beantwoord

geen uitgaande mail

• 8 april 2019
  • 43 reacties
  • 2203 x bekeken

Hallo,
Sinds een week of twee kan ik geen mails meer verzenden.
Heel af en toe lukt het, dan moet ik geluk hebben.
Ik krijg wel alle mails binnen.
Er is niets verandert, niets gewijzigd, ineens deed hij het niet meer.

Ik kreeg eerst de foutmelding met failure mail, nu krijg ik steeds de foutmelding van windows verzendfout; Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.

Ik heb ook geprobeerd een nieuw account toe te voegen en de stappen ondernomen hoe het op tele2 staat, en krijg dan de foutcode; 80004005.

Ik heb windows 10. Altijd goed gegaan, tot nu.
Weet iemand hier een oplossing voor, want ik moet veel werken met mail en is dus belangrijk dat mijn mails verzonden worden. In webmail werkt alles wel maar ik werk hier nooit mee en zou gewoon mijn 'normale' mail programma werkend hebben...

ik heb al gebeld met tele2, hij heeft me hierheen verwezen.
Bedankt voor de hulp alvast!
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 17 april 2019, 14:23

Ik wil iedereen graag even bedanken voor jullie geduld en voor de meldingen. Hierdoor hebben we de oorzaak gevonden. Het kan echter nog wel een tijdje duren voordat alle problemen zijn opgelost. Wij laten jullie hier alles weten over dit probleem. Updates worden op dat topic geplaatst. Nogmaals excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 2
Badge
Heb laatste dagen ook het zelfde probleem, Tele2 wil mijn mailaccount niet resetten. Daar was het 2-maanden geleden mee opgelost.
zie: Mailserver SMTP geeft bij verzenden via Outlook GEEN bevestiging terug.
Gerrit
De link voor het topic van Gerrit:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mailserver-smtp-geeft-bij-verzenden-via-outlook-geen-bevestiging-terug-76178
Ik heb dezelfde problemen.
Aanvullend: Gisteren bleek dat de mail die in postvak uit is blijven hangen, toch enkele malen (5x) is verzonden. Dit is niet terug te zien in de verzonden items. Navraag bij de helpdesk leverde de volgende reactie op: we ondersteunen dit niet, gebruik je webmail maar !
Reputatie 7
Badge +4
Antwoord klopt. Email is gratis dienst, dus als je serieus met email aan de slag wilt zijn er zat andere adressen aan te maken.
Reputatie 2
Badge
Antwoord klopt. Email is gratis dienst, dus als je serieus met email aan de slag wilt zijn er zat andere adressen aan te maken.

Gratis wil niet zeggen dat de dienst niet geleverd MOET worden. !
Lees het BW hier maar eens over onder consumenten recht.
Reputatie 2
Badge
Net weer gebeld met helpdesk tele2. Tele2 heeft inmiddels deze SMTP storing in onderzoek.
Reputatie 1
Zie ook het andere topic. Feitelijk zelfde issue:
https://forum.tele2.nl/e-mail-314/mailtjes-worden-meer-dan-een-keer-verzonden-76192

Kortom, niet verder de schuld bij jezelf zoeken.... Dit is een Tele2-issue!! Anders hebben niet zo veel mensen opeens op hetzelfde tijdstip hetzelfde probleem!! Tele2 blijven bellen graag, tot ze met een oplossing komen.
Reputatie 3
Badge +1
Het klopt inderdaad dat we op dit moment een storing hebben/ We zijn druk bezig om het op te lossen. Excuses voor het ongemak. Ik heb van de technische dienst te horen gekregen dat er geen problemen zijn wanneer de e-mails via de webmail worden verstuurd.

Groeten Anton
Mij werd door Tele2 gemeld dat ZIJ er niets aan kunnen doen en dat het probleem niet hun probleem was. Hoe moet je dan zo'n reactie van Anton interpreteren? Wie spreekt namens Tele2?
Ik denk dat Anton meer weet dan het callcenter.
Het maakt mij eigenlijk ook niet meer zoveel uit. Na vorige week geen tv te hebben kunnen kijken en nu geen mails te kunnen sturen is mijn plezier er bij Tele2 een beetje af. Telkens krijg ik als antwoord als ik tele2 bel dat ze zich verontschuldigen maar helaas niets kunnen doen. Immers, je betaalt voor diensten die gedeeltelijk niet geleverd worden. In een winkel betaal je toch ook niet voor de trui die je wel wilt hebben maar niet mee krijgt.
Na ruim 20 jaar klant te zijn geweest ga ik over naar een ander.
Nog steeds mails die niet worden verstuurd/ontvangen, vooral naar @LIVE, @Outlook en @Hotmail

Mensen die klagen dat ze een email van mij wel 6 of 9 x ontvangen.

