beantwoord

Kan niet verlengen door onterecht toestelkrediet

  • 4 August 2022
  • 49 reacties
  • 1060 x bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Amanda Nieuwstraten, ik heb zojuist reactie gekregen van mijn collega. De documenten kun je mailen naar Incasso@service.tele2.nl . Dat andere e-mailadres is een noreply-mail. Ik hoop dat je snel lukt de documenten te mailen en dat je spoedig antwoord krijgt van mijn collega’s! Houd je me op de hoogte?

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Amanda Nieuwstraten

Welkom op de Tele2 Community! Zoals @eric aangeeft is het inderdaad niet meer mogelijk om te mailen met een klacht. Maar op de Community denken we natuurlijk graag met je mee! Is het inmiddels al opgelost? Of heb je toch nog een vraag? Let me know, dan kan ik je helpen! 

Hallo Marciano,

 

Dank voor het adres. Ik heb net gelijk de mail naar ze verstuurd met de begeleidende documenten.

Nog geen foutmelding ontvangen dus hopelijk lukt het nu wel.

 

Mvg

Amanda

Reputatie 7
Badge +12

Hi Amanda,

Ik durf niet te zeggen wanneer je een antwoord kunt verwachten. Ik zie wel dat mijn collega jouw brief inderdaad al even geleden heeft doorgestuurd naar de juiste afdeling, dus ik heb direct even nagevraagd of zij bevestiging heeft gekregen dat jouw brief wordt opgepakt.

Ik wacht nog op haar reactie, zodra ik meer weet, laat ik het je weten. Mocht je eind deze week nog geen reactie hebben, stuur me dan absoluut een reminder, dan pak ik de case er direct bij om te kijken of er een update is! Ik hoop dat je nog heel even geduld kan hebben.

Mocht je tussendoor vragen hebben, stel ze dan gerust. Je weet ons te vinden.

Groetjes,

Marciano

Reputatie 7
Badge +12

Hi Amanda, geen dank! Ik heb direct even gekeken of er toevallig al een case is aangemaakt n.a.v. de mail, maar voor nu nog niet. Ik zal het in de gaten houden en ik hoop dat je snel reactie krijgt. Houd mij ook a.u.b. op de hoogte, goed? 😊

Groetjes,

Marciano

Hallo Marciano,

Ik heb je inmiddels 2 prive berichtjes gestuurd maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Telefonisch kom ik er bij jullie niet meer doorgeen. Verbinding wordt van jullie kant verbroken.

Ook via contact@service.tele2.nl nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Zijn inmiddels 3 maanden verder. Ik snap dat jullie, net als de rest van Nederland, onderbezet zitten maar dit duurt toch echt wel heel erg lang.

Groetjes, Amanda

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Amanda Nieuwstraten

Ik kan mij goed voorstellen dat het nu wel heel erg lang voor jou duurt. Op dit moment is Marciano op vakantie, ik heb ook geen inzichten in zijn priveberichten, daarom is dat nog niet opgepakt. Hopelijk hoor je snel iets terug van mijn collega’s via de mail! 

Hallo Jorick,

 

is er verder niemand die dit tijdens zijn afwezigheid kan oppakken. Het enige wat ik aan hem

heb verstuurd zijn , zoals gevraagd, de mobiele nummers van mijn dochters. Verder niet.

Kan ik de nummers naar iemand doorzetten zodat ze verder kunnen uitzoeken waar het bij jullie

mis gaat ?

 

Groetjes, Amanda

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Amanda Nieuwstraten,

Ik zie dat dit op dit moment geen ideale situatie is, alleen zie ik terug dat @Marciano van Tele2 hier inmiddels druk mee bezig geweest. Ik moet je dan echt vragen om je geduld, wanneer hij terug is zal hij je direct een bericht sturen met alle informatie die hij heeft verkregen uit het mailcontact!

Groetjes,
Manouk 

Hallo Johrick,

Bedankt voor je reactie.

De klacht is nog niet opgelost. Ik word er een beetje moedeloos van.

Helaas krijg ik bij iedere verlenging die ik online probeer nog steeds de foutmelding dat mijn verlenging niet geaccepteerd word. Mijn laatste redding...ik heb een afwijzings formulier particuliere aanvraag gedownload en met een klachtenbrief opgestuurd naar de afdeling klantenacceptatie. Als dit niet lukt of ik krijg geen antwoord dan zal ik mijn abonnement en die van mijn dochter helaas moeten stop zetten.

