vraag

E-mail adres geblokkeerd of verwijderd

Hallo, zoals zovelen op dit forum kan ook ik geen gebruik meer maken van mijn Zonnet e-mailadres.

Wanneer ik op de webmail probeer in te loggen krijg ik dit te zien: "Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit.
Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren."

Ik heb echter nog een ander oud Zonnet adres, waarop ik vreemd genoeg nog wel kan inloggen. Wanneer ik vanaf dat adres een e-mail stuur naar het niet meer bereikbare adres, krijg ik het volgende te zien in de foutmelding die ik dan krijg:

Waarschijnlijk door alle haakjes die er voor staan kapt hij de melding af. Alle HTML dingen gestript, dit is de melding:

The message could not be delivered, the mail server at
mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.98] said:

550-5.1.1 (hier het e-mailadres dat ik heb verwijderd) Recipient address rejected: 550
User unknown in virtual mailbox table

Is mijn e-mailadres verwijderd? Of is er iets met een van jullie mailservers aan de hand?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 Reacties

En blijkbaar mag ik maar zoveel tekens posten want hij kapt mijn bericht af. Niet dat dat te zien was in het invul veld.

The message could not be delivered, the mail server at
mx10.se.isp-net.nl [82.215.18.98] said:
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, niet alle adressen zijn geblokkeerd. Diegene die het nu niet meer doen kunnen voorlopig niet meer gebruikt worden. Meestal zijn het adressen van mensen die geen klant zijn waardoor ze niet geverifieerd kunnen worden. Je kunt bij gmail of outlook nieuwe email adressen aanmaken.
eric schreef:

Klopt, niet alle adressen zijn geblokkeerd. Diegene die het nu niet meer doen kunnen voorlopig niet meer gebruikt worden. Meestal zijn het adressen van mensen die geen klant zijn waardoor ze niet geverifieerd kunnen worden. Je kunt bij gmail of outlook nieuwe email adressen aanmaken.

Dank je voor de snelle reactie. Lees nog even mijn oorspronkelijke melding met de foutmelding die ik kreeg. Ik heb hem aangevuld.
Reputatie 5
Badge +3
Het kan inderdaad zijn dat maar 1 mailadres geblokkeerd is. Als je wil kan ik kijken of ik het kan laten deblokkeren. Let wel op dat hier inderdaad zoals @eric aangeeft, klantgegevens aangekoppeld moeten zijn. Zou je daarom in een privébericht kunnen sturen om welk mailadres het gaat, je naam, volledig adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer die bij ons bekend is?

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Dank je wel Jasper, ik heb je een bericht gestuurd.
Jasper van Tele2 schreef:

Het kan inderdaad zijn dat maar 1 mailadres geblokkeerd is. Als je wil kan ik kijken of ik het kan laten deblokkeren. Let wel op dat hier inderdaad zoals @eric aangeeft, klantgegevens aangekoppeld moeten zijn. Zou je daarom in een privébericht kunnen sturen om welk mailadres het gaat, je naam, volledig adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer die bij ons bekend is?

Hallo Jasper en hoeveel moet ik betalen om klant te worden en weer bij mijn mails te komen. Hoop op n reactie. MVG Lilian
Liy schreef:

Hallo Jasper en hoeveel moet ik betalen om klant te worden en weer bij mijn mails te komen. Hoop op n reactie. MVG Lilian

gaat niet, heb ik ook voorgesteld... wordt een zgn nieuwe account; terwil de mailbox die nu dicht zit geen account heeft zoals ze zeggen.... ik heb tijdens gesprekken met medewerkers meegemaakt dat ze heel het zootje waarvan zeggen dat dat niet bekend is en de reden voor de malheur, zo konden opdreunen
Ik heb Jasper 8 uur geleden een bericht gestuurd met een hoop informatie waar hij hopelijk wat mee kan maar nog geen antwoord gehad.

Ik heb twee e-mailadressen, laten we ze even A@zonnet.nl en B@zonnet.nl noemen (niet de echte adressen natuurlijk...). A kan ik prima bij, zowel via webmail en op Outlook komt het ook binnen. A heb ik in 2003 aangemaakt.

B is geblokkeerd. Via webmail geeft het de melding geblokkeerd wegens misbruik of inactiviteit, wat (voor zover ik weet) beiden onzin is, ik had twee dagen ervoor nog mail opgehaald via outlook. Misbruik, dan zou het wellicht van de hopen spam kunnen komen die ik al wekenlang ontving. Maar dat terzijde.

Als ik op account A naar MijnTele2 ga dan zie ik daar allerlei informatie staan, dat, neem ik aan, ook bij account B staat. Ik kan alleen niet meer op account B inloggen. Hij geeft op MijnTele2 aan "Controleer uw inloggegevens". Maar hieruit blijkt dus dat er wel degelijk gegevens bekend zijn voor gratis e-mail accounts. Voor beide accounts heb ik nog nooit een betaald abonnement gehad.

Als ik van A naar B een e-mail stuur krijg ik direct een foutmelding terug waaruit ik haal dat mijn username niet bekend is op de mailserver. Ik ben daarom bang dat er accounts verwijderd zijn.

