E-mail abusedesk

• 22 maart 2019
  • 2 reacties
  • 146 x bekeken

Ik kreeg vanmorgen onderstaande mail. Heb het na contact met de klantenservice als spam gemarkeerd.

Afkomstig van: TELE2 Abusedesk

Geachte heer/mevrouw,

We hebben in ons beveiligingssysteem meldingen ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.

Hoe is te zien dat mijn computer besmet is?

Internet providers gebruiken zogenaamde abuse-systemen waarmee het verkeer van een internet aansluiting als het ware wordt bewaakt. Als dit systeem opmerkt dat een computer verbinding probeert te maken met bijvoorbeeld een command & control server van malware (schadelijke software), of als er verkeer wordt gedetecteerd dat kenmerken heeft van bijvoorbeeld het versturen van spam of gemaakte verbindingen naar een botnet (een systeem dat een computer ‘kaapt’) wordt hier een melding van gemaakt door het systeem.

Wij hebben de volgende melding(en) ontvangen

[Ticket 75154] Reporting Abuse (SPAM) voor IP-adres: 87.208.237.235 .
Meer informatie op: https://abusedesk.tele2.nl/ash/collect/75154/83624f92c53bb1d4a382f42985f5b77f

Wij verzoeken u op het genoemde systeem (en alle aanwezige computers/laptops in het netwerk) de volgende stappen te doorlopen.
1. Ga naar de bovengenoemde pagina om de aard van het probleem te zien en klik op "Wat is dit ?". Hier staan instructies voor het oplossen van uw probleem.
2. Als de problemen zijn opgelost kunt u dit melden door op de "Vragen / opgelost!" link te klikken, het formulier in te vullen en "Reageer en markeer als opgelost" te kiezen.
3. Aanvullende vragen kunt u stellen door te klikken op dezelfde link, het formulier in te vullen en "Reageer" te kiezen.

LET OP: Het is belangrijk dat u zo spoedig mogelijk een reactie stuurt op deze waarschuwing. Indien wij geen reactie ontvangen, en het onrechtmatig gebruik doorgaat, dan kan het zijn dat wij uw internetaansluiting tijdelijk in een beveiligde omgeving plaatsen. Dit zal inhouden dat u (tot het probleem is opgelost) alleen nog gebruik kunt maken van een beperkt aantal internetsites.

Met vriendelijke groet,
Afdeling abuse-afhandeling
Tele2

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Astrid,

Ik had gezien dat je deze e-mail in een topic had geplaatst dat over phishing gaat. Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt. Ik zou graag eerst wat willen weten. Hoeveel mails verstuur je? Heb je ook een anti-virus programma op je PC. Wat geeft deze aan? Je zou ook nog op REPLY kunnen drukken om zo deze afdeling hier een e-mail over te sturen.

Groeten Anton
Hoi Anton,
Ik verstuur niet zo heel veel mail en ja, ik heb een anti-virusprogramma en die geeft niet aan dat er iets mis is. De reden dat ik deze vraag op het forum heb geplaatst, is dat ik een paar weken geleden ook al een dergelijke mail ontvangen heb, maar deze leek niet van Tele2 afkomstig te zijn. Dit zou nog uitgezocht worden.

Groet,
Astrid