Sticky

Inflatiecorrectie op je Tele2 Thuis abonnement 2023

  • 29 November 2022
  • 7 reacties
  • 994 x bekeken
Inflatiecorrectie op je Tele2 Thuis abonnement 2023

Je bent hier terecht gekomen omdat jouw factuur van januari 2023 iets hoger is. Dit komt door de inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit heeft voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je beantwoord.

 

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Door deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij op 1 januari 2023 een inflatiecorrectie van 8,6% toe op de Tele2 Thuis abonnementen. De wijziging zie je in januari 2023 op je factuur.

 


 

Inflatiecorrectie: Waarom?

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022. 

De inflatiecorrectie geldt voor alle Tele2 Thuis abonnementen, met uitzondering van abonnementen die zijn afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2022. De prijzen van aanvullende diensten als Slimme wifi en aanvullende tv-pakketten als het Pluspakket en Ziggo Sport Totaal wijzigen niet. Dat geldt ook voor de tarieven voor bellen en het huren van video’s.


Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar is vastgesteld op 8.6%. Wij volgen de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog. 


Hoe wordt het inflatiepercentage bepaald?

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.


Valt inflatiecorrectie onder de contractvoorwaarden?

Dat Tele2 een inflatiecorrectie toepast op abonnementstarieven wordt vermeld in onze Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis. We informeren klanten via een bericht op de factuur in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website.


Wanneer gaat de correctie in?

Wij corrigeren het abonnementstarief op 1 januari 2023. Contracten die na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas in een volgende inflatiecorrectieronde gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.


Waarom geldt de inflatiecorrectie niet voor abonnementen afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2022?

De looptijd van een contract dat sinds 1 oktober is afgesloten, is daarvoor nog te kort. Omdat wij in januari de inflatiecorrectie doorvoeren, moeten wij in oktober onze systemen aanpassen. Nieuwe contracten die na 1 oktober zijn afgesloten, zullen pas in een volgende inflatiecorrectie ronde worden gecorrigeerd met het dan geldende inflatiepercentage.


Geldt de inflatiecorrectie voor alle abonnementen en diensten?

De inflatiecorrectie geldt voor alle Tele2 Thuis abonnementen en voor alle diensten: Internet, TV en Bellen. Uitgezonderd zijn:

  • Abonnementen die zijn afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2022
  • Aanvullende diensten als Slimme wifi
  • Aanvullende tv-pakketten als het Pluspakket en Ziggo Sport Totaal
  • Tarieven voor bellen en het huren van video’s
  • Eenmalige kosten

Op lopende kortingen wordt inflatiecorrectie toegepast, zodat deze hoger worden. Het voordeel blijft dan procentueel gelijk


Mag ik mijn contract opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement naar aanleiding van deze inflatiecorrectie –voor het einde van de contracttermijn– op te zeggen. Omdat de inflatiecorrectie onderdeel is van je contract en vermeld staat in de Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis, ben je hieraan gebonden.


Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement.

 


7 reacties

Reputatie 3

Ik had onlangs ook de prijsverhoging 8,6% voor internet only via ADSL.

T-mobile wil al heel lang graag dat ik overstap naar Glasvezel.

Omdat dat aanbod (nog) niet in prijs verhoogd was wordt dat relatief dus 8,6% gunstiger, zodat ik er maar gebruik van heb gemaakt.

Binnenkort ben ik geen Tele2 klant meer.

 

Het ga jullie goed,

Spog

Reputatie 7
Badge +12

Hi Spog, fijn om te lezen dat je gaat genieten van Glasvezel van T-Mobile! Wie weet tot ooit op de T-Mobile Community.

Groetjes,

Marciano

Reputatie 3

Vandaag ben ik overgegaan op T-mobile Thuis glasvezel.

“Vanaf 26-01-2023 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis”

 

1)Ik krijg nu echter van T-mobile een mailtje met een voorbeeld opzegbrief voor mijn oude provider.

Maar ik had begrepen dat dat vanzelf gaat. (Ik verwacht dat ik ook nog een beetje geld, te weten 6 dagen abo, van Tele2 terug krijg)

Toen ik me aangemeld had bij T-mobile (gebruikmakend van de Tele2 connectie) bleek ook dat ik niet meer zelf KON opzeggen: de opzeglink op mijn klantenpagina werkte niet (meer).

Moet ik nou toch nog een brief sturen???

