beantwoord

email instelling outlook 2019

• 7 februari 2019
  • 17 reacties
  • 1428 x bekeken

In nieuwe outlook 2019 krijg ik mijn versatel popmail niet ingesteld.
inkomende mail: pop3.versatel.nl poort 110
Geen SSL/TLS
uitgaand: smtp.versatel.nl poort 25
Uitgaand wel SSL/TLS
Krijg steeds de melding dat wachtwoord niet juist is.
Webmail is wel met gebruikersnaam en wachtwoord bereikbaar.

Krijg steeds het window: Geef gebruikersnaam en wachtwoord op voor de volgende server:
pop3.versatel.nl
Gebruikersnaam: mijn volledige emailadres
Wachtwoord: mijn werkend wachtwoord.
icon

Beste antwoord door Cypher 10 april 2019, 22:26

Er is iets met de smtp server voor versatel adressen, zal daar wel mee te maken hebben.

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Gebruikersnaam is wat voor @ staat.
Reputatie 5
Badge +1
Uitgaand geen SSL TLS.
Tenminste bij mij.
Reputatie 5
Badge +1
Inmiddels al gelukt?
Helaas nog niet. De suggestie om gebruikersnaam zonder @versatel.nl kan ik niet gebruiken in outlook 2019.
Bij het aanmelden met een nieuw account begin je met het emailadres.
Mijn @gmail.com werd correct overgenomen.
Ook mailadressen gekoppeld aan beheerde websites werden geaccepteerd.
Reputatie 5
Badge +1
Sorry, dan even wachten op iemand die er meer van weet.
Uit de gebruiksaanwijzing instellen e-mail:

Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn telefoon of tablet?
Ga naar onze Toestelhulp en kies jouw telefoon (of een vergelijkbaar toestel). Vervolgens vind je bij de button ‘E-mail’ de instelling voor jouw telefoon. Volg de stappen om je e-mail in te stellen. En gebruik onderstaande gegevens.

Gebruikersnaam: het gedeelte voor de apenstaart (@) van je Tele2 emailadres (voor@tele2.nl) (voor@zonnet.nl) (voor@versatel.nl). Wachtwoord: Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor MijnTele2 gebruikt. Het wachtwoord kun je altijd opnieuw instellen. Klik daarvoor op: wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten. Het wachtwoord is bruikbaar voor zowel MijnTele2 als Tele2 e-mail.

Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in;
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Reputatie 5
Badge +1
https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html#nieuw_emailaccount
Misschien hier iets aan?
Helaas heb ik al deze opties al lang geprobeerd en werkt het allemaal niet.
Ook de brief van Schoone PC is verouderd en geeft geen oplossing voor het probleem.
Volgens mij is er een probleem met verwarring tussen emailadres en gebruikersnaam en accountnaam.
Ik heb nu Windows mail ingesteld voor Tele2 en daar wordt bij het instellen duidelijk onderscheid gemaakt tussen die drie namen en vervolgens systematisch het beveiligings- en sleutelpad afgewandeld.
Maar het grote nadeel is dat je daar je pst.bestanden niet aan kunt hangen. Dus voor oude email ga ik nu naar mijn oude laptop.
En ik ben in Windows mail ook nog niet geslaagd in het aanleggen van een heldere mappenstructuur binnen mijn Postvak in.
Dus een zinnige vervanging voor Outlook 365 is het niet.
Had Outlook ook maar zo'n duidelijk uitgesplitst installatiepad zonder verborgen zogenaamde standaardinstellingen.
Tele2, willen jullie hier alsjeblieft nog eens serieus naar kijken?
Reputatie 5
Badge +2
Hé AnjeAB,

Wij zijn niet de beheerde van Outlook 2019 of andere e-mail client's. Dat Outlook 2019 je geen keuze geeft om de gebruikersnaam in te vullen zoals deze moet zijn maar je verplicht het volledige e-mail adres in te vullen is iets waar wij van Tele2 ook niets aan kunnen doen.

Ondanks dat we het niet ondersteunen heb ik wel mogelijk een oplossing voor je gevonden vn iemand die zijn vraag rechtstreeks aan microsoft gesteld heeft: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/cannot-add-email-account-to-outlook-2019-where-the/124c4448-6232-4d0a-aa03-8f49ecc6032c

Hopelijk werkt die oplossing voor je!