 

Hallo Marciano,

 

Krijg net van de juridische afdeling de volgende mail : 

 

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende.

 

Indien er een afwijzing is dan dient er een afwijzingsformulier ingevuld te worden.

.

Hierbij de link voor naar het afwijzingsformulier.

https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement

                                                                                                                

Indien u nog vragen heeft dan kunt u een contact opnemen met de klantenservice van Tele2.

Met vriendelijke groeten,                                       

S.Aarab

Medewerker Incasso Administratiegroep

 

Dus...we beginnen weer van voor af aan. Nogmaals aangegeven dat dat afwijzingsformulier al maanden in jullie bezit is. Hun verzoek om verder contact op te nemen met de klantenservice is natuurlijk waardeloos want daar komen we al maanden niet verder mee.

Formulier, kredietchecks Preventel en experian ..alles nu in jullie bezit en dan weer deze standaard mail. Ik wordt hier echt moedeloos van. 

 

Groetjes,

Amanda

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Amanda Nieuwstraten

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt! Ik weet zeker dat mijn collega's contact met je gaan opnemen na het opsturen van de brief. Hopelijk kom je er zo uit samen met mijn collega's, ik ga voor je duimen! Ik weet zeker dat het goed gaat komen en je nog een tijdje bij Tele2 blijft, samen met je dochter!

Reputatie 7
Badge +12

Hi Amanda, ik snap je volkomen en ik zie het mailtje inderdaad… wat apart dat er opnieuw om het formulier wordt gevraagd terwijl je die al hebt ingevuld. Goed dat je ook direct op het mailtje hebt gereageerd. Ik kan dit mail contact gelukkig ook inzien nu, dus ik houd het in de gaten. Laat je het me weten als je een reactie hebt ontvangen? Ik ben erg benieuwd of ze de case zonder nieuw afwijzingsformulier kunnen oppakken. Zo niet, dan bel ik (vrijdag) zelf even met mijn collega’s om dit zo snel mogelijk te regelen. Wellicht vragen ze alsnog om het afwijzingsformulier, maar dan zit je nu in ieder geval bij de juiste collega’s. 

Goedenavond,

Ondanks veelvuldige communicatie is ons probleem nog steeds niet opgelost.

We moesten e-mail sturen naar het volgende email adres (info@service.tele2.nl) met het bewijs van Preventel en Experian dat wij daar niet geregistreerd staan. Echter krijgen we nu een bericht terug dat dit e-mail adres niet meer werkt. Kortom er is dus geen mogelijkheid om te corresponderen met de klantenservice van Tele2 en het verder te laten uitzoeken met bijgevoegde bewijzen.

Graag zou ik zien dat jullie mij een email adres geven waarbij onze klacht serieus word genomen of dat jullie de klacht via Community oplossen. Het heeft inmiddels lang genoeg geduurd en Tele2 blijft zich maar verschuilen.

 

Hieronder heb ik e.e.a. nog samengevat:

 

Sinds bijna 6 maanden proberen ik een oplossing te vinden voor het probleem van mijn sim-only abonnement van telefoonnummer [persoonlijke informatie verwijderd door Moderator] 

In onderstaande bullet punten kunt u lezen wat het probleem is en waarom Tele2 tot grote teleurstelling maar niet een oplossing bied terwijl dit mijn inziens vrij eenvoudig op te lossen moet zijn.

 

Samenvattend:

  • Mijn sim-only abonnement is al enige maanden geleden verlopen.
  • Graag zou ik:
  1. Mijn sim-only abonnement verlengen en daarbij mijn data verbruik verhogen van 2GB naar 15GB.
  2. Overstappen naar een andere provider aangezien ons geduld met Tele2 wel op is.
  • Helaas zijn beide opties niet mogelijk.
  • Zowel online via jullie website als via uw medewerkers van de klantenservice lukt het niet om het abonnement te verlengen en het data verbruik te verhogen omdat bij de laatste stap in het proces een ‘fout melding’ word gegeven in jullie systeem.
  • Volgens jullie systeem zou er nog krediet uitstaan waardoor ik zowel mijn sim-only abonnement niet kan wijzigen (en datalimiet verhogen) en eventueel ook niet kan overstappen naar een andere provider omdat ik daar ook geweigerd word ivm mogelijk openstaand krediet bij Tele2.
  • Het openstaand krediet zou niet mogelijk moeten zijn omdat het hier een sim-only abonnement betreft en de factuur iedere maand automatisch word afgeschreven.
  • Voor de zekerheid hebben we de krediet check bij zowel 1.Preventel en ook 2. Experian gedaan en daaruit blijkt dat wij niet geregistreerd staan!! 

