Dubieuze zonnet mail

• 21 november 2015
  • 5 reacties
  • 309 x bekeken

Ik kreeg het volgende bericht van support@zonnet.nl:

"Klik op de onderstaande link om uw zonnet.nl account.

*****Link weggehaald*****

inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klik op inloggen

als dit niet is gebeurd na het lezen van dit bericht zullen wij uw account
sluiten en al uw bericht en informatie verloren.

Bedankt
zonnet.nl Support Team"

Ik vertrouw dit niet, kunt u bevestigen of deze mail valide is?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Je kunt er gemakshalve van uitgaan dat een bericht dat er ten eerste al dubieus uitziet en verder ook veel fouten bevat in de spelling en zinsopbouw deze niet komt van een behoorlijk en erkend bedrijf.

Ik had hem ook gekregen en hij ging meteen de prullenbak in.
Reputatie 4
Badge +3
Hi kapitan,

Dat ziet er inderdaad uit als phishing. Ik heb de link voor de zekerheid even weggehaald uit jouw post (voor het geval iemand erop klikt). Ik stuur jou even een privébericht met mijn e-mail adres. Zou je het mailtje naar mij door willen sturen? Dan overleg ik met mijn collega's of we hier iets mee moeten doen. Dank je voor jouw oplettendheid!

@sijtze.evers: als hij nog in jouw prullenbak ligt, wil jij hem dan ook naar mij forwarden?

Groetjes,
Rick
@rick: zie ook bericht in GM.Lounge
Reputatie 5
Badge +4
@Rick van Tele2

Verwijs in dit soort kwesties in jouw antwoord ook altijd even naar de website van De Fraudehelpdesk

Op hun website staan alle bekende vormen van phishing, misleiding en internet-oplichting en misleidende email-berichten en nep-emails vermeld in alerts. Zoeken op de zoekterm: Tele2 levert de gewenste bevestiging op.

Zij hebben ook een email-adres waarnaar slachtoffers, gedupeerden en argwanende gebruikers hun valse emails naar toe kunnen sturen. Zie de homepage van De Fraudehelpdesk.

Succes!

Herman Haasnoot
Reputatie 4
Badge +3
@WhTurner: Daar heb ik inderdaad niet gekeken!
@hermanhaasnoot: Bedankt voor de aanvulling. Die kende ik nog niet.