vraag

Bounce zonnet emails vanuit Mailchimp

Ik verstuur emails via mailchimp naar onze leden. De emails naar leden met een http://zonnet.nl adres worden gebounced. Ik wil graag weten wat ik kan doen om dit te verhelpen.

Bij alle bounces zie ik de melding '550 Message rejected due to user rules.' In het verleden hebben we een soortgelijk probleem gehad met KNP emailadressen. Toen heeft KPN onze emails toegevoegd aan een 'whitelist' van hun spamfilter. Hebben jullie ook zoiets?

De emails bevatten geen bijlages. Wel een button met een link naar een pdf bestand op mailchimp. De email heeft ook altijd een onderwerp en tekst.

22 Reacties

Ik kan bevestigen dat het voor ons ook een probleem is. We krijgen dezelfde bounces met dezelfde foutmelding. Het is geen instelling van de gebruikers, want zelfs onze mail naar mijn eigen Zonnet-adres komt niet aan. Wij sturen mail via SendGrid.

Ook ik hoor graag een oplossing.
Reputatie 3
Badge +1
Zouden jullie beide mij dan het adres sturen waarmee jullie mailen? Ik ben dit al aan het onderzoeken. Er zijn meer programma's waar het issue mee speelt.

Ik heb iets meer info nodig zodat we kunnen zien of het tegen gehouden wordt!

Mailadressen graag via een privé-bericht.
Goedemiddag,

Vanuit Sendgrid ervaren wij hetzelfde probleem. Ik heb een privé bericht naar je toe gestuurd Mario.
Mario van Tele2 schreef:

Zouden jullie beide mij dan het adres sturen waarmee jullie mailen>? Ik ben dit al aan het onderzoeken... Er zijn meer programma's waaar het issue mee speelt..

Ik heb iest meer info nodig zodat we kunnen zien of het tegengehouden wordt!

Mailadressen graag via een prive-bericht

Beste Mario,

Ook ik hoor graag als hiervoor een oplossing is gevonden.

Een mailing die vandaag is verstuurd vanuit mailchimp zijn bij 9 zonnet.nl mailadressen gebounced.

Mvg, Stephan
Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Het is op dit moment uitgezet om te kijken of ze de verscherping van de spaminstellingen kunnen versoepelen... Het lijkt daarmee te maken te hebben!

Ik heb het op dit moment uitgezet naar de desbetreffende afdeling. Zodra er een update is zal ik dat hier vermelden.

Mario van Tele2
Ok, alvast dank!
Reputatie 3
Badge +1
Het zou sinds een update opgelost moeten zijn!

Graag even testen en indien er nog problemen zijn met het versturen ervan graag een prive bericht!
Hartelijk dank. In het afgelopen uur zie ik nog niks fout gaan, maar we versturen niet continu mails. Ik hou het in de gaten.
Mario van Tele2 schreef:

Het zou sinds een update opgelost moeten zijn!

Graag even testen en indien er nog problemen zijn met het versturen ervan graag een prive bericht!

Top, gaan we doen!
Bij mij werkt het weer
Hier zie ik ook geen problemen meer.
Alles gaat nog steeds goed. Bedankt!
Hallo,

Vanuit MailChimp krijgen wij (ENKEL VOOR) Zonnet en Versatel bounces....
SPF records staan goed.

Laatste mailing was vandaag. Issue speelt al enkele weken.

DANK
Bij mij is het probleem ook weer terug. Nu alleen bij mails waarin een link naar een pdf op mailchimp zit.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zal nogmaals een navraag doen! Ze hadden het aangepast.. Omdat het systeem te strict reageerde, maar zal even kijken of er iets veranderd is
ExternalUser schreef:

Hallo,

Vanuit MailChimp krijgen wij (ENKEL VOOR) Zonnet en Versatel bounces....
SPF records staan goed.

Laatste mailing was vandaag. Issue speelt al enkele weken.

DANK

Wij ondervinden dezelfde problemen vanuit Mailchimp. Ook al enkele weken. Naast @zonnet ook op @ versatel adressen. Ik heb Mario een pb gestuurd.
Ik hoop op een goede oplossing.

Herkent iemand ook problemen met @versatel?
gr Hans
Deze week heb ik via mailchimp een nieuwbrief de deur uit gedaan en kreeg bounces terug voor abbonnees @zonnet.nl en @versatel.nl. Alle parameters voor mailchimp staan zoals bijvoorbeeld SPF staan goed ingesteld. Ik heb geen blacklists gevonden waar wij (schoolvoortraining.nl) of de mailchimp server op voorkomen. Er zijn ook geen andere bounces dan de bovengenoemde. Volgende week willen wij een grote nieuwsbrief rondzenden en het zou fijn zijn als dit probleem voor die tijd kan worden opgelost.
Problemen nemen bij mij af gelukkig. Ik heb de @Zonnet en de @versatel contacten in een apart segement gezet om ze beter te volgen. Bouncers worden minder.

Bounce reason was steeds: Diagnostic-Code: smtp;550 we do not accept mail from this address.

Blij met deze ontwikkeling!
Een paar weken ging het goed. Nu is het probleem weer terug. Ook bij mij gaat het alleen om Zonnet en Versatel emailadressen die gebounced worden. Zelfde melding (550) en ook bij ons staat SPF goed ingesteld.
Wij ervaren hetzelfde probleem met mailchimp: softbounces op Zonnet en Versatel addressen
Reputatie 3
Badge +1
Zoals het nu lijkt kan het te maken hebben met de certificaten van zowel ons als Mailchimp.

Bijvoorbeeld: Je werkt voor een supermarkt keten, die welke week een mail stuur ivm aanbiedingen naar klanten die zich hiervoor hebben opgegeven. Doordat de supermarkt keten het juiste certificaat heeft zal de spamfilter niet alarm slaan. Omdat de certificaten overeenkomen. Nu kan het zijn dat als dezelfde supermarkt keten hun e-mail verkeer via een externe partij laten lopen, ze bounces krijgen omdat de externe partij een ander certificaat gebruikt.

Het is dus belangrijk om ook Mailchimp op de hoogte te brengen dat de diensten vanuit hun niet correct werken en je dus bounces krijgt bij specifieke e-mailadressen.
Om verder onderzoek te kunnen doen om bijvoorbeeld de spamfilter aan te passen hebben wij een header vanuit Mailchimp nodig. In deze gegevens staan de certificaten etc. van de servers.

Groetjes,

Mario van Tele2
Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Probleem is opgelost! Indien er nog problemen zijn hoor ik het graag!

Ze hebben een header binnen gekregen en kwamen er achter dat de CDN van mailchimp via een domein gaat dat geblocked was. Als het goed is moet het nu opgelost zijn. Zijn er nieuwe problemen dan hebben we nieuwe headers nodig.

Groetjes,

Mario van Tele2

Reageer