De conclusie hieruit is dat er een (technische) fout zit in het backoffice systeem van Tele2 waardoor er onterecht een foutmelding achter mijn naam blijft staan in jullie systeem. Hierdoor is het voor mij dus ook onmogelijk (ivm de blokkade) om op zoek te gaan naar een andere provider die wel service verleend.

Graag zou ik zien dat Tele2 dit probleem serieus neemt en z.s.m. oplost, en het niet probeert af te schuiven op de klant terwijl het duidelijk een probleem is bij Tele2.

Waarom wil je persé een 15GB data-abonnement? Dat staat niet bij de mogelijkheden, alleen 10 of 20 GB.

Reputatie 7
Badge +12

Dat is een goede @WhTurner . Haar huidige abonnement kan ze binnen de mijn.tele2.nl omhoog zetten naar 15GB, maar bij verlenging moet je kiezen uit de bundels en prijzen die voor nieuwe abonnementen wordt aangeboden. Daar bestaat 15 Gb inderdaad niet meer.

 

Hallo Marciano,

Inmiddels weer een week verder en nog steeds niets gehoord van de incassoafdeling. Afgelopen donderdag weer een reminder gestuurd maar helaas. Ik heb alle bewijsstukken er ook weer bij gedaan. Dit heb ik op 09jan ook gedaan maar op deze uitgebreide mail van mijn kant nooit echt een reaktie mogen ontvangen behalve de standaard mail met de vraag een afwijzigingsmail in te sturen. Geen woord over de inhoud van mijn mail, excuses niets.

Zou jij er van jou kant weer eens achteraan kunnen bellen ? Heb inmiddels contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzerking.

 

Groetjes, Amanda

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Amanda Nieuwstraten

Jeetje, dit loopt inderdaad al wel erg lang! Ik heb even met je meegekeken en zie inderdaad dat je een aantal mailtjes naar ons hebt verstuurd. Zoals @WhTurner aangeeft is het op dit moment inderdaad niet meer mogelijk om een abonnement aan te schaffen van 15GB. 

Wat ik je aanraad en wat ik teurg lees in mijn systeem is dat jij ons afwijsformulier invult, mijn collega’s zullen dan een onderzoek starten en onderzoeken waarom jij niet kunt verlengen. Hopelijk kun je zo verder en heb je dan eindelijk een antwoord waarom je niet bij ons kunt verlengen. Mocht ik er nog iets zijn, je weet mij te vinden!

Hallo Marciano,

Nog steeds geen bericht ontvangen. Ruim 2 maanden verder na mijn 1e contact om mijn abonnement om te zetten. Ik snap dat jullie onderbezet zijn en het wat langer kan duren maar dit is toch niet meer te verklaren.

Ik wacht deze week nog even een reactie af en ga dan overstappen. Ik zie helaas geen andere oplossing. Hoe jammer ik het ook vind.

 

Mvg Amanda Nieuwstraten

Reputatie 7
Badge +12

Hi Amanda, excuses voor de vertraagde reactie. Ik ben er nog een keer voor je achteraan gegaan, maar ik hoorde dat mijn collega van Incasso diezelfde dag nog een mailtje had gestuurd, en dat hij nogmaals een Preventel check heeft gedaan en dat hier geen negatieve registratie uitkomt bij Tele2. Ik las dat er meerdere aspecten in het spel kunnen zijn, en dat hij daarom heeft geadviseerd nogmaals met BKR contact op te nemen om een actuele opgave te doen. Ik vind het simpel gezegd niet leuk dat we er vanuit onze kant niets aan kunnen doen, want ik hoopte echt dat het eindelijk opgelost zou worden. Aangezien Incasso het meerdere keren heeft gecontroleerd, kan ik niets meer voor je doen. Hoe graag ik het ook zou willen.

Ik hoop oprecht dat BKR er dieper in kan duiken en datgene wat er dwars zit kan opgraven.

