beantwoord

Hogere bundel later in de maand - mb's evenredig verminderd?

  • 27 August 2022
  • 11 reacties
  • 86 x bekeken

Als ik mijn bundel verhoog, zeg in de laatste week van de maand, ontvang ik over de lopende maand dan de totale bundel qua aantal mb's of evenredig verminderd naar het restant van de maand? In het voorbeeld zou dat dus circa 25% van het totaal zijn.

icon

Beste antwoord door HRJJ 18 September 2022, 12:03

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @titusvh

Super dat je zo scherp bent, ik heb het antwoord meteen verandert! Mocht er nog iets zijn, kun je altijd een nieuw topic hier op de Community openen. Geniet alvast van je avond!

Reputatie 2

Overigens klopt het gemarkeerde antwoord dan dus niet, verwarrend voor de snelle lezer...

Reputatie 2

Op de 23 ste kwam de teller op 20 gb te staan. De downgrade ging meteen in. Gezien mijn eerdere ervaring met een downgrade verwacht ik geen extra kosten. Factuur pas volgende maand beschikbaar.

De praktijkervaringen zijn vaak het beste :-)

Thanks!

Reputatie 1

Op de 23 ste kwam de teller op 20 gb te staan. De downgrade ging meteen in. Gezien mijn eerdere ervaring met een downgrade verwacht ik geen extra kosten. Factuur pas volgende maand beschikbaar.

Reputatie 2

Ik heb op 23/8 mijn bundel verhoogd van 10 naar 20 gb. Op 1/9 weer verlaagd naar 10 gb. De factuur over augustus is pro rato berekend !

AI, dat is dan wel kwalijk dat mijn foute info van een "moderator van Tele2” afkwam.

Hele nuttige info, dankjewel!

Dit roept nu wel weer twee nieuwe vragen op:

  1. Kreeg je in die laatste week ook de extra 10GB pro rata of volledig?
  2. Werd downgrade ook onmiddellijk uitgevoerd? Dus in september heb je geen extra kosten gehad?

(Op zich snap ik de redenering wel dat je de verhoging minimaal een maand moet houden anders zou je op slinkse wijze goedkoop je bundel kunnen verhogen door telkens halverwege te upgraden en toch maar de helft te betalen).

Reputatie 1

Ik heb op 23/8 mijn bundel verhoogd van 10 naar 20 gb. Op 1/9 weer verlaagd naar 10 gb. De factuur over augustus is pro rato berekend !

Reputatie 2

Als je in de laatste week verhoogd zijn die extra gb's alleen in de laatste week te gebruiken. Een verhoging gaat gelijk in, een verlaging de maand erna.

dit zeg jij vaker maar lees deze even: verlaging gaat ook direct in, maar kan pas als vorige wijziging en maand oud is.

Helder!

Reputatie 7
Badge +12

Als je de 25e verhoogt naar 20GB, dan krijg je tot het eind van de maand die 20GB, maar je betaald ook de volledige bundel voor die maand. Dus niet pro rato 5/30e.

 

Als je in de laatste week verhoogd zijn die extra gb's alleen in de laatste week te gebruiken. Een verhoging gaat gelijk in, een verlaging de maand erna.

Dank, maar toch geen antwoord op mijn vraag. Krijg ik alle mb's of alleen verrekend naar het restant van de maand. Dus: ik verhoog de 25e van de maand naar 20Gb. Krijg ik dan 20 Gb of 25/31 van die 20 Gb?

Reputatie 7
Badge +12

Als je in de laatste week verhoogd zijn die extra gb's alleen in de laatste week te gebruiken. Een verhoging gaat gelijk in, een verlaging de maand erna.

Reageer