Groet, Kevin
Kevin: Het werkt!
Zo kom je voorbij de wizzard en kan je zelf weer instellingen aanpassen.
De link geeft aan: outlook.exe /manageprofiles

De link naar schoonepc van theocoppes was erg in de buurt. Er werd verwezen naar profielen, die helaas onvindbaar waren.
Misschien kan je die oplossing ook bij de andere vraagstellers op het forum zetten.

mvrgr
Frans
Reputatie 5
Badge +1
Goed zo! Plezier ermee!
Hé AnjeAB,

Wij zijn niet de beheerde van Outlook 2019 of andere e-mail client's. Dat Outlook 2019 je geen keuze geeft om de gebruikersnaam in te vullen zoals deze moet zijn maar je verplicht het volledige e-mail adres in te vullen is iets waar wij van Tele2 ook niets aan kunnen doen.

Ondanks dat we het niet ondersteunen heb ik wel mogelijk een oplossing voor je gevonden vn iemand die zijn vraag rechtstreeks aan microsoft gesteld heeft: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/cannot-add-email-account-to-outlook-2019-where-the/124c4448-6232-4d0a-aa03-8f49ecc6032c

Hopelijk werkt die oplossing voor je!

Groet, Kevin

Beste Kevin,

Inderdaad, het werkt. Zeer bedankt.
Tip:

Voeg dit op jullie website toe aan de instructie voor hoe je Outlook 365 instelt.
Dus:
Klik met de rechter muisknop op Start
Klik met de linker muisknop op Uitvoeren.
Vul in outlook.exe /manageprofiles. (Let op de spatie na exe)
Daarna kun je de bekende schermen doorlopen. Zorg wel dat je alles zelf aanpast, want er worden her en der automatische verkeerde servers en poorten ingevuld.

Groeten en zeer bedankt.

Anje.
Reputatie 5
Badge +2
@SW52frans & @AnjeAB Erg goed om te horen dat het werkt, bedankt voor jullie update!

Ik zal een suggestie doen om deze info op de site te plaatsen, of dit goedgekeurd durf ik niet te zeggen maar we hebben de oplossing en deze is en blijft in elk geval via het forum voor anderen wel te vinden!

Groet, Kevin
Hoi Kevin,

Hopelijk komt het op de site en worden zo alle Tele2 en Outlook 365 klanten blij.
Net als ik.

Groet, Anje.
Het is een maand goed gegaan, maar nu kan ik opeens geen @versatel email meer versturen.
1 keer heb ik een melding gezien over ongeldige certificaten, maar kan het niet reproduceren.
Is er bij TELE2 iets gewijzigd?
Mijn instellingen zijn (nog steeds):
pop3 poort 110
SMTP poort 25

Moet er nog andere instellingen worden gedaan?

Graag advies
Reputatie 7
Badge +5
Er is iets met de smtp server voor versatel adressen, zal daar wel mee te maken hebben.

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/problemen-met-de-uitgaande-e-mailservers-van-atversatel-en-atzonnet-76203
Prima oplossing van Cypher

TELE2 durft te reageren met:
Dankzij alle meldingen die we hebben ontvangen weten nu wat de oorzaak van de verstoring is. We verwachten dit probleem binnen een maand volledig op te lossen, als we de oplossing eerder kunnen implementeren dan laten we dat hier weten. Tot we het probleem hebben opgelost kun je gebruik blijven maken van Tele2 Webmail. Onze excuses voor het ontstane ongemak!

Alsof je als klant een maand kan wachten op herstel!

Bovendien blijkt een bericht in de Uitbox (als er per abuis toch weer wordt verzonden met SMTP.versatel.nl steeds weer verstuurd te worden. Ik krijg reacties over ontvangst van wel 50 x dezelfde email!!!

Via Twitter kreeg ik op mijn klacht de suggestie om dan webmail te gebruiken.
Dan moet je wel eerst de optie "Achterlaten op de server" aanzetten, want anders blijven er geen berichten over.