Groetjes,

Marciano

Hallo Marciano,

Ik heb helemaal niets ontvangen behalve een standaard mail op 16jan met verzoek voor weer een afwijzingsformulier. Zouden jullie deze mail met alle uitleg zoals boven beschreven nogmaals kunnen sturen  ? Verder heb ik al eerder aangegeven dat er bij het BKR niets uit staat en dat ik na meerdere malen met jullie gebeld te hebben van  Marcel Hogenberg van tele2 klantenservice te horen heb gekregen dat het BKR er helemaal niets mee te maken heeft omdat het om een SIM only gaat. Hij gaf toen al aan dat het standaard antwoord bij Tele2 altijd is om het BKR te checken maar dat dat in dit geval nergens op slaat en ik dus echt een andere weg moet bewandelen nml die van Experian en Preventel.  Ik snap gewoon niet dat niemand ook maar iets kan doen daar bij tele2.  ik moest zelf alles bewijzen en nu blijkt dat jullie dus wel gewoon zelf een check bij preventel kunnen doen. Waarom geven jullie steeds aan dit niet zelf te kunnen terwijl dit dus niet zo is. Waarom blijf ik van het kastje naar de muur gestuurd worden, waarom krijg ik alleen iets te horen via deze community, waarom helemaal niets van de incasso afdeling waar ik naar toe verwezen ben. Waarom nemen jullie geen contact op met Marcel Hogenberg die alles toen heeft uitgezocht. Dit klopt van geen kanten.  Jullie verzinnen steeds wat en dit duurt nu al ruim 8 maanden. 

 

Je schrijft dat incasso het meerdere keren heeft gecontroleerd.  Waarom hoor ik niets van deze afdeling. Zoveel mails met bewijs en uitgebreide uitleg gestuurd en geen excuus, uitleg of reactie ontvangen. Zo een simpel SIM only abonnementje van eur 14 p.m. wat als jaren automatisch wordt afgeschreven. Hoe is het toch mogelijk.

 

Ik hoor graag weer van je, of, beter nog van de juridische afdeling zelf.

 

Mvg 

Amanda

 

 

 

Hallo Marciano,

 

Net even gebeld met het BKR. Zij geven aan dat Tele2 zelf met het BKR kan checken hoe of wat.

Verder geven ze precies hetzelfde aan als Marcel Hogenboom van de tele2. Voor een SIM only abonnement is geen BKR check nodig.  Alleen als er sprake zou zijn van een uitstaand krediet heeft dit zin. In dit geval zou dat dus zijn als ik een toestel met abonnement via tele2 zou hebben en dat heb ik dus niet.

 

Gr. Amanda

Hallo Johrick,

Dat afwijsformulier is maanden geleden al naar jullie gestuurd. Per post notabene.

Kunnen jullie als Tele2 nu echt niet zelf eens gaan kijken waar het probleem zit. jullie leggen

alles bij mij neer maar ben nu tientallen appjes en gesprekken verder. Afwijsformulier etc etc is allang in jullie handen. Heb hier op verzoek van jullie bij zowel preventel als  experian een kredietonderzoek gedaan.  Hier komt niets uit. Ik heb nergens een krediet open staan. Deze brieven moest ik naar jullie juridische afdeling sturen maar op zowel het info maladres van jullie als het contact mailadres krijg ik een foutmelding.

Hier ook al zeker 4 x over gebeld maar nog steeds niets. Kortom, ik denk dat ik nu genoeg gedaan heb en dat jullie nu echt aan zet zijn. Steeds dezelfde adviezen geven en de zaak weer afschuiven op mij is gewoon echt niet ok. En vwb dat 15gb abonnement...tja, het loopt al een ½ jaar dus die zullen jullie idd niet meer aanbieden. Het kan mij ook niet schelen welk abonnement. Daar gaat het ook niet om. Eerst het probleem oplossen waarom ik uberhaupt niet eens kan verlengen.

 

Groetjes, Amanda

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Amanda Nieuwstraten,

Ik zie dat je brief inderdaad bij ons binnen is gekomen, zoals @Marciano van Tele2 heeft aangegeven. Op dit moment is het doorgestuurd naar de afdeling die hierover gaat. Zij zullen je hier een terugkoppeling over geven. Ik moet dus echt vragen om je geduld, het is in behandeling en je zal hier namelijk nog een terugkoppeling over krijgen!

Groetjes,
Manouk 

Reageer