Laat ik uitleggen hoe vervelend dit is. Niet alleen moet ik talloze websites gaan omzetten van e-mailadres omdat ik daarmee inlog, ik moet dan ook een heleboel van die beheerders gaan smeken of ze het alsjeblieft voor me willen omzetten omdat ik geen mail meer kan ontvangen op mijn oude adres en het dus niet zelf kan wijzigen.

Daarnaast het volgende: Ik speel een spel waarbij ik inlog met mijn e-mailadres. Tot voor kort was dat geen probleem maar op het moment dat het account "geblokkeerd" werd zag het spel mijn account niet meer en kon ik dus niet meer inloggen. Probleem: Ik kan ook daar mijn inlognaam niet wijzigen omdat ik dan eerst een bevestigingsmail op mijn oude adres moet krijgen. Ik loop dus kans dat, ook al heb ik daar een goed werkend account met heel wat opgebouwde dingen erop, en dit mijn schuld niet is, ik nu voor veel geld een nieuw account moet kopen alleen maar omdat ik niet meer bij mijn e-mail kan!
Reputatie 7
Badge +4
Ja, heel spijtig. Email is best belangrijk voor veel mensen. Helaas zul je toch andere adressen moeten gaan gebruiken. Misschien ook een goed moment om een eigen email server te gaan gebruiken of een betaalde email dienst waarin je echt een overeenkomst voor die dienst met de leverancier aangaat. Dan heb je iets om ze aan te houden, al zijn het maar de voorwaarden. Nu heb je helemaal niets.
Reputatie 1
er is écht een fout ontstaan op/rond de zonnet-server en fouten kunnen worden hersteld, daar is "men" volgens eigen zeggen ook mee bezig.Laten we erop vertrouwen dat alles weer goed komt.
Aanvulling mijnerzijds: inkomende mail komt ZEKER binnen op de zonnet servers, want ik heb de doorstuurservice al jaren geleden ingesteld en krijg dus alle mail gewoon binnen op mijn doorstuur emailadres(sen).

Ik vermoed dat het probleem is ontstaan door een hack, want vlak voordat mijn account werd geblokkeerd zag ik 3 foutmeldingen van door mij verzonden emails (die ik dus nevernooit heb verzonden)
Ik kreeg ook vlak voordat mijn account werd geblokkeerd 3 foutmeldingen van door mij verzonden emails, die ik nooit heb verzonden.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas kan ik momenteel geen oplossing bieden voor de gegeven mails. We zijn wel achter de schermen bezig voor een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Wat is er toch allemaal aan de hand met die Tele2 mail??
Wat heeft het voor nut een prive bericht te sturen als je er geen antwoord op krijgt?
Naar wat ik begrepen heb mogen er nu uitzonderingen worden gemaakt voor gratis mailadressen met een andere verificatievraag.

Het account is weer open gezet, mij is een nieuw tijdelijk ww toegestuurd. Na het wijzigen hiervan doet het e-mailadres het weer. Ook kom ik weer in MijnTele2. Daar ben ik blij om, hoewel het wel een beetje mosterd na de maaltijd is. Ik heb inmiddels (wellicht bijna) iedereen al van een nieuw e-mailadres voorzien.

Maar goed hij doet het weer. Mooi zo. Of ik het nog goed vertrouw is een tweede dus ik houd dat nieuwe e-mailadres er wel in 😉

Jasper nogmaals bedankt voor je hulp!

Dit topic mag van mij op slot.

Helaas kan ik momenteel geen oplossing bieden voor de gegeven mails. We zijn wel achter de schermen bezig voor een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Jasper,

Je beweert nu al weken dat men met een oplossing bezig is.
Ik denk, en met mij waarschijnlijk vele honderden gebruikers die geen actieve klant van Tele2 zijn, wanneer duidelijk wordt of en wanneer Tele2 zaken herstelt.
Voor de goede orde: dat wij geen betalende gebruikers zijn, doet niet ter zake. Tele2 heeft het op zich genomen Zonnet-accounts van oude klanten voort te zetten en dat impliceert een leveringsverplichting.
Laat duidelijk zijn dat velen van ons belangrijke correspondentie ontvangen op deze Zonnet-accounts en dat het niet beschikbaar zijn van de dienst tot schade kan leiden.
Ik adviseer je het Tele2-management deze verantwoordelijkheid nadrukkelijk onder de aandacht te brengen en aan te dringen op formele communicatie naar de gebruikers.

Mij kun je in de tussentijd bereiken op *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***. Een kosteloos account dat wél werkt.

Groet!
Reputatie 5
Badge +3
@mmmennoo zoals ook aangegeven in je eigen topic is er nu een oplossing. Als je in een privébericht je gegevens stuur wil ik best kijken of we iets voor je kunnen betekenen omtrent je eigen mail. Zoals je mogelijk gezien hebt zijn we als moderators nu alle mensen waar we kunnen aan het helpen zolang ze hun eigen topic hebben en dan de gegevens privé sturen.
Reputatie 5
Badge +3
Omdat de originele poster aangeeft dat zijn eigen probleem is opgelost zal ik deze topic nu sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en.

Fijne dag en groetjes,
Jasper