beantwoord

geen uitgaande mail

• 8 april 2019
  • 43 reacties
  • 2181 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Grappig dat een of andere badger hierboven roept "dat email een gratis dienst is" dus dat we niet moeten zeuren. Je zal je (betaalde) account maar zakelijk gebruiken...ik heb al dik 15 jaar respectievelijk Zonnet, Versatel, Tele2 achter de boeg en email is toch echt deel van de oorsronkelijke leveringsovereenkomst en de altijd netjes en automatisch betaalde facturen zijn niet bepaald "gratis". So stuff your badges.

In de loop van de jaren al veel mensen naar Tele2 gestuurd als ze klaagden over KPN of UPC of Vodafone etc..dus dit is best n dingetje want die mensen kijken me nu aan alsof ik Neville Ray zelf ben en hun ziel aan de duvel heb verkocht. Gratis nog wel.

Wanneer T-mobile (voorheen Zonnet, Versatel resp.Tele2) de boel overneemt moeten ze toch echt aan de slag met hun legacy-mailadressen en serverinstellingen in plaats van dit op hun oudste en trouwste klanten mank te laten lopen omdat één of andere T-millennial niet weet hoe een oldskool mailserverprotocol werkt. Niet iedereen zit de hele dag op een op afbetaling gekochte iPhoney of Hoerawai te Grinderen zoals mr Badges hierboven. Sommigen onder ons hebben wel 'n baan en geen tijd om ondertussen 13759 forumposts te doen. Al was het alleen al om de Tele2 rekeningen altijd netjes op tijd te betalen. Maar goed.

Is inmiddels 'n terugkerend probleem aan het worden dus je zou vermoeden dat de oplossing dan ook voor de hand ligt. Mocht iemand de oplossing (weer) ergens vinden of een systeembeheerder van voor 1995 werven, schrijf het dan ergens op, voor de volgende keer, bijvoorbeeld op een stukje papier of zo, anders raak je het zo weer kwijt in de cloud.

Het vervelende is dat je van sommige mail-geadresseerden te horen krijgt dat je mail inmiddels al 20x is binnengekomen.Ik raad in ieder geval af de mail te lang in je outbox te laten staan - want voor dat je het weet kom je op een spamlijst omdat ie 100x verzonden wordt - zonder dat je er erg in hebt Werkt een hoop tele-irritatie in de hand bij m'n *Marktplaats klanten. *(= wel gratis)

Moest laatst zelfs iemand persoonlijk gaan bellen ipv mailen. Bellen, dat wil een mens anno 2019 toch niet meer? Straks moet ik nog de 9 postzegels welke ik in 2003 ooit per velletje van 10 moest kopen en ergens in een laatje heb liggen nog gaan opzoeken om een 'brief' te sturen. Moet niet veel gekker worden. Weet iemand trouwens waar tegenwoordig in Noord Holland nog ergens een brievenbus staat? Of bestaat TNTpost inmiddels ook al niet meer?

Verander ook vooral NIET je eigen mail instellingen want het probleem ligt duidelijk aan de serverkant bij Tele2 zelf - anders heb je als de boel (ooit?) weer werkt weer een hele berg werk om de settings terug te zetten in je mailapplicaties. En ik spreek uit ervaring. Voor dat je het weet zit je dan weer op 'n forum te posten in de veronderstelling dat zoiets zin heeft. Zie trouwens net dat m'n test-mail al 14 keer is binnengekomen in m'n spam account. Hangt weer iets in limbo op de mailserver.

Enfin, ik ga ondertussen even m'n mp3 collectie op MySpace luisteren. Later!.
Reputatie 3
Badge +1
Zoals ik al heb aangegeven zal ik een update in dit topic zetten zodra ik ook een update heb. Bij deze:

Gisteren heeft de technische dienst de oorzaak inmiddels gevonden. De oplossing is niet zo makkelijk, maar daar wordt op dit moment erg hard aan gewerkt. Mijn advies is om tot die tijd de webmail te gebruiken. Deze werkt wel op de juiste manier. Ik hoop dat het snel is opgelost.

Groeten Anton
Zoals ik al heb aangegeven zal ik een update in dit topic zetten zodra ik ook een update heb. Bij deze:

Gisteren heeft de technische dienst de oorzaak inmiddels gevonden. De oplossing is niet zo makkelijk, maar daar wordt op dit moment erg hard aan gewerkt. Mijn advies is om tot die tijd de webmail te gebruiken. Deze werkt wel op de juiste manier. Ik hoop dat het snel is opgelost.

Groeten Anton

Anton, erg vaag zoals je reageert en bovendien slecht en achterhaald advies wat het nog erger maakt zie update 10.38 elders op deze site! Jullie maken er een potje van!
Wees eens duidelijk en zeg wat het echte probleem is en hoe er daadwerkelijk aan een oplossing gewerkt wordt!
Ik ben bij het telefonisch melden van het probleem enkele dagen terug vanwege vage protocol van Tele2 niet eens serieus genomen zoals veel klanten, het is beschamend.
Krijgen klanten compensatie vanwege jullie falen?

Update 12-04-2019 10:38
Door omstandigheden is Tele2 Webmail op dit moment niet bereikbaar. We zijn op de hoogte van het probleen en werken hard aan een oplossing!
Dankzij alle meldingen die we hebben ontvangen weten nu wat de oorzaak van de verstoring is. We verwachten dit probleem binnen een maand volledig op te lossen, als we de oplossing eerder kunnen implementeren dan laten we dat hier weten. Tot we het probleem hebben opgelost kun je gebruik blijven maken van Tele2 Webmail. Onze excuses voor het ontstane ongemak!

Volslagen idioot om een simpele email dienst een maand uit de roulatie.

