Sticky

E-mail adres geblokkeerd?

  • 13 juni 2019
  • 0 reacties
  • 4723 x bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Het probleem:

Is je e-mail adres geblokkeerd en krijg je de onderstaande foutmelding wanneer je probeert in te loggen in de webmail?

Dit account is geblokkeerd in verband met misbruik of langdurig inactiviteit. Neem contact op met de helpdesk als u uw webmailtoegang wilt laten reactiveren."

Dan is Tele2 genoodzaakt geweest om je e-mail adres te blokkeren, hier wordt vooraf niet voor gewaarschuwd.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom je e-mail adres geblokkeerd is maar in alle gevallen heeft het te maken met enige vorm van misbruik, vaak omdat er spam vanaf je e-mail verstuurd wordt. De voorwaarden voor het gebruik van je e-mail adres kun je vinden in de algemene voorwaarden:
Beleid met betrekking tot e-mails
Ter behoud van de netwerkintegriteit en veiligheid blokkeert Tele2 poorten die voor SMTP-verkeer naar andere internetserviceproviders en open SMTP-servers op het internet gebruikt kunnen worden. Tele2 blokkeert en verwijdert e-mails zonder kennisgeving aan de afzender in de volgende gevallen:
  • als een attachment virus, spyware of andere schadelijke gegevens bevat.
  • als een attachment een op de website van Tele2 genoemde extensie heeft, zoals “.pif”, “.scr”, “.cmd”, “.bat”, and “.com”.
  • de e-mail naar het oordeel van Tele2 kan leiden tot spamming of Mass Mailing.
  • de e-mail afkomstig is van een server/programma/virus die spam e-mails genereert.
  • als het onderwerp van de e-mail MAILER-DAEMON is en afkomstig is van internetserviceproviders of e-mail providers die inkomende e-mails van programma’s of virussen weigeren.
  • als de e-mail afkomstig is van internetserviceproviders die op de RBL-black list staan.
  • als er meer dan 50 e-mails binnen 5 minuten worden verzonden.
  • Tele2 mag e-mails die in de “Junk Mail” folder zijn geplaatst na 15 dagen verwijderen.
  • E-mails in de “Prullenbak” folder mogen door Tele2 na 5 dagen worden verwijderd.


De oplossing:

In de meeste gevallen kan het e-mail adres gedeblokkeerd worden maar daar zul je eerst zelf nog wat voor moeten doen.

  1. Log in op MijnTele2 > optie Internet, Bellen & TV
  2. Wijzig je wachtwoord met de knop wachtwoord veranderen.
  3. Controleer je contactgegevens en pas ze indien nodig aan.

Vergeet niet je klantnummer te noteren, deze staat bovenin bij de contactgegevens en zul je later nodig hebben.

Als het allemaal gelukt is hoef je alleen nog contact op te nemen zodat er samen met je gekeken zal worden of er een oplossing is, op welke manier dat allemaal kan vindt je op onze contactpagina.

Groet, Kevin

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.