beantwoord

Blacklist hotmail

• 19 maart 2019
  • 8 reacties
  • 415 x bekeken

Beste mensen,

Ik had al wat problemen maar dat viel de laatste tijd wel mee (al was het niet helemaal opgelost), zie link hieronder.
Ik krijg nu echter alle mail naar hotmail adressen terug met de volgende melding.
"Connected to 104.47.50.33 but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.90] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BY2NAM05FT015.eop-nam05.prod.protection.outlook.com]"

Ah, nog even ter aanvulling. Via webmail geen probleem, via de client krijg ik per ommegaande de mail naar hotmail adressen terug.

Blijkbaar staat een van de servers nu op de blacklist van Hotmail. Zouden jullie dit kunnen oppakken.

Met dank

GerritH

https://forum.tele2.nl/e-mail-314/failure-notice-bij-versturen-naar-gmail-adressen-75614
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 16 april 2019, 13:45

Zoals jullie misschien al wel hebben gezien hebben we dit probleem in onderzoek. Ik ga dit topic sluiten en onze bevindingen en updates kun je vinden in dit topic.

Groeten Anton
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Is dit inmiddels al opgelost? Ik begrijp dat je het probleem niet hebt bij onze webmail, maar alleen bij een eigen programma. Heb je dit probleem al bij je client voorgelegd?

Groeten Anton
Beste Anton,

IT? -> client == een programma waarmee je iets doet, in dit geval dus mail versturen, is in mijn geval Thunderbird.

Net even getest en hieronder de header van het antwoordt, binnen een seconde teruggekregen.

Connected to 104.47.49.33 but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.91] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [DM3NAM05FT008.eop-nam05.prod.protection.outlook.com]

Met vriendelijke groeten,

Gerrit
Is dit inmiddels al opgelost? Ik begrijp dat je het probleem niet hebt bij onze webmail, maar alleen bij een eigen programma. Heb je dit probleem al bij je client voorgelegd?

Groeten Anton

Misschien lees ik niet goed, maar volgens mij staat er in de foutmelding: Please contact your Internet service provider.
Dit is toch Tele2 of begrijp ik het niet goed?
Je leest het prima. Dit is toch ook het tele2 forum, nog een keer in het kort:
- ik verstuur mail met Thunderbird, ik krijg mail naar een hotmailadres standaard terug met de melding dat het op de blacklist staat
- als ik via webmail van tele2 (en versatel en zonnet) dan heb ik dat probleem niet
- mail verstuurd vanaf webmail gaat via een andere server (eigen adres met x aantal getallen enzo) dan via de client en daar gaat het dus fout.

Blijkbaar lezen de mensen van Tele2 tech dienst deze forums niet. Ik zal van de week eens bellen.
Reputatie 3
Badge +1
We hebben dit probleem inmiddels voorgelegd bij de technische dienst zij hebben dit al in onderzoek. Wanneer ik een update hierover binnen krijg dan houd ik je op de hoogte.

Groeten Anton
Ik heb al langere tijd hetzelfde probleem als gw_hendriksen.
Bij mails richting accounts van live.nl en hotmail.com krijg ik failure notice met het bericht

"Connected to 104.47.10.33 but sender was rejected.
Remote host said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.58.50.90] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [DB5EUR03FT052.eop-EUR03.prod.protection.outlook.com]"

Hopelijk kan de technische dienst dit probleem oplossen.

Mvg, Wim
Aanvulling: Ik heb een versatel-account.

Groet, Wim
Reputatie 3
Badge +1
Zoals jullie misschien al wel hebben gezien hebben we dit probleem in onderzoek. Ik ga dit topic sluiten en onze bevindingen en updates kun je vinden in dit topic.

Groeten Anton