen van mijn e-mailaccount stond bij 'Geavanceerd' , onderdeel Inkomend- instellingen:
Gebruik SSL op groen (=ja). Dit moet staan op wit (=nee)
De serverpoort stond op 995, dit moet zijn: 110.
Na wijziging werkt alles weer goed.

Ik had vanochtend hetzelfde probleem met de mail op mijn iPad. In de instellingen van mijn e-mailaccount stond bij 'Geavanceerd' , onderdeel Inkomend- instellingen:
Gebruik SSL op groen (=ja). Dit moet staan op wit (=nee)
De serverpoort stond op 995, dit moet zijn: 110.
Na wijziging werkt alles weer goed.
Hartelijk dank
Dit was inderdaad het probleem
Reputatie 3
jva: dat IS een oplossing. Je zet hiermee wel de beveiligde verbinding uit. Als je deze nu weer inschakelt moet het ook gewoon weer werken.
jva: dat IS een oplossing. Je zet hiermee wel de beveiligde verbinding uit. Als je deze nu weer inschakelt moet het ook gewoon weer werken.

Als ik deze opnieuw inschakel krijg ik weer de foutmelding. Ik heb al gevraagd aan Tele2 waarom dat uit moest staan. Het antwoord was dat Tele2 al een beveiligde verbinding heeft, maar het verder uitgezocht wordt. Degene die ik sprak wist niet wat SSL betekent, dus dan wordt het lastig praten!
Blijkbaar controleert Apple- mail sinds kort de verbinding want ik had daar eerder geen last van.
Reputatie 3
Hmm,

Mensen moeten verden met pop3.versatel.nl niet pop3.zonnet.nl ook al werkt dat (of heeft dat gewerkt).

Zie: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-laptop-of-pc/
Inmiddels in Thunderbird van zonnet.nl domein gewisseld naar versatel.nl, maar het is nog steeds niet ok.

Gebruiken jullie serieus een self-signed certificate? Of mis ik iets in mijn setup/certificate chain? Het certificaat wordt in ieder geval nog niet vertrouwd omdat de uitgever niet bekend is...
Zelfde probleem hier. Email van mijnnaam@zonnet.nl via pop3.versatel.nl kwam niet meer binnen op iPhone, wel op iMac. Vergelijking van de reeksen leert dat er tussen gisteren (16 okt 16:20) en vandaag (17 okt 10:30) iets gebeurd moet zijn. Inderdaad blijkt er op de iPhone een nieuw certificaat te staan met geldigheidsduur tussen 17-10-2016 9:22:26 en 15-10-2026 9:22:26. Dit certificaat wordt door de iPhone niet vertrouwd (en ik ken geen methode om hem dat wel te laten vertrouwen). Op de iMac kan dat wel en dan haalt die wel de e-mail op. Op de iPhone de instellingen SSL-aan + poort nr. 995 wijzigen in SSL-uit + poort nr. 110, werkt bij mij niet. Daarna terugzetten ook niet. Evemin als mail op iphone stoppen en weer opstarten, evenmin als iphone uitzetten en weer opstarten.

Er moet snel een vertrouwd certificaat komen!
zelfde probleem , mail laat ik nu doorsturen naar live.com ,maar komt daar in ongewenste mail terecht.
Ik ga mijn zonnet mail adres uitschakelen zodat ik ook gemakkelijker van provider kan wisselen.
Zo zit ik niet meer aan tele 2 vast en kan ik de goedkoopste provider kiezen met betere en betrouwbaardere verbinding.
Wel een hele hoop werk om iedereen het nieuwe mail adres te sturen.....
Reputatie 5
Badge +4
Hee allemaal,
Klopt het dat het nu gewoon allemaal weer goed werkt bij jullie?
Als dat zo is, zal ik het topic sluiten.
Groetjes Kiko
Bij mij wel. Ik heb ook gewoon weer een beveiligde verbinding.
Ja, was in mijn herinnering binnen 12 uur verholpen.
Louk
Reputatie 5
Badge +4
Goed om te lezen! 🙂
Dan zal ik hierbij het topic sluiten.
Groetjes Kiko