FAQ @tele2.nl webmail

Reputatie 5
Badge +4
Op deze pagina vind je alle vragen en antwoorden rondom de vernieuwde webomgeving van de @tele2.nl e-mailadressen. Mocht je je antwoord hier niet kunnen vinden, open dan gerust een topic op ons forum! We helpen je daar graag verder.

Hoe maak ik een nieuwe e-mail?

Hoe open ik een e-mail?

Hoe kan ik een e-mail beantwoorden?

Hoe stuur ik een e-mail door?

Kan ik een e-mail printen?

Hoe kan ik e-mails verwijderen?

Hoe haal ik een verwijderde e-mail weer terug?

Hoe leeg ik mijn prullenbak?

Hoe krijg ik alle ongelezen e-mails te zien?

Waar vind ik mijn adresboek?

Waar kan ik mijn instellingen beheren?

Hoe stel ik een automatische ondertekening in?

Hoe maak ik een nieuwe map aan?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoe maak ik een nieuwe e-mail?

Als je een nieuwe e-mail wilt schrijven, klik je linksboven op het gesloten envelopje “Opstellen”. Door hierop te klikken, maak je een nieuwe e-mail aan.
Je komt in een nieuw scherm terecht. In het vak “Ontvanger” vul je het e-mailadres in van degene naar wie je de e-mail wilt versturen. In het vak daaronder kun je je mail typen.

Wil je een bestand of foto toevoegen? Klik dan rechts van je bericht op “Bijlage toevoegen” of je sleept het bestand naar de pijl rechts onderin. Selecteer een bestand en klik op “Toevoegen”. Het bestand is nu toegevoegd aan je e-mail.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe open ik een e-mail?

Je kunt een e-mail openen door de mail te selecteren. Als je twee keer klikt op de mail, dan opent de mail in een nieuw scherm.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe kan ik een e-mail beantwoorden?

Open de mail die je wilt beantwoorden. Klik links boven in op het icoontje met een poppetje om alleen de afzender te antwoorden. Klik op het icoontje met meerdere personen om iedereen te beantwoorden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe stuur ik een e-mail door?

Open de mail die je wilt doorsturen. Klik op het envelopje met een pijl ernaast om je bericht door te sturen.
Reputatie 5
Badge +4
Kan ik een e-mail printen?

Ja dat kan, als je een printer hebt 😛. In de werkbalk bovenin het menu staat een icoontje van 3 stippen “meer”. Kies in dat menu voor “Dit bericht afdrukken”. Hier staan ook de opties Opslaan, Als nieuw bewerken, Toon bron, Verplaats naar…, Kopiëren naar en open in een nieuw venster.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe kan ik e-mails verwijderen?

Je kunt een e-mail verwijderen door het bericht te selecteren en op het prullenbakje te klikken.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe haal ik een verwijderde e-mail weer terug?

Per ongeluk een e-mail verwijderd? Geen paniek! Mails kun je eenvoudig terughalen door in het linker menu naar de map “Prullenbak” te gaan. Hier staan de verwijderde mails. Door een bericht te selecteren en bovenin de werkbalk te klikken op de drie stippen naast het potlood kun je kiezen voor de optie “Verplaatsen naar...” Je kiest dan zelf naar welke map je het bericht wilt verplaatsen. Je kunt ook naar de map Prullenbak gaan, een mail selecteren en slepen naar een andere map.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe leeg ik mijn prullenbak?

Je kunt alle mails in de “Prullenbak” verwijderen door op het tandwiel links onderin te klikken en de optie “Legen” te selecteren.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe krijg ik alle ongelezen e-mails te zien?

Ga naar je Postvak in, klik onderin de menubalk naast de drie horizontale streepjes selecteer “Ongelezen”. In dit menu kun je ook aangeven of je Gelezen, Gemarkeerde of Niet-gemarkeerde mails wilt zien.
Reputatie 5
Badge +4
Waar vind ik mijn adresboek?

In de werkbalk boven in ga je via de knop “Adresboek” eenvoudig naar je contactpersonen. Met de plusknop links onderin voeg je nieuwe contacten toe.
Reputatie 5
Badge +4
Waar kan ik mijn instellingen beheren?

In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”. Je komt dan bij de instellingen van je Webmail. Hier kun je kiezen uit Profiel, Mailboxweergave, Berichtenweergave, Berichten opstellen, Adresboek, Speciale mappen en Serverinstellingen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe stel ik een automatische ondertekening in?

In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”. Vervolgens klik je in het linker menu op “Identiteiten”, klik op je e-mailadres en stel je ondertekening in.
Reputatie 5
Badge +4
Hoe maak ik een nieuwe map aan?

In de bovenste menubalk klik je op de knop “Instellingen”, vervolgens kies je voor “Mappen”. Met de plusknop links onderin voeg je een nieuwe map toe.