Wat is dan het probleem, benoem dat dan concreet ipv vage beloftes die deze week al drie keer niet nagekomen zijn, wat een amateurisme of onwil
Reputatie 1
All,
Het kan zijn dat het een toevalstreffer is.... Maar HOERA..... het lijkt bij mij opgelost. In elk geval is er net een mail met 3 Mb flitsend doorheen gegaan. En ook nog goed en snel aangekomen.

@ Anton en Tele2.... Ik wil ondanks alles dan toch maar zeggen dat ik hier erg blij mee ben. En ja, in de toekomst graag jullie communicatie over zoiets echt beter/empatischer en sneller vormgeven. O.a. ook sneller kortsluiten naar de callcenters van Tele2, zodat er zo snel mogelijk overal een eenduidig signaal verspreid wordt, op de website, op de callcenters enz.:
"Inderdaad beste klant, we hebben als Tele2 een technisch probleem, het ligt niet aan u, sorry, we gaan aan de slag....en op die-en-die pagina van onze site kunt u dagelijks de voortgang volgen. We zeggen daar wat we aan het doen zijn. En ja, we beseffen dat dit issue heel vervelend voor u is, zeker als het om zoiets essentieels als e-mail gaat. Maar we zullen er alles aan doen zo snel mogelijk de oorzaak op te sporen en de bijbehorende oplossing door te voeren."

Zulke communicatie voorkomt veel irritatie en cynisme.... Zie de voorbeelden van dergelijke ondertonen op dit forum.
Maar so far, so good. Ik ben weer blij. En dank voor jullie zoek- en reparatiewerk
Reputatie 1
Mijn issue helaas TOCH NIET opgelost.
Alleen lijken mailtjes naar (alleen) gmail -adressen er wel snel door te gaan. Vreemd..... Dan lijkt er niets aan de hand.
Reputatie 1
De mail naar m'n gmail-account ging dus snel.... en het blijkt achteraf dus dat hij 'maar twee keer' is binnengekomen daar. Dus.....onder de motorkap van Tele2 is het niet zo dat een mail naar een gmail-adres wel 100% goed gaat. Op de een of andere manier zijn de consequenties wel iets minder heftig.....
Reputatie 1
Beste Tele2 ik ondervind nog steeds storing met mijn uitgaande email van mijn zonnet account Dit is inmiddels al 2 weken gaande Is er al een oplossing????? Of kan iemand mij iets meer vertellen
Reputatie 1
Idem.
Ik blijf het ook uiterst vreemd vinden:
Het is een tamelijk scherp te omschrijven probleem + Tele2 zegt dat men de oorzaak gevonden heeft + het is geen dodelijk issue, maar wel super-irritant voor duizenden klanten.....

En toch duurt het nu al twee weken!!
Graag in elk geval weer een communicatieve update Tele2.
het getuigt van een bedroevend slechte organisatie en is een brevet van amateurisme en onkunde al je niet in staat bent om dit sort problemen 1) te voorkomen en 2) adekwaat en snel op te lossen voor je klanten.
het gaat tele2 louter en alleen maar om winst maken en niet om klanten tevreden te stellen
Ik kan nog steeds geen gebruik maken van mail. Ik word er wel een beetje gek van, ik heb die mail hard nodig....en mensen klagen over de ineens vele mailtjes krijgen 😞
Reputatie 1
Vanmorgen weer gebeld en kreeg te horen dat ze de oorzaak hebben gevonden en naar verwachting zal het nog een dag of 2 duren voordat de mail weer goed zou werken HEEL VERVELEND
Reputatie 3
Badge +1
Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.

Groeten Anton
Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.

Groeten Anton

mijn geduld is allang op bij Tele2, het is schandalig dat jullie klanten zo in de kou laten staan,
ik raad iedereen aan over te stappen naar een andere provider,
waar je wel een simpel mailtje kan versturen en die zich niet verschuilen achter niet gevraagd geduld van betalende klanten die gewoon netjes op tijd hun rekening betalen.
er zijn al meer dan twee weken verstreken, met alleen maar geneuzel van we weten het probleem maar laten onze klanten echter gewoon nog een paar weken wachten want klanten hebben toch veel geduld en anders kosten de door ons gemaakte blunders te veel geld om het op te lossen.

wat een schaamteloos amateurisme, onkunde en laksheid en ontlopen van verantwoordelijkheid voor eigen falen.
Reputatie 2
Badge

Groeten Anton

Beste Anton,
Ik heb vandaag een probleem gevonden in mijn betalingssysteem, ik bedankt alvast voor het geduld wat jullie hebben voor mijn betalingen. Ik heb de oorzaak gevonden maar het kan nog wel een maand duren voor ik weer betalingen ga doen. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.

Groeten Anton

Beste Anton,
Ik heb vandaag een probleem gevonden in mijn betalingssysteem, ik bedankt alvast voor het geduld wat jullie hebben voor mijn betalingen. Ik heb de oorzaak gevonden maar het kan nog wel een maand duren voor ik weer betalingen ga doen. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.

over een paar jaar betaal je weer, want je bent nu hard bezig om het probleem niet op te lossen 😉

Groeten Anton

Hallo Anton,

Hoe lang gaat het nog duren?

Ik vind het erg vervelend dat ik geen zekerheid heb of mijn email wel goed wordt verstuurd.
Staat me elke weer te verontschuldigen dat een email 6x of meer aankomt.

Het duurt nou al zo'n beetje een maand en het is nog steeds niet opgelost.
Waarom duurt het toch zo lang?

Dit is geen goede service van Tele2.

Gr.Cees
Reputatie 3
Badge +1
Wegens inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten.

Groeten Anton