Topic Tuesday

Star Wars: May the fourth be with you

  • 4 May 2021
  • 3 reacties
  • 36 x bekeken
Star Wars: May the fourth be with you
Reputatie 6
Badge +2

Het is vandaag internationale Star Wars dag! We love Star Wars. Wat ik zo geweldig vind aan de Star Wars zijn de futuristische vibes en de uitgebreide verhaallijn. Het is zo knap gemaakt. Thank you George Lucas! 

Toen ik nog jong was (1999) kwam ik in aanraking met Star Wars door ‘The Phantom Menace’. Die werd toen gelanceerd en dat was toen echt een hype met superveel merchandise. Iedereen die ik kende had wel wat van bijvoorbeeld Jar-Jar Binks. Star Wars heeft zoveel invloed gehad op mijn jeugd, insane! Mijn voorkeur ligt nu bij de eerste trilogie omdat de special effects op een toffe old school manier zijn gemaakt. Ik hou daar echt van. Wat is jouw favoriete Star Wars Film? 

Mijn favoriete film Star Wars film is: The Empire strikes back. Volgens velen een van de beste Star Wars films, I agree! Deze epic scene van Darth Vader en Luke Skywalker die natuurlijk iedereen kent:

Of deze prachtige strijdscene: The Battle of Hoth! 


Gelijk zin om vanavond een Star Wars film te kijken. Die zijn onder andere te streamen bij Disney+. Hoe kijk jij het liefst Star Wars? #Bepaalhethelemaal zelf! Ook ben ik heel erg benieuwd naar jullie Star Wars verhalen! Ben jij een Jedi of een Sith lord? May the force be with you! :sunglasses:


3 reacties

Reputatie 7

Grappig dat de tweede trilogie voor jou de eerste kennismaking was, bij mij was dat de originele, eerste trilogie (in volgorde van verschijnen bedoel ik dan). De old school special effects van de originele trilogie waren destijds baanbrekend. Een camera om een miniatuur ruimteschip laten bewegen gaf het gevoel dat het ruimteschip vloog, zeer goed bedacht voor die tijd.

Mandalorian al gezien? Er is een tweede seizoen op komst!

Reputatie 6
Badge +2

Ja geweldig de eerste trilogie! Mandalorian nog niet gezien. Eerst wil ik alle Star Wars films in de juiste volgorde kijken. Een mega marathon! :smile:

Wat is jouw favoriet?

Reputatie 7
Badge +12

Gaaf topic Cas!

Ik ben ook opgegroeid met Episode 1, 2 en 3: The Phantom Menace, Attack of the Clones en Revenge of the Sith. Geen idee welke van deze 3 mijn favoriet is eigenlijk… Ik denk Attack of the Clones. Door de scenes in de arena.

Maar nu heb ik ook gelijk zin in een marathon. :sunglasses:  En ik heb ik ook gelijk motivatie om een Star Wars inspired Photoshop edit te maken! :raised_hands_tone2:

Reageer