Sticky

[OPGELOST] Problemen vaste diensten

• 25 november 2019
  • 98 reacties
  • 67193 x bekeken

Reputatie 5

Een deel van onze klanten ervaart problemen met vast internet. De oorzaak is gevonden: het betreft een kabelbreuk bij een derde partij. Onze klantenservice ondervindt hiervan ook hinder en is daardoor minder goed bereikbaar. Uiteraard doen we er alles aan om het zo snel als mogelijk op te lossen. Updates zullen we delen in dit topic.

Update 15.50: De monteurs zijn ter plaatse maar hebben de precieze locatie van de breuk nog niet kunnen vinden. Zodra de breuk is gevonden zullen de herstelwerkzaamheden beginnen.

Update 16.50: De monteurs zijn op locatie en hebben de breuk in de kabel gevonden. De breuk is zo groot dat de kabel niet kon worden hersteld. De monteurs zijn daarom begonnen met het volledig vervangen van het kapotte gedeelte van de kabel.

Update 20.15: De storing is veroorzaakt door twee kabelbreuken: één tussen Zwolle en Leeuwarden en één tussen Den Bosch en Arnhem. De monteurs zijn bezig om beide breuken te herstellen. Omdat het om 2 breuken gaat duurt het helaas langer dan in eerste instantie verwacht.

Update: 21.24: We zien dat steeds meer en meer verbindingen worden hersteld. We plaatsen hier een update zodra alle verbindingen weer hersteld zijn.

Update 22.08: De kabelbreuken zijn gerepareerd en de verbindingen zijn daarmee ook weer hersteld.

Een herstart van het modem kan nodig zijn. 

Zie hieronder hoe je het modem correct herstart;

• Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
  • Wacht 30 seconden.
  • Steek de stekker opnieuw in het stopcontact.
  • Wacht ongeveer 10 minuten, tot zowel het DSL- als het Powerlampje op het modem minimaal 1 minuut aaneengesloten branden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

98 reacties

Goedenmiddag Tele2,

In welk gebied/ provincie is deze storing / kabelbreuk? Ik neem aan dat dit niet over het gehele netwerk van Tele2 gaat?

Twee week geleden had ik ook problemen met het internet en nu ook. Ik weet niet of dit nu door de kabelbreuk komt of dat mijn modem problemen geeft.

Wij hier al vanaf 12.00 uur geen tel en geen internet  Provincie Groningen. Mijn vraag hoe lanh gaat dit duren Tele2?? 

Hallo tele 2 en volgers

Regio Friesland (IJlst) al de gehele dag geen internet en niet klanten service kunnen bereiken

Vanaf 3 uur geleden geen tv en vaste telefoon .. waneer is deze storing verholpen duurt wel heel lang .in friesland 

Goedemiddag,

Ook hier in Hengelo (Overijssel) al sinds 13.15 uur geen internet, hopelijk gaat dit niet te lang duren!

Reputatie 1

Blij dat jullie nu zelf ook weten van de storing. Is er al een oplos datum bekend of houden jullie ons in het donker?

#Markelo ook de sjaak….

Ook hier in Groningen problemen. Hoe lang gaat dit nog duren? Want heb nu geen tv en internet.

Reputatie 1

Ook hier in Groningen problemen. Hoe lang gaat dit nog duren? Want heb nu geen tv en internet.

Zal nog wel even gaan duren aangezien ze het zelf nog maar 1 uur geleden bekend hebben gemaakt.

Hoop dat de storing snel voorbij is.

Nu al geruime 3 uur zonder internet thuis! Wanneer is dit nu eens opgelost? Kabelbreuk? Voer eens dubbel uit dan? Dan heb je dit soort problemen niet! Of liggen de kabels vlak naast elkaar? Locatie: Friesland

Reputatie 1

Dan weten mensen wat er aan de hand is aangezien de post niks zegt

Ik kom net thuis van school, met nog een boel werk te doen. Maar dat kan ik nu niet doen, omdat we weer eens geen internet hebben. 

Wij hier al vanaf 12.00 uur geen tel en geen internet  Provincie Groningen. Mijn vraag hoe lanh gaat dit duren Tele2?? 

Kabelbreuk bij een derde partij...., ben bang dat dit nog wel even kan gaan duren voordat deze storing verholpen is.....

Al een paar uur geen internet Dokkum (Friesland)

Sinds 12.15 geen tv en internet in Emmen

Hoe lang gaat dit nog duren

En worden alle gedupeerde klanten gecompenseerd?

Sinds 12.15 geen tv en internet in Emmen

Hoe lang gaat dit nog duren

En worden alle gedupeerde klanten gecompenseerd?

Morgen even bellen, vorige keer werd ik wel klein beetje gecompenseerd. 

Goedenmiddag Tele2,

In welk gebied/ provincie is deze storing / kabelbreuk? Ik neem aan dat dit niet over het gehele netwerk van Tele2 gaat?

Twee week geleden had ik ook problemen met het internet en nu ook. Ik weet niet of dit nu door de kabelbreuk komt of dat mijn modem problemen geeft.

Heel Nederland, behalve Limburg, volgens storingen.nl

Ook in Enschede vanaf 11.00 vanmorgen geen internet. 

Nu net (16:00) modem standby knop rood begonnen te knipperen  inc de internet. 

Geen tv, telefoon of internet hier( easterein) 

Storing wat meerdere bedrijven treft en al 5 uur lang bekend is. Zijn ze nu pas ter plaatse en moet de breuk nog gevonden worden. Waarom duurt dat voor "Een derde partij" de grootste marktleider KPN zo lang om monteurs ter plaatse te hebben? 

Tot hoelaat kan het gaan duren @tele2? …

Locatie winschoten

Beetje meer info zal duidelijkheid maken voor een heleboel mensen.

Al een paar uur geen internet Dokkum (Friesland)

En geen telefonie en geen tv ☹

Een deel  van Nederland ervaart een storing. 

Een deel.... 😂😂😂😂😂😂

Reputatie 5
Badge +1

In Limburg is internet vandaag supersnel!