Sticky

Optimaliseren van ons vaste netwerk

• 19 oktober 2017
  • 45 reacties
  • 149878 x bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

televisieprogramma's zijn ook niet meer terug te kijken van na donderdagmiddag
afgelopen maandag was ik op reis naar frankrijk.
in de morgen had ik nog een telefoontje in mijn auto gehad, Maar in de middag in België kon ik niet meer bellen en ook mijn Google maps niet meer gebruiken ( vanwege OFF line).
Ook in frankrijk kon ik nog niet bellen.
Op mijn adres aangekomen was er wifi en toen kon ik wel bellen en whatsappen. en mailen
Als ik de wifi uitzette kon ik alleen nog maar noodoproepen doen.

Nu ik thuis gekomen ben hetzelfde probleem Ik kan alleen maar bellen als mijn wifi aanstaat. ik kan dan kaarten downloaden voor als ik offm line ben.
als ik thuis mijn wifi uitzet kan ik ook niet meer bellen..

Ligt dit aan instellingen?
Voordat ik reis ging had ik nergens problemen mee
het is nu zondagavond 21.09 uur
wie o wie heeft dit probleem ook gehad??
afgelopen maandag was ik op reis naar frankrijk.
in de morgen had ik nog een telefoontje in mijn auto gehad, Maar in de middag in België kon ik niet meer bellen en ook mijn Google maps niet meer gebruiken ( vanwege OFF line).
Ook in frankrijk kon ik nog niet bellen.
Op mijn adres aangekomen was er wifi en toen kon ik wel bellen en whatsappen. en mailen
Als ik de wifi uitzette kon ik alleen nog maar noodoproepen doen.

Nu ik thuis gekomen ben hetzelfde probleem Ik kan alleen maar bellen als mijn wifi aanstaat. ik kan dan kaarten downloaden voor als ik offm line ben.
als ik thuis mijn wifi uitzet kan ik ook niet meer bellen..

Ligt dit aan instellingen?
Voordat ik reis ging had ik nergens problemen mee
het is nu zondagavond 21.09 uur
wie o wie heeft dit probleem ook gehad??

Is dit nu niet omdat ik wil maar omdat het niet kan???
Heeft dit iets te maken met het optimaliseren van het vaste netwerk?
Inmiddels heb ik begrepen dat bij het passeren van de Belgische grens het netwerk even niet goed wist wat te doen.

Via de chat heb ik nu begrepen dat ik handmatig TELE2 moet kiezen en toen ging het goed. Het netwerk stond op T Mobil .
Geen idee waarom maar ik kan nu weer bellen en gebeld worden met mijn MOBIEL.
Het is 1 mei 2019 zoeterwoude
Bij mij ligt alles plat
Tv telefoon en internet
Er zijn geen werkzaamheden gepland voor zoeterwoude...., toch???

Gr,

Lex
kanaal fout komt sinds maandag.
Heel erg leuk dat dit nu OP INTERNET gemeld staat. Dat kan ik nu dus pas zien nu deze storing (in Breda, staat niet in de lijst) nu dus gemaakt lijkt, en de telefonische helpdesk nu precies op hetzelfde moment sloot als dat de storing in werking trad.

Ik moest erg sterk denken aan een van de oudste internetgrappen die viraal ging. "Your Windows 95 computer cannot use the internet because you do not have the drivers to access the internet. Do you want to download the required drivers from the internet? ". (Deze melding bestaat echt. Ik heb hem destijds ook gehad, maar kon daar gelukkig door de gebruiksaanwijzing (en CD-ROM) van mijn toenmalige provider omheen werken).

Daar ik nog tonnen met werk op het internet heb leggen en ik komende week ook nog een tijd in het ziekenhuis moet bivakeren (wat mijn werk uiteraard niet ten goede komt) kun je wel zeggen dat ik op zijn zachtst gezegd "not amused" ben over deze gang van zaken. Daar het hier om gepland onderhoud gaat, ben ik nog minder blij dat ik niet op de hoogte was.
Reputatie 5
Badge +1
Dit staat er al een jaar, maar als je nu een storing hebt kun je het nu ook niet lezen.
Sinds 10 juni (en waarschijnlijk al een paar dagen eerder) doet mijn vaste telefoon het niet meer. Ik woon in Utrecht. Komt dit door werkzaamheden? Wordt het vanzelf weer opgelost?
Nijmegen staat niet in de lijst, een kwartier geleden viel internet weg. Heeft dat toch met onderhoud te maken of is t een andere storing?
Hier in Drenthe al 3 dagen wel geen internet woord er gek van.
Heb modem gereset door van stroom te halen.
Heb modem gereset in het modem alle kabels nagekeken maar het internet lijkt gewoon leeg.
Heb wel signaal maar er zit niks in heb ingelogd op Tele2 rekening is betaald.
Elke keer 10 sec lang of langer het internet weg zowel de wifi als bekabeld.
Ook heb ik dan geen tv of telefoon.
Diagnose van modem laat niks vreemd zien.
Alle lampjes blijven gewoon branden als internet langer weg is bijvoorbeeld 5 minuten dan gaat wel het lampje van inkomend verkeer uit dat er dus niks geleverd woord.
Het voelt aan of ze bezig zijn met de lijn maar kan niks vinden over mijn locatie 7913.
Vanwege het optimaliseren van ons netwerk kan het zijn dat sommige mensen met Tele2 Internet, Bellen en/of Televisie tijdelijk zonder diensten zitten. Gelukkig zal niet iedereen hier last van hebben.

Hieronder vind je een overzicht van de geplande werkzaamheden; uiterlijk 's avonds werkt alles weer. Onze excuses voor het ongemak!

Updates
23 augustus 2019 - Amsterdam Bijlmer Werkzaamheden voltooid
23 augustus 2019 - Amsterdam Slotermeer Werkzaamheden voltooid
26 augustus 2019 - Aalsmeer
26 augustus 2019 - Amsterdam Buitenveldert
27 augustus 2019 - Rotterdam Noord
28 augustus 2019 - Bussum Centrum
28 augustus 2019 - Almelo Centrum
29 augustus 2019 - Amsterdam Slotervaart
29 augustus 2019 - Amsterdam Diemen
29 augustus 2019 - Tiel Centrum
30 augustus 2019 - Utrecht Zuid
30 augustus 2019 - Tilburg Centrum

Woon in Amsterdam Slotermeer en na het onderhoud heb ik nog maar 2,0 MB/s download.
Waar is mijn 13MB/s die ik volgens een test op de site dien te hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Restart je modem eens.
Restart je modem eens.

Heb ik gedaan maar is download 1,0 MBps. Kan niet een online spel spelen
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan, dit is vaak een eerste stap om het modem hoger in te laten trainen.
Graag gedaan, dit is vaak een eerste stap om het modem hoger in te laten trainen.

Wil een online game spelen maar krijg melding download laag. Ga op Nintendo Switch naar internetverbindingstest en blijkt dat download weer naar 1,0 MBps is gegaan. Ik snap het niet heb route opnieuw opgestart meer krijg steeds het zelfde
Reputatie 5
Badge +1
Heb je reset ook geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +4
Twijfel een beetje aan zo' n speedtest. Heb je geen pc/laptop?
Reputatie 5
Badge +1
Heidi je kunt beter een eigen topic maken. Hier aanklampen is niet graag gezien.

Reageer