Feature Request(s): Doorgestuurde E-mail wissen van Server en/of IMAP aanzetten + veiligheid POP-mail

• 17 april 2018
  • 2 reacties
  • 176 x bekeken

Ik gebruik mijn oude Zonnet account nog elke dag en wil dat graag blijven doen.
Ik snap dat Tele2 niet heel veel geld en tijd in mail wil steken, maar zou toch graag een (kostenbesparende?) wijziging willen voorstellen.

Om dat Tele2/Zonnet geen IMAP ondersteund (en ik 24/7 dezelfde mail op AL mijn apparaten wil hebben) worden mails van @zonnet.nl op dit moment geforward naar een ander adres.

Die mails worden echter NIET automatisch verwijderd. Daardoor loopt de mini-INBOX van Zonnet heel snel vol. Irritant en onnodig, het veroorzaakt bovendien meer server-trafic.

Dat kan natuurlijk voorkomen worden door de mail met 'een' client op te halen maar dan staan ze ergens lokaal en je apparaat moet altijd aan staan. Niet ideaal

Niet zo heel veel mailproviders ondersteunen het op server-niveau ophalen en verwijderen van POP-mail (Gmail wel, Ziggo blijkt na een half jaar gebruik heel onbetrouwbaar).

De Open Source RoundCube software (notabene een IMAP-server!) die Tele 2 voor haar Zonnet/Versatel Webmail gebruikt ondersteunt bovenstaande functies allemaal wel, of er zijn BESTAANDE plugins die het forwarden ondersteunen.

Vraag: is het mogelijk:
- (goedkoop, mogelijk zelfs kostenbesparend) de auto-forward and delete functie aan te zetten: één vinkje 'verwijder van server na doorsturen' erbij in Mijn Tele2.
- (goedkoop) de bestaande open source plugin voor RoundCube aan te zetten die dit ook mogelijk maakt via 'filters'
- gewoon IMAP aan te zetten (of ik denk eigenlijk publiek bekend te maken omdat de RoudCube server er waarschijnlijk ook op draait)

Laatste vraag, hoe veilig is de POP3 verbinding die Tele2 haar (ex-)klanten biedt? Is die onversleuteld?

Alvast bedankt voor een uitgebreid antwoord :)
Arjan

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Arie73,

Helaas gaan die wijzigen waarschijnlijk niet doorgevoerd worden. Enige wat ik je kan adviseren is je gmail-account gebruiken als e-mailclient, dan heb je op al je apparaten je mail.

Groetjes,
Patrick van Tele2
Hi Arie73,

Helaas gaan die wijzigen waarschijnlijk niet doorgevoerd worden. Enige wat ik je kan adviseren is je gmail-account gebruiken als e-mailclient, dan heb je op al je apparaten je mail.

Groetjes,
Patrick van Tele2

Bedankt voor je reactie, erg jammer - vraag me wel af waarom. Bij Gmail ben ik juist weg gegaan ivm privacy.
Vandaar ook de vraag, die blijft staan: hoe veilig is pop mail van Zonnet? Maar misschien moet ik daar een ander topic voor openen?
Arjan