Statement fusie T-mobile

  • 24 August 2018
  • 36 reacties
  • 18708 x bekeken

Reputatie 6
Samen met T-Mobile hebben wij vandaag in de media vijf beloftes gedaan die een uitkomst van onze voorgenomen fusie zullen zijn. We hebben deze vijf beloftes samen met T-Mobile Nederland ontwikkeld om onze klanten, lokale en Europese regelgevers een idee te geven van de mogelijkheden van het samengevoegde bedrijf. We willen laten zien dat we een nog veel sterkere challenger zullen worden in de markt. Met als gevolg, betere en voordeligere diensten voor onze en nieuwe klanten. Totdat we goedkeuring van de regelgevers hebben, zullen we uiteraard als Tele2 blijven concurreren tegen T-mobile en de andere operators.

Together with T-Mobile we have made five promises in the media today that will, in any case, be a result of our intended merger. We have developed these five promises together with T-Mobile Netherlands to give our customers, local and European regulators an idea of the possibilities of the intended merged company. We want to show that we will become a much stronger challenger in the market. Which results in better and more cost-effective services for our existing and new customers. Until we have approval from the regulators, we will of course continue as Tele2 and compete against T-Mobile and the other operators.

36 reacties

Reputatie 7
De beloftes....

https://www.telecompaper.com/nieuws/t-mobile-belooft-eerder-5g-100-mbps-in-buitengebied-na-fusie-met-tele2--1257868
Ja, ik snap dat als bedrijfszijnde dat wil.
Maar hoe minder spelers op de markt, hoe groter de kans dat de prijzen stijgen. De consument kan de hierdoor de dupe zijn

Doordat Tele2 op de markt is gekomen, is het velen malen goedkoper geworden met het bellen en internet tov andere providers.

En de unlimited abbos zijn 3 jaar geldig. Daarna weg.

Bovendien. In België is er een nieuw 4e provider gekomen.


Eerlijk gezegd, zou ik willen dat het afgewezen wordt. Concurrentie zorgt voor prijsverlagingen.
Reputatie 7
Tele2 netwerk wordt dan heel snel uitgeschakeld, maar dat netwerk is met hulp vanuit Europa neergezet (en nog niet terugverdiend).

De EC is bezorgd dat de prijzen omhoog gaan door mobiele fusies. T-Mobile belooft vervolgens om de prijzen van de vaste markt niet te laten stijgen, maar dat neemt deze zorg dus niet weg. De EUR 25 voor unlimited is niet vol te houden volgens T-Mobile, dus die worden na 3 jaar zeker duurder.

T-Mobile geef wel aan op de glasvezel markt (FttH) actief te gaan worden (ze hebben dan ook het ‘oude’ Versatel netwerk in handen). Dat is een positieve ontwikkeling, sinds KPN de rem op aanleg heeft gezet (behalve sommige nieuw aan te leggen wijken).

Kortom, op de vaste markt kan het een positief effect hebben, maar op de mobiele markt zie ik dat niet gebeuren.
Nederland is een klein land, en wat betreft het vaste netwerk gebeurde het in het verleden vaak dat kleine providers het niet redden en worden opgekocht door bijvoorbeeld KPN of andere. Dit systeem geld ook voor mobiele netwerken die in het verleden zijn opgekocht, maar bij Tele2 gaat het voor zover ik weet om 25% van het bedrijf. Of had ik het hier mis?
Reputatie 7
maar bij Tele2 gaat het voor zover ik weet om 25% van het bedrijf. Of had ik het hier mis?
Tele2 en en T-Mobile gaan fuseren, van de nieuwe T-Mobile heeft Telekom 75% van de controle en Tele2 Zweden de andere 25%
Ze gaan de fout in, de overname van Vodafone Thuis ging ook niet soepel, constant storingen. Ik weet niet wat ik van deze fusie moet geloven. Ik moest simpelweg overstappen van T-Mobile Thuis naar Provider B.

Ik hoop dat het mobiel een tikkeltje beter gaat...
Reputatie 7
Ze gaan de fout in, de overname van Vodafone Thuis ging ook niet soepel, constant storingen. Ik weet niet wat ik van deze fusie moet geloven. Ik moest simpelweg overstappen van T-Mobile Thuis naar Provider B.

Ik hoop dat het mobiel een tikkeltje beter gaat...

Voor mobiel worden de Tele2 klanten overgezet op het T-Mobile netwerk en het Tele2 netwerk wordt uitgezet. Aangezien met het overstappen van provider technisch hetzelfde gebeurt (nummerportering), verwacht ik daar geen grote problemen.
Reputatie 7
Zit technisch best wel wat ingewikkelder neem ik aan.

Eerst, gaan ze iedereen een nieuwe simkaart geven? Beetje kostbaar ding om zo in één klap te doen, zo ze gaan zeker nog gebruik maken van de Tele2 Sims, die zijn best wel ingewikkeld zoals we weten, dus moeten de Sims geüpdatet worden omdat je niet meer als Tele2 klant gaat roamen maar als T-Mobile klant, gelden dus andere partners en contracten, dat moet ook in stages gebeuren.

Dan moeten ze nog voor een tijd 2 achterliggende systemen onderhouden, Tele2 klanten blijven nog X tijd Tele2 tarief en bundels behouden.

