beantwoord

certificaat verlopen

• 14 oktober 2016
  • 23 reacties
  • 1240 x bekeken

Zie bijlage van de meldingen die ik krijg als ik mail open.
Wat kan ik daar aan doen.?
icon

Beste antwoord door Marksg 17 oktober 2016, 15:09

Het certificaat is rond 10:00 vanmorgen vernieuwd, zou moeten werken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Wat mij bij staat is dat dit temaken heeft met de beveiligde verbinding tussen jouw pc en de mail server. Op deze manier wordt de data versleuteld waardoor niemand deze informatie zou kunnen onderscheppen.
OK Michael maar wat doe ik eraan....
Is de beveiliging dan plots veranderd ?
Ik heb er al twee weken last van en is ineens begonnen, ondanks dat certificaat nog niet was verlopen.
:8
Heb het even gegoogled.. zo'n certificaat is indd iets wat door de provider aangeschaft moet worden, tevens het bewijs dat je veilig verbinding hebt met de servers van je provider (Ziggo of Tele2 gok ik) Mocht dit certificaat verlopen zijn heb je geen beveiligde verbinding met de server, of erger.. de server van een hacker.

Verder zou ik niet weten hoe je het het beste kan oplossen, dit zou aan de provider moeten zijn
Hey Michael,
Tnxs voor het meedenken.
Hier bij Tele2 kom ik ook niet verder en heeft niets met ziggo te maken.
Word vervolgd
Reputatie 5
Badge +3
Heb je al eens een andere browser geprobeerd?
Andere browser ??
Ik open mijn mailboxen op mijn iMac en dan heb ik niets met een browser..toch ??
Reputatie 5
Badge +3
Tientallen alternatieve webbrowsers
zijn beschikbaar voor Mac OS X. Google's Chrome browser maakt gebruik van dezelfde onderliggende technologie als Safari , dus het is vergelijkbaar met hoe het staat voor het web . Mozilla's Firefox , aan de andere kant , maakt gebruik van een geheel andere rendering engine dan Safari en Chrome , dus websites hebben de neiging om anders in Firefox werken dan in Safari , dit nuttig zal zijn als, bijvoorbeeld , kom je een website die niet werkt in Safari of Chrome .
@help2014
Ik ben het spoor bijster..
Praten we over verschillende dingen of ben ik een beetje dom.
Wat heeft een browser te maken met het openen van mail.
ik open geen enkele mail via een browser ik open mijn mailboxEN met een mailprogramma. via wifi (zie foto) en niet via safari of wat voor browser dan ook ik heb het probleem niet bij mijn WEBmail.
Badge +4
Hopelijk kan ik wat zaken ophelderen.

Tonydee55, jij hebt het over het mailprogramma dat geïntereerd zit in het OS van Apple. Help2014 heeft het erover de meerdere browsers aangezien dat wellicht een oplossing zou zijn voor je melding, als je dan een webbrowser zou gebruiken.

Dank je wel voor de melding btw! Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Voor nu kun je gewoon selecteren dat je het certificaat vertrouwt. Ik vertrouw erop dat het certificaat snel vernieuwd wordt.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Maurice bedankt voor je antwoord.
Ik wacht geduldig af mocht het niet veranderen trek ik weer aan de bel.

Grtz

Moet deze topic ergens afgesloten worden??
Beste Maurice van Tele2,

Zoals de beveiligingsmelding aangeeft dat het certificaat momenteel niet geldig is en kan zijn vermist of gestolen en door iemand worden gebruikt om de website na te bootsen. Begrijp ik jou advies niet goed om maar door te klikken dat je het vertrouwd. Neemt Tele2 de verantwoording als hierdoor zaken ontstaan die ik niet wens. Ik vertrouw er op dat Tele2 de zaak snel oplost daar het mailverkeer een steeds belangrijkere plaats in onze samenleving inneemt (te denken valt aan afspraken maken, betalingen verrichten via accept mail enz.enz.)
Ik krijg de verlopen certificaat mededeling op mijn iphone. ( Verzenden via het programma mail is daar niet mogelijk. )
is dit waar nu aan gewerkt wordt of is dit weer een ander probleem?
Nou hier ook verlopen certificaat. Even voor de duidelijkheid op mijn iPhone heb ik niet de mogelijkheid om aan te geven dat ik het certificaat vertrouw.Zeer lastig dat ik mijn email niet kan binnen halen op mijn account.
Het is op de iPhone niet mogelijk om het certificaat te vertrouwen, deze mogelijkheid heb je niet.

Hopelijk kan ik wat zaken ophelderen.

Tonydee55, jij hebt het over het mailprogramma dat geïntereerd zit in het OS van Apple. Help2014 heeft het erover de meerdere browsers aangezien dat wellicht een oplossing zou zijn voor je melding, als je dan een webbrowser zou gebruiken.

Dank je wel voor de melding btw! Ik heb het doorgezet naar onze technische dienst. Voor nu kun je gewoon selecteren dat je het certificaat vertrouwt. Ik vertrouw erop dat het certificaat snel vernieuwd wordt.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Reputatie 3
Beste Marksg, ik zie je op diverse plekken zeggen dat het zou moeten werken echter is dit niet het geval. Bovenstaande meldingen zijn ook van NA 10.00 uur.
Nou hier ook verlopen certificaat. Even voor de duidelijkheid op mijn iPhone heb ik niet de mogelijkheid om aan te geven dat ik het certificaat vertrouw.Zeer lastig dat ik mijn email niet kan binnen halen op mijn account.
Ik heb het 'Email via Tele2' account verwijderd en het account opnieuw op de iPhone geïnstalleerd, alles doet het weer.
ik heb hetzelfde probleem met de Iphone. "serveridentiteit niet gecontroleerd", "niet vertrouwd". Deze foutmelding is sinds vanochtend.
Eheb het account versatel/zonnet verwijderd en daarna opnieuw ingesteld. Tijdens het instellen het certificaat als vertrouwd aangemerkt. Account werkt nu weer.
opnieuw installeren met precies dezelfde instellingen hielp bij mij ook
Badge +4

Waneer Mark dit soort dingen zegt mag je daar prima vanuit gaan (dat zegt genoeg toch?)! 😉

Waneer Mark dit soort dingen zegt mag je daar prima vanuit gaan (dat zegt genoeg toch?)! ;)

Mooi Maurice dat je zoveel vertrouwen hebt in Marksg maar zoals boven je bericht te lezen is werkt het nog steeds niet en krijgen ik nog steeds de melding. Ik zou natuurlijk kunnen doorklikken maar wie garandeert mij dan of het geen illegaal certificaat is?? En zoals ik in een ander topic al aan je heb gevraagd (maar geen antwoord heb gehad) als ik door klik zoals je in dat topic als advies gaf neemt dan Tele2 de gevolgen op zich als het later wel een illegaal certificaat blijkt te zijn?
Badge +4
Er is een tijdelijk certificaat toegewezen zodat de service gewoon werkt, deze kun je vertrouwen en de nieuwe is onderweg (als deze er niet al is). Mark heeft meer verstand van onze mailservers dan ik, zijn woord vertrouw ik blind! Maar goed dat je skeptisch bent, je kunt altijd beter het zekere voor het onzekere nemen!