Sticky

OPGELOST - Problemen met live pauzeren - Tele2 TV

Reputatie 3
Badge
Update 14 november 2017 15:08:
De storing is opgelost. Het pauzeren van programma's werk weer zoals je gewend bent.

Update 23-09-2017 09:04 - Er lijkt een workaround te zijn voor dit probleem
De workaround is:

Bij het scherm 1x op tv gids drukken, daarna 2x op OK drukken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Momenteel kun je als klant problemen ondervinden met het pauzeren van programma’s.

Wanneer je een programma pauzeert en er op dit kanaal een nieuw programma van start gaat krijg je over het beeld van het gepauzeerde programma een foutieve weergave te zien. Deze weergave geeft de zenderinformatie van het huidig live afspelende programma weer, terwijl het gepauzeerde programma verdonkerd op de achtergrond door blijft spelen - hierdoor is het programma niet te bekijken. Deze foutieve weergave zal alleen verdwijnen wanneer er van kanaal gewisseld wordt, echter ben je dan je gepauzeerde programma kwijt.

We zijn hiervan op de hoogte en zijn hard bezig om hier een oplossing voor te bieden. Zodra deze bekend is zullen we dit verwerken en een update van de tv-software doorvoeren, daarbij zullen we hier een update plaatsen.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 Reacties

Ruben van Tele2 nog een aanvulling het zelfde probleem ontstaat ook als je een programma bv 20 min terug spoelt, misschien ook een aanvulling om aan de TD door te geven?
(berichtje om topic te kunnen volgen)
Dit probleem is ruim 2 maanden geleden al gemeld en ervaar ik ook al sinds die tijd. Ik hoor dan ook graag z.s.m. als bekend is wanneer dit probleem verholpen gaat worden en ook hoe de klanten, die dit probleem gemeld hebben, gecompenseerd zullen worden.
Ik heb hier al sinds medio juni last van. Dagelijks pauzeren we het journaal om aansluitend ook Een Vandaag te kijken. Gek word ik hiervan. Om exact 18:28 uur verschijnt het tekstvenster, elke dag weer.

Via Twitter DM daarover al lange tijd contact.

Onvoorstelbaar dat Tele2 dit na al die tijd niet weet op te lossen. Ik ben ook zeer benieuwd wanneer de oplossing eindelijk zal volgen. Ook zeer benieuwd wat Tele2 zal doen om klanten dan te compenseren voor het (iets meer dan) ongemak.
Reputatie 2
Badge +2
Er is mogelijk een workaround.

Zouden jullie dit kunnen testen?

De workaround is:

Kunnen jullie laten weten of dit het probleem oplost?
[quote=JeroenM van Tele2]Er is mogelijk een workaround.

Moeten we die test doen op het moment dat er live een foutieve weergave is, of al bij 'gewoon' beeld (dat je met die workaround dus sowieso het systeem reset)
@j-keijzer1 - probeer dit graag als er een foutieve weergave zichtbaar is.
JeroenM van Tele2 schreef:

De workaround is:

Jeroen, goede nieuws is, dat het werkt.
Waarom email je dat niet naar al je klanten? Die zitten vast niet allemaal op dit forum.
Ha JeroenM, hier ook bevestiging dat het werkt!
Dankjewel JeroenM voor de workaround!
rene1975 schreef:

De workaround is:

De workaround is:

Helaas Jeroen hier werkt de workaround Niet! Misschien ligt dat aan mijn decoder?

De workaround is:

Goedemorgen Jeroen,

De workaround werkt maar deels. Met de workaround verdwijnt de melding inderdaad in het scherm. Maar dit zorgt er wel voor dat doorspoelen niet meer werkt, ook niet wenselijk dus...
Hier ook hetzelfde probleem. Zodra er een nieuw programma begint volgens de tv-gids dan komt de tekst in beeld te staan die niet meer weg is te krijgen.

Ook bij ons werkt de workaround niet.

De workaround is:

We zijn nu alweer 3 weken verder en het probleem is nog steeds niet opgelost ook werkt de workaround niet ( bij iedereen ) wat voor actie wordt er op dit moment voor dit probleem waar we wel voor betalen nu op dit moment nog genomen, en hoe lang blijft dit nog duren denken jullie Tele2?
Ik heb dit niet alleen bij pauzeren, maar sinds de zomer ook regelmatig gewoon spontaan. Bloedirritant! Hoop dat dit snel opgelost wordt.
Duamy, zo roept Tele2 al 5 maanden dat ze het zo snel mogelijk oplossen. Gelukkig werkt bij mij de work around (1x tv gids en 2x ok) wel, maar het blijft een storende factor
Ik gooi er nog maar een reactie tegenaan. Dat er sinds medio mei 2017 een probleem is, dat eind oktober 2017 nog niet opgelost is, vind ik onverteerbaar. Tuurlijk, die work around werkt, dus het probleem is voor lastig en echt niet onleefbaar, maar Tele2 zou het zo snel mogelijk oplossen. Ik ben zeer benieuwd waarom dit zo lang duurt en wanneer dit eindelijk eens definitief opgelost wordt.
Ook ik heb dit probleem... Wanneer wordt het nu eens opgelost???
Meer dan 4 maanden geleden heb ik deze klacht gemeld en tot nu toe is er geen oplossing ! Ik betaal wel maandelijks voor deze functie en voor de functie gemist welke ook steeds opnieuw opgestart moet worden, ik zou graag van jullie een vergoeding aangeboden krijgen , dit lijkt me wel op zijn plaats!
PS ook de work around werkt bij mij niet!
Reputatie 3
Badge
Update 14 november 2017 15:08:
De storing is opgelost. Het pauzeren van programma's werk weer zoals je gewend bent.