beantwoord

"550 Sorry, we do not accept connections from you." bij verzenden naar zonnet en tele2 adressen

• 22 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 503 x bekeken

Hallo,

Sinds een dag kan ik vanaf onze website (gekophaken.nl) geen email maar naar Zonnet of Tele2 adressen meer sturen. Ik krijg dan van Google de melding terug:

** Bericht niet bezorgd **Er is een probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan *****@tele2.nl. Bekijk hieronder de technische gegevens.De reactie van de externe server was:550 Sorry, we do not accept connections from you.

Kan iemand me vertellen waarom dit nu zo is? En wat ik kan doen om dit te verhelpen? De originele berichten zijn beschikbaar als dat nodig is.

We versturen al maanden mails naar jullie domeinen en hebben nooit problemen gehad. Hoor het graag!

Gr. Timo

icon

Beste antwoord door Malamute 22 oktober 2019, 16:26

Hallo Timo,

Die foutmelding is te algemeen, er staat niet bij waarom er geen connecties geaccepteerd worden. Dat kan door diverse oorzaken komen.

Stuur je die mail echt vanaf jullie website en daarmee ook via de mailserver van jullie webhoster of via Google?

Indien via Google dan zou dit probleem door het SPF record veroorzaakt kunnen worden.

Mail die naar jullie domein gestuurd wordt komt volgens de dns records bij Google binnen en het SPF record zegt dat er alleen mail verstuurd mag worden vanaf jullie webhoster, dat is dan wel als SOFTFAIL ingesteld maar het is beter om alle servers waarvandaan je mail verstuurd voor jullie domein erin te (laten) zetten omdat sommige servers toch de mail weigeren ondanks dat het een softfail is.

Dus als je ook mail verstuurd via Google zou ik iemand het SPF record aan laten passen voor jullie domein zodat daarin ook staat dat het vanaf Google verzonden mag worden.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

“gekophaken” lijkt erg sterk op “gekophacken"..  Zo'n website zou je inderdaad wel willen blokkeren..

“gekophaken” lijkt erg sterk op “gekophacken"..  Zo'n website zou je inderdaad wel willen blokkeren..

De rest van de wereld doet dat niet dus dat lijkt wel mee te vallen :)

Reputatie 4
Badge +2

Hallo Timo,

Die foutmelding is te algemeen, er staat niet bij waarom er geen connecties geaccepteerd worden. Dat kan door diverse oorzaken komen.

Stuur je die mail echt vanaf jullie website en daarmee ook via de mailserver van jullie webhoster of via Google?

Indien via Google dan zou dit probleem door het SPF record veroorzaakt kunnen worden.

Mail die naar jullie domein gestuurd wordt komt volgens de dns records bij Google binnen en het SPF record zegt dat er alleen mail verstuurd mag worden vanaf jullie webhoster, dat is dan wel als SOFTFAIL ingesteld maar het is beter om alle servers waarvandaan je mail verstuurd voor jullie domein erin te (laten) zetten omdat sommige servers toch de mail weigeren ondanks dat het een softfail is.

Dus als je ook mail verstuurd via Google zou ik iemand het SPF record aan laten passen voor jullie domein zodat daarin ook staat dat het vanaf Google verzonden mag worden.

Hallo Timo,

Hi Malamute, bedankt voor het uitgebreide antwoord, hier kan ik mee verder. De mail gaat inderdaad via Google met de WP Mail SMTP plugin in WordPress. Ik ga kijken of ik het SPF record kan aanpassen!

Gr. Timo

Voor andere vraagstellers met vergelijkbaar probleem, de SPF record in de DNS ziet er nu zo uit:

SPF-Record: v=spf1 include:_spf.google.com include:_spf.transip.email ~all
Reputatie 4
Badge +2

Hoi Timo,

Goed dat je het hebt kunnen aanpassen, SPF record ziet er goed uit, alleen de S achter ~all hoort er niet, kopie-paste fout waarschijnlijk? In de dns zelf staat het wel goed.

Ja, je hebt gelijk. Kan mijn reactie alleen niet editen.

Reputatie 5
Badge +3

Ja, je hebt gelijk. Kan mijn reactie alleen niet editen.

Heb het even voor je aangepast :)