vraag

geen verbinding uitgaande mail

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.zonnet.nl in het midden van de transactie werd verbroken. Probeer het opnieuw.

15 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hi Herdin,

Gebruik jij een bepaalde app/progamma voor je e-mail? Dan kan het zijn dat je iets niet goed hebt ingesteld. Ik wacht op je terug koppeling om je verder te kunnen helpen 🙂

Mocht het gaan om je mobiel dan is hier een stappenplan

https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mail-versturen-op-mobiel-gaat-niet-59011/index1.html#post354871
ik gebruik op mijn desktop Thunderbirth met het account ***@zonnet.nl . Sinds ongeveer een week kan ik niets meer verzenden. In het verleden een paar jaar geleden heb ik ook en probleem gehad en bleek toen op een zg blacklist te staan omdat ik een te groot bericht had verstuurd. Ik vraag mij af of nu weer zoiets speelt.
Ik heb alle virusscanners en beveilgingen er al af gehad doch niets helpt
Reputatie 4
Badge
Hi Herding,

Heb je gekeken naar je inbox of deze toevallig niet vol zit? Dit kan soms het geval zijn dat er geen ruimte meer beschikbaar is. Kan je dat even controleren?
zit niet vol
Ik ondervind ook problemen met het verzenden van e-mails, ik krijg de melding uitgaande mail server werkt niet, ik ben niet aan mijn instellingen geweest, wel is er een update geweest naar iOS 12
Reputatie 3
Badge +1
@herding Ik heb vanwege privacy redenen je e-mail adres uit je bericht verwijderd, dit is een openbaar forum dus wees voorzichtig met dergelijke informatie. Zou je willen proberen of je wel kunt inloggen op de webmail en zo ja of je hier wel kunt versturen zonder problemen?

@astrid.p Ik wil je vragen een eigen topic aan te maken omdat anders gesprekken door elkaar gaan lopen waardoor het topic onoverzichtelijk kan worden
Ik kan inloggen op de webmail en ook mails versturen via de webmail. Dit is voor mij nu de enige optie.
Ik wil verder opmerken dat na enig googlen blijkt dat mijn probleem niets nieuws is en zich al in onder andere 2015 voordeed.
Het zou dus iets moeten zijn wat bij jullie techneuten bekend zou moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn geen blokkade's op je e-mail adres herding. Het enige dat ik je kan aanraden om het e.e.a. uit te sluiten is door een andere e-mail client of een ander apparaat te testen of je wel via een e-mail client kan versturen. Voor meer informatie kun je hier kijken
het kan wel zijn dat er geen blokkades zijn op mijn emailadres, de foutmelding geeft aan dat de verbinding in het midden van de transactie werd verbroken. Mijn bericht komt derhalve helemaal niet aan bij tele2. Er valt dus niets te blokkeren. Hert gaat onderweg ergens fout.
Ik heb ook geprobeerd met Em client.hier de zelfde melding.
Vraagje, wat moet ik bij de instelling van SMTP aanvinken bij verbindingbeveiliging ; authenticatiemethode en gebruikersnaam ??
Reputatie 3
Badge +1
Ja, voor de uitgaande e-mail (SMTP) heb je authenticatie met gebruikersnaam (je e-mail adres zonder @zonnet.nl) en het bijbehoren wachtwoord nodig.

Test je dit allemaal op hetzelfde apparaat? Zo ja indien mogelijk raadt ik nogmaals aan het ook via een ander apparaat te testen, dan weten we in elk geval ook zeker dat het niet aan je apparaat kan liggen
Ik heb zojuist op een oudere 2e Pc waar ook win 10 opzit doch waar ik als email windows livemail gebruikt geprobeerd. Werkt feilloos. Als ik daarna op mijn 1e Pc een antwoord wil versturen krijg ik de foutmelding.
Reputatie 3
Badge +1
Dan weten we nu in elk geval dat we het moeten zoeken op de PC waar het niet werkt. Als twee verschillende e-mail clients het probleem geven dan zou de logische volgende stap zijn het uitsluiten van je antivirus pakket. Je zegt dat je al geprobeerd had om je antivirus software uit te schakelen maar dit kan soms zelfs nog niet genoeg zijn en mijn advies is daarom ook om je antivirussoftware volledig te deïnstalleren om er zeker van te zijn dat het daar niet aan kan liggen.

Het kan ook zijn, indien je wifi gebruikt, dat je PC niet met je eigen netwerk verbonden is maar bijv. automatisch verbonden is met een wifi netwerk van de buren, had je hier al naar gekeken?
beste Kevin, na wat experimenteren ben ik er achter dat het probleem kennelijk zit in de lan verbinden van de pc. Na het verbreken van die verbinden heb ik draadloos middel wifi geprobeerd en is er geen probleem . Nu is de vraag waarom werkt het versturen van email niet. Ik heb veder geen probleem met de lan-verbinding.
Reputatie 3
Badge +1
Hey herding,

Dat je wel via wifi kan versturen maar niet via LAN terwijl je al het andere wel via de lan kabel kan doen heb ik nog niet eerder gehoord en heb ik geen ander idee dan standaard oplossingen zoals andere kabel op het modem testen en als laatste redding om de windows schijf te formatteren om daarna windows opnieuw te installeren, let er dan op dat je je belangrijke bestanden kopieert naar een ander medium zodat je dit niet kwijt bent

Succes met het uitzoeken in elk geval!
met een andere kabel werkt het wel. Het nadeel van die kabel is dat hij n los door het huis ligt. Ik puzzel verder en kijk wel hoever ik kom.

Reageer