beantwoord

GEEN seintje als mailbox vol is

• 17 maart 2016
  • 13 reacties
  • 476 x bekeken

Hallo,

Heeft iemand anders dezelfde ervaring als ik dat als mijn mailbox vol is ik GEEN bericht/seintje op Microsoft Outlook 2010 van krijg en dat bovendien als de box vol is het mailtje die men mij stuurt "verdwijnt"in het niets als mijn box dan ook vol zit, zodat een verzender van een mail geen idee heeft dat ik het NIET lees en ik niet weet of iemand uberhaupt een mail stuurde naar mij
Tot voor een jaar geleden ontving ik WEL een mailtje van Tele2 via Oulook dat mijn mailbox bijna vol was, nu wordt je gedwongen om TE regelmatig naar je eigen webmail van Tele2 te gaan om te kijken wat het percentage is dat de box vol zit en das geen service naar de klanten toe lijkt mij

Heeft iemand anders deze ervaring ook, zo ja dan hoor ik dat graag

Freddy
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 24 maart 2016, 09:39

Beste Fred,

De hoeveelheid beschikbare ruimte via een Tele2 mailbox is zeer beperkt. Daarom raad ik je aan alle mail binnen te halen op een computer en daarna meteen de mail van de server te laten verwijderen. Eén mailtje met een bijlage kan er al voor zorgen dat de mailbox volraakt en het is geen standaard functie van e-mail om jou per mail te waarschuwen dat jouw mailbox vol is of raakt. Dat het in het verleden blijkbaar zo heeft gewerkt is mooi, maar ik kan er ook niets aan veranderen dat het nu niet meer gebeurt. Mail is een service die wij gratis aanbieden en wij ondersteunen ook niet het gebruiken van mail in combinatie met programma's zoals Outlook.

Dit is misschien wel de beste tip die je hier hebt gekregen:
Je kunt je Tele2 account aan bv G-Mail koppelen, die heeft een veel grotere inbox etc en loopt dan niet zo snel vol.

Ik had dit als medewerker niet vanuit mezelf gezegd (ook dat ondersteunen we namelijk niet), maar die oplossing van Cypher lost jouw probleem wel in één klap op: je zult nooit meer last hebben van ruimtegebrek. Als je dit wilt proberen, zijn er vast gebruikers op dit forum die je heel graag willen helpen om dat werkend voor je te krijgen.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Heeft niemand dezelfde ervaring als ik, lees bovenstaande??

Groet

Fred
Reputatie 7
Badge +5
Je kunt je Tele2 account aan bv G-Mail koppelen, die heeft een veel grotere inbox etc en loopt dan niet zo snel vol.
Dank Cypher voor je tip, maar ik neem aan dat er een eenvoudige weg voor dit probleem er zal zijn, maar bedankt

Groet

Fred
Badge +2
Maar in Outlook 2010 kun je toch zelf instellen hoelang een bericht op de server moet blijven. Dat lost je probleem dan toch eenvoudig op?
Deze optie kan ik overigens niet meer vinden in Outlook 2013 daar lijkt het niet meer in te zitten.

Badge +5
Tele2 klantenservice 020-7544444 je mailbox laten resetten, en hopen dat dan alles weer werkt als voorheen.
Wel je belangrijke mailtjes opslaan/printen/doorsturen want alles wordt dan gewist.
Badge +5

Deze optie kan ik overigens niet meer vinden in Outlook 2013 daar lijkt het niet meer in te zitten.

IN outlook 2013/2016 zit het gewoon op precies dezelfde plaats,

- Bestand
- Account instellingen
- Account instellingen
- Wijzigen
- Meer instellingen
- Geavanceerd
- Schakel het vinkje uit bij "een kopie van de berichten op de server achterlaten"

maar als je IMAP account gebruikt zijn die instellingen er inderdaad niet.
Bas en Gela bedankt voor jullie reacties en Gela ik ga dat proberen en intoetsen.

Groet

Fred
Badge +5
Graag gedaan, hoop dat het werkt 🙂
Ik heb het getest vanaf mijn account bij Hotmail, met ook de suggesties van Gela, en de conclusie is dat diegene die mij een mail stuurt terwijl de mailbox vol zat nu een mail terug krijgt met de mededeling dat de box vol zat. Ikzelf op Zonnet heb helemaal NIETS ontvangen, conclusie de helft van het probleem is opgelost, nou nog de andere helft

Groet

Fred
Reputatie 4
Badge +3
Beste Fred,

De hoeveelheid beschikbare ruimte via een Tele2 mailbox is zeer beperkt. Daarom raad ik je aan alle mail binnen te halen op een computer en daarna meteen de mail van de server te laten verwijderen. Eén mailtje met een bijlage kan er al voor zorgen dat de mailbox volraakt en het is geen standaard functie van e-mail om jou per mail te waarschuwen dat jouw mailbox vol is of raakt. Dat het in het verleden blijkbaar zo heeft gewerkt is mooi, maar ik kan er ook niets aan veranderen dat het nu niet meer gebeurt. Mail is een service die wij gratis aanbieden en wij ondersteunen ook niet het gebruiken van mail in combinatie met programma's zoals Outlook.

Dit is misschien wel de beste tip die je hier hebt gekregen:

Ik had dit als medewerker niet vanuit mezelf gezegd (ook dat ondersteunen we namelijk niet), maar die oplossing van Cypher lost jouw probleem wel in één klap op: je zult nooit meer last hebben van ruimtegebrek. Als je dit wilt proberen, zijn er vast gebruikers op dit forum die je heel graag willen helpen om dat werkend voor je te krijgen.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Fred,

Omdat je sinds mijn laatste bericht niet bent teruggekomen, heb ik mijn antwoord met daarin onder andere de suggestie van Cypher, als antwoord gemarkeerd.

Groetjes,
Rick
Ja sorry, ik had effe wat anders te handelen.
Bedankt voor je replay Rick en het eerste wat je schreef doe ik al om de zoveel dagen, maar bedankt dat je dit hebt aangetipt

Groet

Fred
Reputatie 4
Badge +3
Dat is natuurlijk een kleine moeite. En dat kan natuurlijk gebeuren!
Ik vind het jammer dat ik niet meer voor je kan betekenen. Mocht je op een later moment nog iets willen vragen, laat het ons weten via een nieuw topic :)

Voor nu zal ik dit topic sluiten.