 

2)Ik wil graag met spoed een retourdoos, want anders ben ik €99 kwijt zoals vermeld in de mail die Tele2 vandaag stuurde:

Beste meneer *******,

 

Je gaat overstappen van Tele2 naar T-Mobile. Dat is goed nieuws, want op deze wijze kan je blijven profiteren van ons razendsnelle netwerk tegen schandalig lage prijzen. Vandaag hebben we je Tele2 diensten gedeactiveerd en kan je gebruik maken van T-Mobile Thuis.

Modem en decoder

Je kunt je modem en/of Interactieve Decoder vanaf nu loskoppelen. Als het goed is heb je al een retourdoos van ons ontvangen. Daarin moet je de apparatuur binnen 14 kalenderdagen terugsturen. Als je dat niet doet, moeten wij helaas € 99,- in rekening brengen.

De financiële afhandeling van Tele2

Omdat je je abonnementskosten een maand vooruit betaalt, kan het zijn dat op de factuur van deze maand kosten staan van een periode waarin je geen klant van Tele2 meer was. Als dit bij jou het geval is, ontvang je volgende maand nog een factuur waarin we dit verrekenen. Vanaf nu ontvang je een T-Mobile factuur.

Meer weten

Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020-754 4444.

T-Mobile

Vanaf nu krijg je alle communicatie over je nieuwe internet diensten vanuit T-Mobile. Wist je dat je veel voordeel krijgt bij T-Mobile wanneer je Internet voor thuis combineert met mobiel? Kijk op www.t-mobile.nl voor de mogelijkheden.

We houden contact,

 

Tele2

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Spog, wat goed, ik hoop dat je veel plezier hebt van je Glasvezel-verbinding! Ik had het zelf graag voor je gecontroleerd, maar ik kan niet in de Thuis-systemen. Ik moet je daarom vragen even te bellen met mijn collega’s van de klantenservice (of via de Chat). Zij kunnen direct met je meekijken naar het bedrag dat je terug zou moeten krijgen én zij kunnen je ook de retourdoos opsturen.

Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 3

 

Laat je het me weten of het is gelukt?

Het is mij in nog niet gelukt om van jou een antwoord te krijgen op vraag 1):

1)Ik krijg nu echter van T-mobile een mailtje met een voorbeeld opzegbrief voor mijn oude provider.

Maar ik had begrepen dat dat vanzelf gaat. (Ik verwacht dat ik ook nog een beetje geld, te weten 6 dagen abo, van Tele2 terug krijg)

Toen ik me aangemeld had bij T-mobile (gebruikmakend van de Tele2 connectie) bleek ook dat ik niet meer zelf KON opzeggen: de opzeglink op mijn klantenpagina werkte niet (meer).

Moet ik nou toch nog een brief sturen???

 

[De overstapprocedure is tussen Tele2 en T-mobile misschien wel goed geregeld, maar tegenover de klant bestaan tegenstrijdigheden]

 

P.S.:

Voor de retourdoos verwijst de chat mij uiteindelijk weer naar hier, de community.

Regel dat svp.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Spog, excuses ik had de brief niet genoemd in mijn vorige bericht zie ik nu. Ik kan niet inzien of de opzegging al is gedaan of dat hier misschien iets langs elkaar is gegaan. Ik gok dat je oude abonnement wel is opgezegd hoor, maar vraag het even na bij de klantenservice. Zij kunnen dit direct zien. Niet fijn dat de Chat je naar de Community stuurt voor een retourdoos. Bedankt voor het laten weten, ik zal ervoor zorgen dat het ook bij hun bekend wordt dat wij deze mogelijkheid niet hebben, omdat we geen toegang hebben tot de Thuis-systemen.

Reputatie 3

Voor ieder die zich ook afvraagt hoe het nou zit met retourdoos, opzeggen, overstappen naar T-mobile glas.

 

Het overstappen (beëindigen Tele2) blijkt inderdaad automatisch geregeld tussen Tele2 en T-mobile.

Ik had besloten wat geduld te oefenen en nog niet te gaan bellen. Kon ook moeilijk omdat ik door mijn belminuten heen was.

Vandaag 31-01-2023 kreeg ik brief met 2 retourstickers. De retourdoos/-dozen moet ik zelf regelen, maar ik heb de oorspronkelijke doos nog,

Hiermee heb ik tevens de bevestiging dat de afwikkeling van de overstap loopt. Ik schrijf dus geen opzegbrief naar Tele2 zoals T-mobile suggereerde.

Reageer