Stuur ik als test een email vanuit zonnet naar mijn GMAIL adres.
Komt deze 16 uur later (volgende dag) aan.

DIT KAN NIET TELE2

Wordt een beetje moe van dat dit al zo lang duurt.
Reputatie 1
Inderdaad kan er altijd iets fout gaan....Maar dit gezeur duurt bij mij al zo’n drie dagen nu. Kom op Tele2... ; het is 2019!
Ik wacht morgen nog af, maar dan ga ik kijken wat mijn rechten zijn om financieel deze wanprestatie te lijf te gaan.
Reputatie 1
Nog een constructieve opmerking tenslotte:
Wat er feitelijk gebeurt is dat de smtp-server van Tele2 het/mijn bericht dus wél oppikt en ook verstuurt, maar dat er geen adequaat signaal teruggaat naar mijn outlook: ik ben klaar, verwijder hem maar uit je UITBOX en zet het bericht in ‘Verzonden items’.
Daardoor blijft het bericht visueel in de UITBOX van je Outlook zitten. Terwijl het feitelijk, na bijv. 1 minuut, al wel 2 of 3 keer is verstuurd.
Wat je als noodoplossing kunt doen is ook jezelf in de bcc zetten en dan al gokkend (afhankelijk van de grootte van het bericht) na bijv een minuut het bericht proberen te verwijderen.
Je ziet dan aan je eigen inbox wel of je gok geslaagd is; verschijnt hij bij jou als inkomend bericht dan zal de geadresseerde hem ook zo ontvangen hebben.
Nadeel van deze truc blijft dat het bericht NIET in de verzonden items staat.
Reputatie 1
Ik ga morgen de Consumentenbond bellen. Vind het echt te gek dat het probleem nog steeds bestaat na ongeveer een week. En dat terwijl de oorzaak m.i. super helder is: jullie smtp-server zendt niet de juiste signalen terug naar de verzendende partij! En dit treedt dus op wanneer Tele2 een bericht uit Outlook (in deze omgeving) heeft opgepakt en verstuurd.
Verder vind ik de communicatie ook nog eens ver onder de maat.
Nogmaals dus een verzoek aan Tele2: communiceer in elk geval. Dan weten we waar we aan toe zijn!
Ik heb er nog steeds last van. Verzend niet, blijft hangen, en komt inderdaad bij iemand 5 x aan, mocht ie verzenden.
Reputatie 3
Badge +1
Hier volgt even weer een update van mijn kant.

Het is nog steeds niet opgelost en onze technische dienst is op dit moment nog steeds aan het onderzoeken wat de oorzaak is. Wanneer het allemaal zo gemakkelijk was dan was het inderdaad al opgelost, maar helaas. Ze zijn op dit moment nog steeds voorbeelden aan het verzamelen om zo de oorzaak van dit probleem te achterhalen. Wanneer ik weer een update heb dan zal ik het doorgeven. Excuses voor al het ongemak.

Groeten Anton
Reputatie 1
Dank je wel Anton
Zo’n reactie geeft tenminste weer helderheid en toont respect.
Succes bij jullie zoektocht naar de oorzaak.
Reputatie 2
Badge
Nu al 4 dagen storing, tijd voor les 6 en 7 ?
Reputatie 1
Nog steeds niet mogelijk om mijn e-mails te versturen wat is de status van deze storing????
Reputatie 1
Dank je wel Anton
Zo’n reactie geeft tenminste weer helderheid en toont respect.
Succes bij jullie zoektocht naar de oorzaak.
Reputatie 1
Wat is de status vN deze storing
Reputatie 7
Badge +5
Nog niet opgelost, anders had het wel gewerkt.
Het werkt wel webbased (via een Browser)
Reputatie 1
Nog niet opgelost, anders had het wel gewerkt.
Ja dat begrijp ik Ik hoor alleen graag hoelang dit gaat duren
Reputatie 7
Badge +5
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, ja zo snel mogelijk (ASAP)