VoLTE en VoWiFi is ook nog een mooie, Tele2 zit al flinke stap vooruit, zetten ze dat uit, wordt ook leuk, T-Mobile heeft nog steeds geen VoLTE gedeployed naar alle klanten, en de lijst van toestellen die het ondersteunen mocht je een Go USA gebruiker zijn is om te lachen.

Het is dan iets meer dan netwerk uitschakelen en go, administratief en andere achterliggende technisch systemen moeten allemaal nog samengevoegd worden.


Als voormalige Orange klant, had ik soms met geen bereik te maken, dus nieuwe simkaart gekregen, was ik mijn nr en beltegoed ineens kwijt.

In Duitsland heeft O2 2 jaar over gedaan om alle Eplus klanten over naar O2 te zetten, dat heb ik ook nog de begin mee gemaakt (als Aldi talk klant), maar heb geen last van gehad, anders dat ik soms handmatig O2 moest kiezen om bereik te hebben (Eplus was best wel slecht).
Reputatie 7
Volgens dat artikel gaat het Tele2 netwerk gewoon uit. Nieuwe simkaarten lijkt me dan de meest logische oplossing. Ze kunnen ook in 1-2 jaar tijd alle contracten laten uitlopen en dan alle verlengingen overzetten. Maar gezien de plannen en investering, zal er wel een conversie van systemen plaatsvinden. Kostbaar, maar dat verdient zich snel terug (daarna wel de Tele2 omzet, niet veel meer van de kosten). Er zijn zeker risico’s dat er dingen fout gaan, maar de techniek is inmiddels wel wat verder dan in de Orange tijd (was mijn eerste provider trouwens ?).
Reputatie 7
Badge +12
Ze kunnen om te beginnen 4G roaming aanzetten op het T-mobile netwerk voor de IMSI reeks van Tele2, net zoals ze al gedaan hebben voor 2G/3G. Dan kun je het RAN van Tele2 op een gegeven moment uitzetten, zonder sims te wisselen en zonder aanpassen in het Tele2 core netwerk. Ik vermoed dat omdat Tele2 minimaal 3 jaar in het nieuwe bedrijf zal blijven zitten dat dit ook de tijdsspanne zal zijn dat ze gebruiken om van 2 naar 1 te gaan.
Reputatie 7
Hmm, als ze de vrijgekomen capaciteit/frequenties van Tele2 gaan gebruiken voor 5G en 5G in 2020 in gebruik willen nemen, dan neem ik aan dat ze sneller van 2 naar 1 netwerk gaan dan 3 jaar.
Dan wordt het voor mij zeer waarschijnlijk afscheid van Tele2 na heel veel tevreden jaren.
Reputatie 7
Dan wordt het voor mij zeer waarschijnlijk afscheid van Tele2 na heel veel tevreden jaren.
Want?
Reputatie 7
Badge +8
Misschien hebben we er vooral voordeel van. Vooral in het buitenland krijgen we dan betere roaming partners.
Heb in het verleden nooit problemen gehad in het buitenland met de roaming partners van Tele2. Op dit moment is dat item voor mij helemaal niet belangrijk meer, maar ben er zeker van dat het duurder gaat worden.
Dan wordt het voor mij zeer waarschijnlijk afscheid van Tele2 na heel veel tevreden jaren.
Want?


Het wordt 100% zeker duurder.
Reputatie 7
Badge +8
Vooral roaming in Duitsland O2 is waardeloos. Ik denk dat T-mobile betere partners heeft. De prijs zal zoals beloofd niet veel duurder worden.
Reputatie 7
Vooral roaming in Duitsland O2 is waardeloos. Ik denk dat T-mobile betere partners heeft. De prijs zal zoals beloofd niet veel duurder worden.
Wat betreft prijs is alleen voor het unlimited abonnement een belofte gedaan om de prijs de eerste drie jaar na een eventuele fusie niet te laten stijgen. Over de andere abonnementen is geen toezegging gedaan.
Reputatie 7
https://www.nu.nl/internet/5460614/europese-commissie-heeft-bezwaar-overname-tele2-t-mobile.html
Reputatie 7
The devil dresses in Magenta.

"Een door T-Mobile gesponsord artikel van een Belgische wetenschapper verdraaide feiten om de overname van Tele2 door T-Mobile in een gunstiger licht te stellen. Dat claimt een telecomexpert op een eigen blog"

https://tweakers.net/nieuws/143605/t-mobile-sponsorde-artikel-waarin-wetenschapper-data-telecomfusies-verdraait.html
Ik kan niet zeggen dat ik helemaal tevreden ben met Tele2 ,maar als het t-mobile wordt ben ik weg. Traumatisch slecht bedrijf is dat zeg....
Reputatie 4
https://www.totaaltv.nl/nieuws/tele2-failliet-als-overname-tmobile-niet-doorgaat/
Reputatie 7
Badge +12
Bij een faillissement van Tele2 Nederland (of elke andere aanbieder) is de continuïteit van het gebruik van de nummers door ACM gewaarborgd. Dat zal ook iedere curator willen, het bedrijf is altijd meer waard als going concern dan als lege huls zonder abonnees.
Reputatie 7
Badge +8
Het voordeel is dat je er geen voorschotten in hebt zitten.
Reputatie 7
Als de ‘fusie’ niet doorgaat verkoopt de curator de bezittingen, dus dan kan T-Mobile het nog een keer proberen.

Ik snap alleen niet waarom deze man uitspraken zou doen, die mogelijk onrust veroorzaken. Kan bijna niet anders dan bedoeld zijn als een statement voor de Europese Commissie.

Reageer