E-mail van zonnet naar zonnet account lukt nooit in één keer.

Ik heb hier al een aantal jaren last van. Ik heb de helpdesk al diverse malen geprobeerd, ik heb dit forum al meerdere malen geprobeerd, maar een oplossing is nog steeds niet voorhanden.

Het gaat om het volgende:

Ik en mijn twee andere gezinsleden hebben een zonnet emailaccount.
We kunnen daar gewoon mailtjes mee versturen en ontvangen zonder dat dit problemen oplevert. Alleen als we mailtjes naar elkaar toe sturen, dus van het ene zonnet account naar de andere, gaat het standaard bijna altijd mis.

Het gaat dan als volgt:
We sturen een mailtje, deze komt niet aan. We sturen nog een keer hetzelfde mailtje, deze komt wel aan. Soms zijn er zelfs meerdere pogingen nodig. Uiteindelijk lukt het dus wel, maar vrijwel nooit in één keer.

De vorige keer dat dit onderwerp in het forum is behandeld, waren er meerdere mensen die dezelfde problemen ondervonden. Ook die met een versatel of tele2 account.

Vroeger heeft dit overigens gewoon goed gefunctioneerd. Sinds een jaar of vijf is dit een issue. Het probleem is overigens absoluut niet hardware-afhankelijk, het betreft hier smartphones, laptops en een vaste PC. Alle combinaties leveren hetzelfde probleem op.

Weet iemand, behalve overstappen op een andere provider, een goede oplossing?

M.vr.gr. Jan
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi teere001,

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend. Ik weet zelf niet waar dit aan zou kunnen liggen, maar ik heb even onze e-mail expert op het forum gevraagd of hij naar jouw vraag kan kijken. Hopelijk kan hij dit verklaren.

Groetjes Tom
Reputatie 3
PRESENT!

Jan, zou je mij in een prive bericht kunnen vertellen van welk adres naar welk adres je mailt en op welk tijdstip dat geweest is? Gelieve recentelijk verstuurde mails, dan kan ik de logs erop naslaan en kijken of ik daar wat in kan vinden.

Overstappen helpt trouwens niet veel 😉

Ik wacht je privébericht af ..
Reputatie 5
Badge +3
teere001 schreef:

Ik heb hier al een aantal jaren last van. Ik heb de helpdesk al diverse malen geprobeerd, ik heb dit forum al meerdere malen geprobeerd, maar een oplossing is nog steeds niet voorhanden.

Het gaat om het volgende:

Ik en mijn twee andere gezinsleden hebben een zonnet emailaccount.
We kunnen daar gewoon mailtjes mee versturen en ontvangen zonder dat dit problemen oplevert. Alleen als we mailtjes naar elkaar toe sturen, dus van het ene zonnet account naar de andere, gaat het standaard bijna altijd mis.

Het gaat dan als volgt:
We sturen een mailtje, deze komt niet aan. We sturen nog een keer hetzelfde mailtje, deze komt wel aan. Soms zijn er zelfs meerdere pogingen nodig. Uiteindelijk lukt het dus wel, maar vrijwel nooit in één keer.

De vorige keer dat dit onderwerp in het forum is behandeld, waren er meerdere mensen die dezelfde problemen ondervonden. Ook die met een versatel of tele2 account.

Vroeger heeft dit overigens gewoon goed gefunctioneerd. Sinds een jaar of vijf is dit een issue. Het probleem is overigens absoluut niet hardware-afhankelijk, het betreft hier smartphones, laptops en een vaste PC. Alle combinaties leveren hetzelfde probleem op.

Weet iemand, behalve overstappen op een andere provider, een goede oplossing?

M.vr.gr. Jan

De hamvraag is of je met een Tele2 account de Zonnet email service benadert, dat is namelijk alles zeggend,..